ساتیشو

آمبره ناخن چیست

محبوبه

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

آمبره ناخن چیست و چگونه انجام می شود

دنیای هنر ناخن روز به روز در حال گسترش است. روش آمبره ناخن چند سالی است که باب شده است و امروزه هنوز هم محبوب است.آمبره ناخن نوعی مانیکور است که در آن ناخن ها با 2 یا چند رنگ طراحی می‌شوند و معمولا طیف این رنگ‌ها از روشن به تیره تغییر می‌کند. به صورتی که یکی از رنگ ها از انتهای ناخن شروع شده و به سمت مرکز ناخن به تدریج کمرنگ می شود و رنگ دیگر از سمت نوک ناخن زده شده و آن هم به سمت مرکز ناخن به مرور کمرنگ می شود. این دو رنگ لاک که معمولا به صورت تیره و روشن استفاده می شوند، یک شیب رنگی ایجاد می کنند که زیبایی فوق العاده ای به ناخن های شما می بخشد. آمبره ناخن را می توانید با لاک ژل و پودر اکلیلی ایجاد کنید.آمبره ناخن مانند طراحی مدل ناخن بسیار تنوع پذیر است و می‌توانید با توجه به سلیقه و خلاقیت خودتان، ترکیب رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.طراحی ناخن آمبره می‌تواند با رنگ‌های گرم و سرد، روشن یا تیره و همچنین با استفاده از رنگ‌های شفاف یا براق انجام شود. برای جذاب تر شدن طرح آمبره ناخن می توانید از جزئیات مانند جواهرات، تصاویر و طرح‌های دیگر در طراحی استفاده کنید.

آمبره ناخن

نحوه انجام آمبره ناخن

برای آمبره‌کردن ناخن ابتدا ناخن‌هایتان را با رنگ پایه و ترجیحا روشن لاک بزنید.رنگ تیره مورد نظرتان را روی تکه ای اسفنج آرایشی بکشید. روی قسمتی از ناخن که می‌خواهید بدون تغییر بماند، تکه‌ای چسب بزنید و سپس اسفنج را روی بقیه قسمت ناخن فشار دهید. معمولا لاک تیره‌تر را قسمت نوک ناخن می‌زنند.بعد از خشک‌شدن لاک تیره، چسب را از روی ناخن بردارید. باید شیب رنگی ملایمی روی ناخن‌هایتان ایجاد شده باشد.در پایان می‌توانید روی ناخن‌هایتان برق ناخن بزنید تا براق‌تر و زیباتر به نظر برسند.

بیشتر ببینید
مدل ناخن بچه گانه با ایده های جذاب و فانتزی 2024

همچنین ببینید: مدل ناخن پاستلی

نحوه انجام آمبره ناخن

روش طراحی آمبره ناخن چگونه است؟

آمبره روش های مختلفی دارد که یکی از آن ها با توجه به ناخن ها و سلیقه فردی انتخاب می شود. روش های طراحی ناخن آمبره عبارتند از:

روش آمبره ناخن با قلم

برای آمبره ناخن با استفاده از روش قلم ابتدا لاک پایه را می‌زنیم و صبر می‌کنیم تا کاملا خشک شود. سپس لاک دوم را روی نوک ناخن‌ها می‌کشیم. در نهایت یک براش تمیز برداشته و مرز بین دو لاک را فید می‌کنیم. و در پایان با برق ناخن کار را به اتمام میرسانیم.

روش طراحی آمبره ناخن با اسفنج

ابتدا ناخن‌هایتان را تمیز کنید و با استفاده از ناخن گیر و سوهان ناخن، ناخن های خود را مرتب کنید. حال یک لایه بیس کات روی ناخن های خود بزنید و بعد از خشک شدن کامل لاک پایه مورد نظر خود را روی ناخن ها بزنید. در طراحی ناخن‌های آمبره، رنگ پایه معمولا لاک سفید یا روشن‌ترین رنگی است که قصد دارید برای آمبره استفاده کنید.قبل از اضافه کردن لایه دوم، اجازه دهید لایه اول کاملا خشک شود.برای لایه دوم از یک اسفنج آرایشی استفاده کنید. رنگ‌های مد نظر برای آمبره را در خطوط صاف و افقی در کنار هم روی یک اسفنج آرایشی کوچک بزنید. به صورتی که ناحیه اسفنجی که رنگ می‌کنید به اندازه عرض ناخن شما باشد و اطمینان حاصل کنید که رنگ‌ها دقیقا در کنار یکدیگر و بدون هیچ فضای خالی قرار گرفته‌اند. برای هر رنگ چند لایه لاک را روی اسفنج بکشید تا لاک به اندازه‌ای خیس شود که روی ناخن شما بچسبد. اسفنج را روی ناخن‌های خود بزنید. با فشار دادن مکرر اسفنج روی ناخن خود، لاک را روی آن بچسبانید و در پایان کار خود را با برق ناخن به اتمام برسانید.

بیشتر ببینید
50 مدل از بهترین های میکاپ لایت صورت ویژه سال 2020

طراحی آمبره ناخن

روش آمبره ناخن با لاک ژل

برای آمبره ناخن به روش لاک ژل پس از اعمال بیس کات ، یکی از رنگ‌های لاک ژل را به سمت بالا و رنگ دیگر را به سمت پایین بزنید. به صورتی که دو رنگ روی خط مرکزی ناخن همپوشانی داشته باشند. حال با استفاده از برس لاک، قبل از خشک شدن لاک مرز بین این دو رنگ را محو کنید. مرحله دوم را نیز به همین ترتیب انجام دهید و در دستگاه قرار داده تا کاملا خشک شود. زمانی که مرز بین دو لاک ازبین رفت و کاملا محو شد، یعنی طراحی شما به پایان رسیده و می‌توانید از تاپ کات استفاده کنید.

مدل آمبره ناخن

چند مدل ناخن آمبره

آمبره ناخن مات

در این روش، کمی پوشش پودری به لاک اضافه می‌کنید و به همان روشی که گفتیم، ناخن‌ها را آمبره می‌کنید. این تکنیک ظاهر جذابی به ناخن‌هایتان می‌دهد.

آمبره ناخن 2 رنگ

بعضی از افراد تمایل دارند آمبره را از حالت سایه ‌روشن خارج کنند و با 2 رنگ کار کنند. در این مدل روش کار همان روش اصلی است، با این تفاوت که به‌جای رنگ پایه روشن، رنگی که خودتان انتخاب کرده‌اید می‌زنید و پس از خشک‌شدن آن، رنگ تیره‌تر را به قسمت باقی مانده ناخن با اسفنج فشار می‌دهید.

آمبره ناخن چند رنگ

با استفاده از چندین رنگ ایجاد می‌شود. برای آمبره‌ کردن با چند رنگ ، ابتدا با رنگ پایه ناخن‌ها را لاک بزنید، پس از خشک‌شدن، از یک اسفنج برای اعمال رنگ‌های مختلف بر روی ناخن استفاده کنید.

آمبره ناخن چند رنگ

در کل، طراحی ناخن آمبره یکی از طرح‌هایی است که با استفاده از چندین رنگ به صورت تدریجی، طرحی زیبا و جذاب ایجاد می‌کند و به سادگی می‌توانید با استفاده از این طرح، ناخن‌های خود را بسیار جذاب‌ کنید.

 

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها