ساتیشو

معرفی کلی در مورد برندهای برتر شامپو

مصطفی

۱۲ خرداد ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

تاریخچه استفاده از شامپو در کشورهای غربی به قرن نوزدهم باز می‌گردد و بیش از صد سال بعد اولین شامپوی مایع در ایالات متحده رونمایی شد. از آن زمان تا به امروز برندهای متعددی انواع مختلفی از شامپو را تولید و عرضه کردند. تا جایی که امروزه استفاده از شامپو بخشی از بهداشت روزمره ما شده است. انتخاب شامپوی مناسب می‌تواند نقش بزرگی در بهبود ظاهری و افزایش اعتماد به نفس داشته باشد. طبیعی است که همه ما علاقه داریم تا از بهترین برندهای موجود استفاده کنیم و قیمت شامپو مو نیز برای ما اهمیت دارد. اما پیش از آن باید بدانیم که چطور می‌توان شامپوی مناسب برای انواع مو را انتخاب کرد. بدون شک برندهای معتبر و محبوب، محصولات متنوعی دارند و شامپو مدنظر شما هم در این میان خواهد بود. در این مقاله پیش از معرفی کلی در مورد برندهای برتر شامپو، اطلاعات لازم برای انتخاب شامپوی مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انواع شامپو

انواع شامپو

برندهای مختلف شامپوهای متنوعی را به بازار عرضه کرده‌اند که انتخاب در میان آن‌ها می‌تواند گیج‌کننده باشد. روی بسته‌بندی هر محصول، ویژگی‌ها و خواص متنوعی نوشته شده که بسیاری از ما دقیقا نمی‌دانیم آیا واقعا برای ما مناسب است؟ شامپوهای مختلفی برای انواع پوست و موی سر تولیده شده‌اند که در ادامه به بررسی برخی از انواع متداول آن می‌پردازیم:

 

شامپو برای پوست سر چرب

اگر پوست سر چربی دارید، احتمالا شامپوهای متنوعی را امتحان کرده‌اید اما نتیجه حاصل از آن دلخواه نبوده‌است. حتی شستشوی مکرر موها در روز نیز نقش پررنگی در کنترل چربی پوست و موی سر شما نداشته است. در هنگام انتخاب شامپو برای پوست سر چرب به این نکات حتما توجه داشته باشید:

بیشتر ببینید
چه نوع شخصیت هایی از پرواز چارتری لذت میبرند؟!

از شامپوهایی که آبرسان و مرطوب‌کننده هستند یا مناسب موهای فر است، دوری کنید. این محصولات به پوست سر چرب رطوبت اضافه می‌کنند. روی بسته‌بندی شامپو به عناوینی مانند افزایش حجم، تقویت‌کننده یا متعادل‌کننده توجه داشته باشید. این محصولات معمولا مرطوب‌کننده نیستند و تاثیر بهتری روی کاهش چربی اضافه پوست دارند.

برای تاثیر بهتر می‌توانید از دو نوع شامپو استفاده کنید. یکی برای پوست سر و دیگر برای موهایتان. توجه داشته باشید که زمان بیشتری برای شستن پوست سر و آب کشی لحاظ کنید. اگر از حالت‌دهنده استفاده می‌کنید، بعد از شستن پوست سر دیگر حالت‌دهنده را در آن ناحیه نبرید و فقط میانه‌های مو به پایین را با آن بشویید.

پیشنهاد ما برای پوست‌های چرب شامپو مو هیدرودرم است.

شامپو برای پوست سر خشک

زمانی که پوست سرتان خشک و پوسته پوسته می‌شود، استفاده از شامپویی که منجر به حاد شدن شرایط نشود، ضروری است. به همین جهت توصیه می‌کنیم:

ترجیحا از شامپوهای تقویت‌کننده و حجم‌دهنده استفاده نکنید. این محصولات رطوبت پوست را کم می‌کنند. اگر پوست سرتان کمی خشک است و خارش و ریزش ندارد، از محصولاتی استفاده کنید که آبرسان و مرطوب‌کننده هستند. از شامپوهای حاوی سولفات دوری کنید. فراموش نکنید که برای پوست خشک نیز استفاده درست از شامپو ضروری است.

انواع شامپو

شامپو برای انواع مو

علاوه بر پوست سر، نوع تار مو هم می‌تواند نقش مهمی در انتخاب شامپوی مناسب داشته باشد. در اینجا شامپوی مناسب برای انواع متداول مو را با هم مرور می‌کنیم:

شامپوهای مناسب برای موهای صاف معمولا مرطوب‌کننده هستند و آنها را نرم می‌کنند. از آنجا که شامپوهای متعادل‌کننده رطوبت زیادی ندارند ولی مو را هم خشک نمی‌کنند، می‌توانند گزینه مناسبی برای موهای تابدار باشند. اما برای موهای فر باید از شامپوهای مرطوب‌کننده استفاده کرد. نهایتا برای موهای آسیب‌دیده و رنگ‌شده شامپوهای تقویت‌کننده مناسب‌اند. چرا که پروتئین این نوع شامپو به تقویت موها کمک می‌کند.

بیشتر ببینید
بهترین هدیه برای روز پدر و مرد

پیشنهاد ما شامپو مو سینره برای انواع موهای مختلف است.

 

شامپوی خشک چیست؟

شامپوهای خشک نوعی از شامپو هستند که نمی‌توان از آن‌ها به‌طور روزانه استفاده کرد. این شامپوها حاوی موادی بر پایه الکل یا نشاسته هستند که چربی یا رطوبت اضافه پوست و موی سر را جذب می‌کنند تا موهای شما ظاهری تمیزتر داشته باشد. فقط توجه داشته باشید که پنج دقیقه طول می‌کشید تا شامپو چربی اضافه را جذب کند. پس از اینکه شامپوی خشک را روی موها اضافه کردید، چند دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را شانه بزنید. نکته آخر اینکه این نوع شامپو فقط برای مواقعی است که وقت برای شستن مو ندارید و استفاده زیاد و مکرر از آن به موها صدمه می‌زند.

 

کلام آخر

در این مقاله شامپوهای مناسب برای انواع پوست و مو را معرفی کردیم. توجه به چرب یا خشک بودن پوست سر یا نوع تار مو می‌تواند روی بهبود شرایط پوستی و سلامت تارهای مو تاثیر چشمگیری داشته باشد. پس از آنکه شامپو مناسب پیدا شد، نوبت به انتخاب برندی معتبر می‌رسد. پیشنهاد ما شامپو هیدرودرم و شامپو سینره است. این دو برند از لحاظ قیمت و کیفیت جز بهترین برندهای بازار هستند و از لحاظ تنوع محصول دارای پتانسیل لازم برای بودن در میان سبد خرید شما هستند.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها