ساتیشو

رنگ مو برای موهای فر + نکات رنگ کردن موهای فر

علی

۳ خرداد ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

رنگ مو برای موهای فر

مراقبت از موهای فر کار دشواری است. و خانم هایی که موی فر دارند همیشه دغدغه شستن، خشک کردن، شانه زدن و رنگ کردن موهایشان را دارند.

هایلایت موی فر

رنگ موی مناسب برای موهای فر

تعیین رنگ مناسب برای موهای فر به تناژ و رنگ پوست بستگی دارد اما برخی از رنگ ها وتکنیک های رنگ مو بیشترین ماندگاری را دارند که توصیه می شود برای موهای فر از رنگ ها و تکنیک هایی که ماندگاریشان بیشتر است استفاده شود. مانند رنگ های عسلی، کاراملی، نسکافه ای و شکلاتی. این رنگ ها برای همه نوع رنگ و تناژ پوست مناسب هستند و باعث شاداب به نظر رسیدن مو نیز می شوند.

همچنین می توانید از تکنیک بالیاژ و هایلایت برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. تکنیک بالیاژ فر های مو را برجسته می کند و ظاهری زیبا به موهای می بخشد. لایت بالیاژ انتخاب مناسبی برای موهای فر است.

اگر شما هم به رنگ کردن مو علاقه مند هستید و می خواهید این حرفه را به صورت تخصصی آموزش ببینید دوره آنلاین آموزش رنگ مو در خانه ساتیشو بهترین گزینه برای شما است که می توانید رنگ مو را زیر نظر یکی از اساتید حرفه ای این حوزه آموزش ببینید و وارد بازار کار شوید.

رنگ کردن موی فر بدون آسیب به مو

موهای موج دار و فر از نوع موهای خشک هستند و به دلیل فر بودنشان مواد شیمیایی موجود در رنگ را به سرعت جذب می کنند و همچنین رنگ کردن مو می تواند کوتیکول های بیرونی مو را خشک کند بنابراین بهتر است از قبل زیر ساخت مو را آماده کنید. برای آماده شدن مو چند هفته قبل از رنگ کردن مو موهای خود را هر روز حالت دهید و از شستشوی موها با شامپوی هاوی سولفات خود داری کنید.

بیشتر ببینید
عکس دیزاین ناخن زیبا و جدید 2024

همچنین برای رنگ شدن بهتر مو، بهتر است موهایتان را دو الی سه روز قبل از رنگ کردن نشویید. زیرا شستن موها باعث می شود چربی طبیعی سر از بین برود و این امر باعث سوزاندن پوست سر شما می شود.

رنگ های دائمی موهای فر را خشک و کم آب می‌کند پس بهتر است به سراغ رنگ‌های موقت و بدون آمونیاک بروید. رنگ های موقت برای مدل موی فر بهتری هستند و علاوه بر اینکه سطح فرهای شما را می‌پوشاند، کوتیکول‌ها را صاف می‌کند، و فرهای مو را تغذیه و براق می‌کند. دوام رنگ‌های نیمه‌دائمی 4 تا 6 هفته هستند. این محصولات آسیب کمتری برای موهای فر خواهند داشت و کوتیکول‌های مو را از بین نمی‌برند.

بلوند کردن و دکلره کردن موی فر در یک جلسه، می توانددباعث از بین رفتن فر های مو شود و هنگامی که موهای فر خود را دکلره می کنید می تواند بر سلامت موهای شما تاثیر بگذارد. پس اگر تصمیم به روشن کردن موهیتان گرفتید بهتر است آن را در چند مرحله انجام دهید.

رنگ مو برای موهای فر و وز

مراقبت های بعد رنگ کردن مو

قبل از شستن مو ها 2 الی 3 روز صبر کنید تا لایه های کوتیکول کاملا بسته شوند و ماندگاری رنگ مو را بیشتر شود. از شمامپوهای نرم کننده، آبرسان و تقویت کننده مو استفاده کنید. بعد از رنگ کردن مو برنامه ای منظم برای پروتئین تراپی موهای خود داشته باشید.

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها