ساتیشو

چطور مطمئن شویم عطری که می‌خریم اورجینال است؟

مصطفی

۳۱ شهریور ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

فرایند تولید عطر بسیار پیچیده بوده و مستلزم به دانش و تلاشی خاص است. اگر بخواهیم این عبارت را به ساده‌ترین حالت ممکن شرح دهیم، باید بگوییم که برای تولید عطر با رایحه‌های مختلف، در ابتدا باید چندین رایحه مختلف باهم ترکیب شوند تا به وهله تولید انبوه برسد. پس از تولید، عطر زنانه و عطر مردانه مورد تست و بررسی‌های شیمیایی قرار گرفته و به مرحله بسته‌بندی می‌رسند. در فرایند تولید و خرید عطر، این محصول پرکاربرد، مسیر طولانی را طی کرده و سپس به دست شما می‌رسد. از‌این‌رو خرید عطر اورجینال و تشخیص آن از عطرهای فیک، حائز اهمیت به شمار می‌رود. حال شما با مطالعه این محتوا می‌توانید به‌راحتی عطرهای اورجینال را از عطرهای فیک تشخیص داده و از خرید خود لذت ببرید.

شناسایی عطر تقلبی

آشنایی با انواع عطرهای فیک

صنعت زیبایی و عطر بیشترین و برترین گردش مالی را در سرتاسر جهان به خود اختصاص داده‌است. همین امر باعث می‌شود تا اغلب تولیدکنندگان قدم در راه تولید محصولات تقلبی و قاچاق بردارند. این دسته از تولیدکنندگان علاوه‌بر فعالیت غیرقانونی، باعث ترویج فساد و ضررهای مالی غیرقابل جبران به تولیدکنندگان و کمپانی‌های بزرگ عطرهای اورجینال می‌شوند. لازم به ذکر است که خرید عطر فیک و تقلبی و استفاده از آن‌ها به مرور زمان سلامت افراد را هم به خطر می‌اندازد. هم‌چنین بهتر است بدانید که عطرهای تقلبی نیز در درجه‌بندی‌های مختلفی تولید می‌شوند. هرچه شباهت عطر زنانه و عطر مردانه تقلبی به عطرهای اورجینال بیشتر باشد، بدون شک کیفیت به نسبت بهتری در قیاس با سایر محصولات فیک خواهد داشت. قیمت پایین محصولات فیک حین خرید عطر عاملی برای وجود طرفدار در بازارها به شمار می‌رود؛ اما در این راستا مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد، عدم اعتماد و اطمینان خریداران به محصولات فیک است.

شناسایی عطر تقلبی

بررسی چندین ترفند برای شناسایی محصولات تقلبی

اگر به‌دنبال خرید عطر زنانه و عطر مردانه اورجینال هستید، با مطالعه موارد ذکر شده در زیر می‌توانید با تشخیص عطر اورجینال از عطر فیک، بهترین و باکیفیت‌ترین عطرها را خریداری کنید.

بررسی عطر انتخابی خود پیش از خرید

در این مرحله باید پیش از آن‌که محصول انتخابی خود را خریداری کنید، به وب‌سایت برند تولیدکننده عطر مراجعه کنید. چراکه برترین برندها ویژگی‌های محصولات خود را در وب‌سایت خود با مشتریان خود به اشتراک می‌گذارند. مراجعه به وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند تا خریدی مطمئن را تجربه کنید. هم‌چنین می‌توانید در بخش نظرسنجی محصولات، نظرات دیگر افراد را در‌ رابطه‌ با محصول انتخابی خود بررسی کرده و با سایر ویژگی‌های آن آشنا شوید.

بیشتر ببینید
گفت‌وگو با آقای مهندس محمد مسعودی، معاون بازرگانی شرکت صنام

بررسی کامل دسته‌بندی عطر انتخابی خود

اگر می‌خواهید با اطمینان عطر اورجینال را خریداری کنید، حتما قبل از خرید، بسته‌بندی عطر انتخابی خود را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهید. چراکه بسته‌بندی باکیفیت و استفاده از مرغوب‌ترین مواد برای تولید جعبه عطرها، از مهم‌ترین موارد در عطرهای اورجینال به شمار می‌رود. برای مطمئن‌شدن از اورجینال یا فیک‌بودن عطر زنانه یا عطر مردانه، بهتر است موارد ذکرشده در زیر را به‌خاطر سپرده و حین خرید عطر آن‌ها را لحاظ کنید:

  • در اولین وهله، متن‌های نوشته شده در پشت جعبه را به‌طور کامل بررسی کنید. وجود هرگونه غلط املایی، گرامری و اطلاعات اشتباه، نشان‌دهنده فیک و تقلبی‌بودن عطر خواهد بود.
  • بررسی کیفیت نهایی جعبه و بسته‌بندی عطرها نیز یکی از مهم‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای شناسایی عطرهای اورجینال به شما می‌رود. چراکه محصولات تقلبی از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و دچار ضربه، چین‌خوردگی، خط و خش و حتی پارگی خواهند بود. لازم به ذکر است که برندهای اصل از باکیفیت‌ترین مواد اولیه برای تولید جعبه و بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کنند.
  • اگر در بسته‌بندی عطر مردانه یا زنانه خریداری‌شده هرگونه چسب یا آشفتگی‌های اضافی مشاهده کردید، بدون تردید از خرید عطر انتخابی خود صرف‌نظر کنید. چراکه آن محصول اورجینال نبوده و تقلبی است.
  • چهارمین مورد در راستای تشخیص عطر اورجینال از عطر فیک، بررسی بارکد درج‌شده روی جعبه بسته‌بندی و روی شیشه عطر است. در این مرحله باید از وجود هرگونه مغایرت در این دو بارکد اطمینان حاصل کنید. اگر پس از بررسی متوجه متفاوت‌بودن بارکدها شده‌اید، مطمئن باشید که آن محصول اصل نیست. هم‌چنین بهتر است بدانید که بارکد محصولات اورجینال توسط دستگاه‌های لیزری روی شیشه عطرها حک می‌شود.
بیشتر ببینید
ایده اسم برای مغازه لوازم آرایشی

بررسی بطری عطر

عموما جنس بطری عطرهای اورجینال از کریستال یا شیشه‌های بسیار مرغوب است. از‌این‌رو این امر از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین عطرهای اوجینال و فیک به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌شود پیش از خرید عطر اورجینال، به موارد ذکر‌شده در این قسمت از محتوا توجهات لازم را داشته‌باشید.

  • بطری عطرهای فیک از شیشه‌های بی‌کیفیت یا پلاستیک ساخته می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا بطری این دسته از محصولات کدر، بدون ظرافت و ضخیم باشد؛ بنابراین حین خرید می‌توانید با لمس و تشخیص کیفیت پایین و هم‌چنین سطح ناهموار بطری، از فیک‌بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • درپوش‌های محصولات فیک روی شیشه عطر شل خواهد بود، اما عطرهای اورجینال دارای درپوش‌های باکیفیت، محکم و فیکس هستند.
  • اگر حین خرید مشاهده کردید که افشانه عطر پلاستیکی است، باید بدانید که آن محصول تقلبی بوده و از خرید آن صرف‌نظر کنید. چراکه افشانه محصولات اورجینال با استفاده از فلز ساخته می‌شوند.
  • لوله عطرهای اورجینال بدون شک به رنگ مایع عطر ساخته شده و تشخیص آن در بطری عطر دشوار است، اما لوله عطرهای فیک با استفاده از بی‌کیفیت‌ترین مواد و به‌صورت کدر طراحی و تولید می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا با کمی دقت، محصول اصل را از محصول فیک شناسایی کنید.

بررسی قیمت

قیمت‌های پایین بدون شک از کیفیت بالایی برخوردار نخواهند بود. در برخی مواقع محصولات مورد علاقه ما با تخفیف‌های غیرقابل باور یعنی با 70 درصد تخفیف عرضه می‌شوند. در این مواقع برخی از افراد تسلیم این تخفیفات می‌شوند. در این میان باید به این موضوع توجه داشت که به هیچ عنوان محصولات اورجینال با این درصد تخفیف به‌فروش نمی‌رسند. صرفا محصولات فیک را فروشندگان می‌توانند با 70 درصد یا بیشتر به فروش برسانند.

شناسایی عطر تقلبی

کلام آخر

در این محتوا به بررسی روش‌هایی پرداخته شد که شما با رعایت و لحاظ‌کردن آن‌ها می‌توانید خرید عطر زنانه و عطر مردانه اورجینال و باکیفیت را تجربه کنید. اگر در صدد تهیه بهترین عطر با رایحه دلخواه خود هستید، کارشناسان سایت سفیر می‌توانند شما را در این راستا راهنمایی کنند.

منبع: سایت سفیر

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها