رنگ مو مناسب هر پوست

می خواهید ظاهر خود را تغییر دهید اما نمی خواهید اینکار به یک فاجعه جبران ناپذیر تبدیل شود؟ اصلا مهم نیست که شما به دنبال ظاهر طبیعی یا برجسته هستید می توانید در هر دو صورت بهترین رنگ را برای موهای خود انتخاب کنید. رنگ مناسب مو باید با ویژگی ها و رنگ پوست صورت منطبق باشد و در عین حال ظاهر جذاب و زیبایی به شما ببخشد. ما در این مطلب قصد داریم در مرحله اول شما را با نحوه تشخیص تناژهای پوستی آشنا کنیم و سپس به شیوه انتخاب رنگ مو مناسب بر اساس نوع پوست می پردازیم.

تشخیص رنگ پوست

تشخیص رنگ پوست

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

روش های تشخیص تناژ پوست:

برای تشخیص تناژ پوست از دو روش تشخیص با نور خورشید و روش کاغذ سفید استفاده می کنیم.

نور خورشید: مچ دستتان را به سمت بالا و به طرف نور خورشید بگیرید. به رگ های دستتان با دقت نگاه کنید. اگر رنگ رگ های شما بنفش مایل به آبی بود، پوست شما از تناژ سردی برخوردار است. اگر رنگ رگ ها مایل به سبز بود، تناژ پوست شما گرم است.اگر نتوانستید تشخیص بدهید که رگ ها سبز هستند یا آبی، احتمالا شما از تناژ پوستی خنثی برخوردار هستید.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

کاغذ سفید: رو به روی آینه ای بایستید و یک کاغذ سفید را در کنار صورتتان نگه دارید. اگر رنگ پوستتان مایل به زرد بود، تناژ پوست شما گرم است. اگر رنگ پوست شما مایل به صورتی و هلویی باشد، تناژ پوست شما سرد است. ممکن است رنگ پوست شما در کنار کاغذ سفید، خاکستری و طوسی به نظر برسد که در این صورت تناژ پوستی شما زیتونی می باشد.

همچنین ببینید: مدل رنگ مو عروس 

رنگ موی مناسب پوست روشن:

اگر پوست روشنی دارید برای انتخاب رنگ مناسب پوستتان باید ته رنگ پوست خود را تشخیص دهید.

رنگ مو برای پوست روشن

رنگ مو برای پوست روشن

ما در ساتیشو برای علاقه مندان به یادگیری هنر رنگ مو دوره آموزش آنلاین رنگ مو را تهیه کرده ایم در این دوره صفر تا صد مباحث مورد نیاز این حوزه با بیانی بسیار ساده گفته شده همچنین در انتای این دوره ویدیو هایی قرار گرفته که روش های کسب درآمد از هزینه آموزش تخصصی رنگ مو را یاد بگیرید.

رنگ موی مناسب پوست های روشن با تناژ گرم: خاکستری، نقره ای، پلاتینی، یخی، شامپوینی و بژ رنگ های مناسب تناژ گرم هستند. تناژهای بلوند و سرد برای پوست‌های روشن با تناژ گرم (قرمز) ، رنگ موی مناسبی هستند. زیرا این تناژهای سرد به خوبی می ‌توانند طیف گرم را خنثی کنند. همچنین رنگ‌ بلوند خاکستری در ترکیب با چشم‌ های آبی یا طوسی انتخاب مناسبی است.

رنگ موی مناسب پوست های روشن با تناژ خنثی: صورتی، کهربایی، بلوند، مسی، کهربایی و حنایی رنگ های مناسب تناز خنثی هستند. تناژهای بلوند و صورتی رنگ موی مناسبی برای پوست‌ های روشن هستند. کافی است که شما تناژهای گرم و سرد را با یکدیگر ترکیب کنید تا به رنگ کاراملی گرمی برسید که ته زمینه مسی طلایی دارد. همچنین انتخاب یک رنگ قرمز گرم و یا ملایم برای خنثی کردن تناژ سرد پوست تاثیر بسبار زیادی دارد. این طیف‌ های رنگی اغلب ته زمینه پوست را به سبزی متمایل می‌ کنند. همچنین استفاده از هایلایت ‌های رزگلد می‌ تواند جلوه منحصر به فردی به ظاهرتان ببخشد.

بیشتر ببینید
مدل ناخن سفید

رنگ مناسب پوست های روشن با تناژ هلویی: قرمز، قهوه ای و شرابی مناسب تناژ هلویی هستند. اگرچه رنگ قرمز ممکن است غیر انعطاف پذیر به نظر برسد، اما این طیف رنگ ‌ها گزینه‌ ای تسخیر آمیز برای چهره ‌های گلگون هستند. بنابراین اگر پوستی روشن با اندکی طیف قرمزی دارید، بهتر است به جای مبارزه با آن، به درخشش بیشترش کمک کنید. افرادی که پوست ‌های هلویی با تناژ گرم دارند، می ‌توانند توسط تناژهای سرد و رنگ‌ های قرمز متمایل به طلایی استفاده کنند و از ظاهری منحصر به فرد برخوردار شوند.

رنگ موی مناسب پوست های روشن با تناژ سرد: طلایی، کاراملی، کهربایی، عسلی و شکلاتی رنگ های مناسب تناژ سرد هستند. پوست ‌های روشن با تناژ سرد در ترکیب با رنگ ‌های گرم مانند بلوند متمایل به صورتی، مسی، عسلی و طلایی جلوه زیبایی پیدا می ‌کنند. همچنین این تناژها در کنار پوست‌ های زیتونی و تیره ترکیب جالبی را به وجود می ‌آورند. اگر ترجیح می ‌دهید موهایتان رنگ ملایم‌ تری داشته باشید، بلوند کاراملی هم رنگ مناسبی است. پوست هایی که تناژ خیلی گرم دارند، باید از رنگ ‌هایی که تناژ زرد زیادی دارند، بپرهیزند. طیف ‌های بلوند سرد برای این افراد مناسب تر هستند.

رنگ موی مناسب پوست گندمی:

رنگ موی مناسب پوست گندمی

رنگ موی مناسب پوست گندمی

رنگ موی مناسب پوست های گندمی با تناژ گرم: شکلاتی تیره، بلوطی، قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای شکلاتی رنگ های مناسب تناژ گرم هستند. تناژ رنگی در جهان بسیار معروف است و به همین سبب اغلب افراد با این طیف رنگی آشنایی دارند.تناژهای سردتر قهوه ‌ای به خصوص در مورد پوست‌ هایی با تناژ رنگی گرم ترکیب جالبی را به وجود می ‌آورد. زیرا این تناژ رنگی پس زمینه ‌های زرد رنگ را متعادل ‌تر می‌ سازد. رنگ قهوه ‌ای شکلاتی برای پوست‌ های تیره ‌تر در ترکیب با هایلایت ‌های تیره، جذابیت زیادی دارد.

رنگ موی مناسب پوست های گندمی با تناژ سرد: کاراملی، عسلی، قهوه‌ای طلایی، کهربایی، دارچینی و ماهگونی(قهوه‌ ای متمایل به قرمز) رنگ های مناسب تناژ سرد هستند. این تناژهای رنگی برای پوست‌ های گندمی بسیار توصیه می ‌شود. اما بهتر است برای جلوگیری از رنگ پریدگی تناژهایی را انتخاب کنید که با پوستتان در تضاد باشد. قهوه ‌ای کاراملی رنگ موی مناسبی است و بهترین هماهنگی را با پوست‌ های زیتونی روشن دارد. زیرا به این نوع پوست ‌ها ته زمینه ای زرد و سبز می ‌دهد.

رنگ موی مناسب پوست های گندمی با تناژ هلویی: مشکی، قهوه‌ای اسپرسویی و مشکی مایل به آبی رنگ های مناسب تناژ هلویی هستند. اگرچه شاید رنگ مشکی در دنیای رنگ موها گزینه مورد نظر بسیاری از افراد نباشد. اما همین رنگ در ترکیب با هایلایت ‌های مختلف می ‌تواند جذابیت زیادی به چهره شما ببخشد. اگرچه ممکن است یک تناژ سرد در ترکیب با پوست‌ های روشن و تناژهای سرد، جلوه ‌ای خشن ببخشد. اما در عوض برای پوست‌ هایی با تناژهای گرم یا خنثی جلوه بی نظیری دارد همچنین برای پوست‌ های زیتونی هم رنگ مناسبی است.

بیشتر ببینید
مدل ابرو جدید

همچنین ببینید: مدل رنگ مو عید 

رنگ موی مناسب پوست های سبزه و تیره:

رنگ مو مناسب پوست سبزه

رنگ مو مناسب پوست سبزه

رنگ موی مناسب پوست های سبزه با تناژ گرم: کاراملی، طلایی و قهوه ای شکلاتی رنگ های مناسب تناژ گرم هستند. پوست هایی با تناژهای تیره و گرم بهتر است از رنگ‌های قهوه ‌ای گرم و کاراملی استفاده کنند تناژ پوستی طبیعی تری داشته باشند. اگر رنگ موهایتان به صورت طبیعی بلوند است بهتر است از هایلایت‌ های کاراملی استفاده کنید.

رنگ موی مناسب پوست های سبزه با تناژ سرد: قهوه ای مشکی و موکایی تیره رنگ های مناسب تناژ سرد هستند. پوست ‌های تیره با رنگ موی مشکی و تناژ سرد جلوه زیادی پیدا می ‌کنند. همچنین افزودن مقداری هایلایت با تناژ قهوه ‌ای برای گرم کردن ترکیب رنگ‌ ها هم انتخاب مناسبی است. افرادی که پوست روشن و تناژ سردی دارند،‌ برای تیره کردن این طیف رنگی بهتر است از همین تناژها استفاده کنند.

رنگ های مناسب پوست های سبزه با تناژ هلویی: بلوطی و قهوه ای قرمز رنگ های مناسب تناژ خنثی هستند. تناژهای هلویی می ‌توانند از هر طیف رنگی استفاده کنند. اما بهتر است از رنگ ‌های پرهیجان ‌تری از جمله قرمز بلوطی یا قهوه ‌ای بلوطی استفاده کنند. این طیف رنگ ها گرمای بیشتری به ترکیب رنگ‌های مو می‌ بخشند. در نتیجه درخشش بیشتری در مقابل رنگ پوست پیدا می ‌کنند.

رنگ موی فانتزی

رنگ موی فانتزی

رنگ موهای فانتزی:

برای استفاده از رنگ های فانتزی باید به چند نکته توجه داشته بایشد. اول این که پوست‌ های تیره در ترکیب با تناژهای ملایم ‌تر ممکن است روشن ‌تر به نظر برسند. این در حالی است که تناژهای غنی ‌تر منجر به افزایش تیرگی رنگ پوست می‌ شوند. بنابراین برای تیره یا برنزه‌ تر کردن پوست خود، به سراغ رنگ ‌های غلیظ ‌تر از جمله یاقوتی یا سرخابی بروید. نکته بعدی است که ی ای طیف رنگی آبی برای افرادی که تناژ طلایی روی پوست یا موی خود دارند، رنگ موی مناسبی است.

همچنین ببینید: رنگ مو برای موهای کوتاه

چه رنگ مویی پوست را روشن می کند؟

اگر پوست متوسط و یا سبزه ای دارید و تمایل دارید که چهره روشن تری داشته باشید، می توانید از رنگ هایی مانند شکلاتی، قهوه ای طلایی، شاه بلوطی و یا شرابی استفاده کنید. زیرا رنگ های طیف قهوه ای که تن سرد دارند می توانند زردی پوست های تیره را متعادل کنند و چهره را جذاب تر و روشن تر نشان دهند.

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |