ساتیشو

چگونه رنگ مو را پاک کنیم؟

مصطفی

30 فروردین 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

چگونه رنگ مو را پاک کنیم

موهای خود را رنگ کرده اید و به هر دلیلی از کیفیت رنگ آن خوشتان نمی آید یا می خواهید رنگ دیگری را پس از مدت زمان طولانی امتحان کنید. باید ابتدا رنگ مو قبلی را بشویید. اما اینکه چگونه رنگ مو را پاک کنیم و اینکه چه نکاتی را برای شستن رنگ مو باید رعایت کنیم در این مطلب به بررسی این سوالات خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید

از آنجایی که موهای شما به طور طبیعی اسیدی هستند، اگر می خواهید رنگ مو جدید را از بین ببرید، باید از محلولی قلیایی استفاده کنید. بعد از اینکه مقداری از رنگ را آبکشی کردید، شامپو کردن موهایتان به سطح pH طبیعی خود باز می گردد.

اگر شماعم علاقه مند به یادگیری رنگ مو هستد و می خواهید با یادگیری این مهارت علاوه بر رنگ کردن موهای خود، موهای دیگران را نیز رنگ کرده و کسب درآمد کنید. دوره رنگ مو ساتیشو به شما صفر تا صد رنگ مو را آموزش میدهد. هزینه آموزش رنگ مو تخصصی این دوره با تخفیف برای شما علاقه مندان قرار گرفته با یکبار ثبت نام در دوره آموزش رنگ مو، میتوانید صفر تا صد رنگ مو را به صورت ویدیویی و انلاین یاد گرفته و با بالابردن مهارتتان، موهای خود و دیگران را رنگ کنید و از آن کسب درآمد داشته باشید.

شامپو ضدشوره و جوش شیرین

این شامپو جزو بهترین گزینه ها برای شستن رنگ مو است. افراد مبتلا به شوره سر دارای سبوم اضافی هستند که باعث پوسته پوسته شدن پوست می شود و به فرمول قوی تری نیاز دارد. حالا نوبت ترکیب با جوش شیرین است اما چرا از جوش شیرین استفاده کنید؟

بیشتر ببینید
آلبوم جدید و دیدنی از رنگ مو زنانه جدید

جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی است که به روشن شدن و از بین بردن رنگ بدون دکلره شدن موهای شما کمک می کند. ترکیب این قدرت پاک‌کنندگی با شامپوی شوره سر، که دارای یک ماده فعال است که رنگ مو را محو می‌کند، ترکیبی قوی برای پاک‌کننده رنگ ایجاد می‌کند. اگر جوش شیرین در دسترس ندارید، شامپو شوره سر را به تنهایی امتحان کنید. فقط شستن موهایتان به حذف رنگ کمک می کند، به خصوص اگر نیمه دائمی باشد.

ابتدا موهای خود را خیس کنید تا شامپو عملکرد بهتری داشته باشد. حالا شامپو و جوش شیرین را به نسبت یکسان با هم ترکیب کنید. موهای خود را با این مخلوط شامپو بزنید. یک کف خوب ایجاد کنید و سعی کنید نوک موهایتان تا ریشه آن را بمالید سپس اجازه دهید این مخلوط حدودا 5 دقیقه روی موهایتان بماند قبل از اینکه آن را آبکشی کنید. اگر هنوز مقداری رنگ مو دیدید این کار را تکرار کنید.

مایع ظرفشویی

برای روش دوم ابتدا موهای خود را خیس کنید سپس چهار یا پنج قطره صابون ظرفشویی را با یک چهارم شامپوی معمولی خود مخلوط کنید و آن را به موهایتان بمالید و 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس موهای خود را کاملا آبکشی کنید. احتمالاً مجبور خواهید بود این تکنیک را بیش از یک بار تکرار کنید.
بعد از هر بار استفاده از صابون ظرفشویی موهای خود را چک کنید. باید پس از انجام این کار به مدت دو تا سه روز، شروع به محو شدن چشمگیر رنگ کند.

ویتامین سی

تعدادی قرص ویتامین C را در یک کاسه بریزید، آب داغ اضافه کنید و با قاشق له کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. اگر موهای شما به رنگ تیره رنگ شده باشد، ویتامین C یک گزینه ایمن کاربردی است. اسید موجود در ویتامین C رنگ را اکسید می کند و چسبندگی آن را روی موهای شما شل می کند.

بیشتر ببینید
مدل آرایش چشم ملایم جدید

خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و کلاه دوش بگذارید یا موهای خود را با پلاستیک بپیچید و بگذارید 1 ساعت بماند.موهای خود را بشویید سپس موهای خود را شامپو کرده و مانند حالت عادی حالت دهید

سرکه

سرکه سفید را به طور مساوری با آب مخلوط کنید. بسته به نوع رنگ، سرکه ممکن است باعث محو شدن رنگ شود، اما احتمالاً رنگ را به طور کامل پاک نمی کند. با این حال، حتما از استفاده از سرکه برای از بین بردن رنگ قرمز از روی مو خودداری کنید. روی سینک یا وان موهای خود را با محلول سرکه و آب بمالید. موهای خود را با کلاه دوش یا کیسه پلاستیکی بپوشانید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. موهایتان را شامپو بزنید و کاملا آبکشی کنید. در صورت نیاز می توانید کل این فرآیند را چندین بار تکرار کنید.

نتیجه گیری

برای شستن رنگ مو چه کنیم؟

  • از ترکیب شامپو ضدشوره و جوش شیرین به نسبت مساوی استفاده کنید
  • پنج قطره صابون ظرفشویی را با یک چهارم شامپوی معمولی مخلوط کنید و به موهایتان بمالید
  • از خمیر ویتامین سی غافل نشوید
  • سرکه سفید هم می تواند پیشنهاد خوبی باشد

در این مطلب سعی کردیم روش های پاک کردن رنگ مو را بررسی کنیم که امیدواریم مورد پسند شما باشد. آیا شما روش خاصی برای شستن رنگ مو پیشنهاد میکنید؟

مطالب مرتبط

برچسب ها

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها