ساتیشو

انواع روش تقویت ناخن

علی

1 مهر 1401

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

انواع روش تقویت ناخن

ظاهر ناخن ها و جنسشان می تواند نشان دهنده بیماری یا سلامت باشد. عوامل بسیاری مانند تغذیه، محصولات پوستی و سبک زندگی بر سلامت ناخن ها تاثیر مستقیم دارد. اگر شما ناخن هایی دارید که ضعیف یا شکننده هستند بهتر است به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است نشان دهنده مشکلاتی در کبد و یا کلیه باشد.

در ادامه روش هایی برای مراقبت از ناخن ها را ذکر کرده ایم تا با بهره مندی از آنها ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشید. هم چنین میتوانید برای یادگیری طراحی و کاشت ناخن از دوره ساتیشو استفاده کنید.

علت شکستن ناخن

علت شکستن ناخن

ناخن ها را کوتاه نگه دارید: اگر ناخن هایتان بلند است ممکن است با گیر کردن به جایی یا چیزی آسیب ببیند و یا بشکند. همچنین ناخون های کوتاه میتواند به حفظ استحکام و تقویت ناخن ها کمک کند. از استفاده هر محصولی مخصوص ناخن پرهیز کنید: محصولاتی مانند لاک پاکن ها ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که باعث ضغیف شدن ناخن ها و در نتیجه شکستن ناخن ها می شود. از ضد عفونی کردن زیادی دست پرهیز کنید: ضدعفونی ها دارای الکل است که می تواند رطوبت طبیعی ناخن ها را از بین ببرد و باعث شکنندگی ناخن ها می شود.

هنگام استفاده از شوینده ها دستکش استفاده کنید: شوینده ها حاوی مواد شیمیایی هستند پس بهتر است هنگام استفاده از آنها دستکش دستتان کنید تا از رسیدن آسیب به ناخن ها جلوگیری شود. مواد شیمیایی باعث نرم شدن و شکنندگی ناخن ها می شود. از ناخن ها به عنوان ابزار استفاده نکنید: نقش ناخن ها محافظت از پوست نازک زیر آن است. پس نباید از آنها استفاده ابزاری کنید مانند باز کردن قوطی نوشابه.

بیشتر ببینید
آیا انجام آزمایش خون برای درمان ریزش مو اجباری هست ؟

استفاده از کرم مرطوب کننده: بعد از شستشوی دست ها بهتر است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز را به ناخن ها برگردانید.

بهترین تقویت کننده ناخن

بهترین تقویت کننده ناخن

نوشیدن آب به میزان کافی: اگر به مقدار کافی به بدن آبرسانی انجام شود از شکنندگی ناخن ها جلوگیری می شود. همچنین مصرف کم آب باعث پوسته پوسته شدن ناخن ها می شود.

از ژلیش ناخن و یا لاک های اکریلیک و کاشت ناخن استفاده نکنید: استفاده از این مواد باعث لایه برداری از ناخن ها می شود.

تغذیه مناسب: یک رژیم غذایی مغذی و متعادل که حاوی مواد معدنی و ویتامین‎های زیادی است، می‎تواند به طیف وسیعی از مسائل مرتبط با سلامتی از جمله تقویت ناخن‌های شما کمک کند.

از پوست کنار ناخن ها مراقبت کنید، از جوییدن ناخن ها پرهیز کنید و بهداشت را رعایت کنید.

همچنین ببینید: دیسکوژل ناخن چیست

بهترین روغن برای تقویت ناخن

بهترین روغن برای تقویت ناخن

برای تقویت ناخن ها می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از روغن های تقویت کننده ناخن ماننده :روغن زیتون، نارگیل، آواکادو، هسته انگور و جوجوبا
  • مصرف بیوتین ( ویتامین های H و B۷ )
  • استفاده از ویتامین E
  • استفاده از وازلین و مرطوب کننده ها
  • کتیرا
  • آب لیمو ترش
  • آب پرتقال
  • حنا
  • مصرف شیر
  • استفاده از گیاه دم اسب که حاوی کلسیم و سیلیکا است و از بین برده قوی لک های سفید روی ناخن است.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

4.9/5 - (11 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها