ماساژ صورت با یخ

ماساژ صورت با یخ از روش های سرما درمانی است که در آن صورت در دمای پایین قرار می گیرد و خانم های کره ای سالهاست که از این روش استفاده می کنند. این روش می تواند صورت شما را لایه برداری کند و جوش های آن را ازبین ببرد. ماساژ صورت با یخ یکی از روش ها برای کاهش التهاب قرمزی و خارش پوست است. همچنین می تواند منافذ را از بین ببرد و پوست را درخشان کند. ماساژ صورت با یخ بخاطر ارزان و در دسترس بودن آن و فاقد مواد شیمیایی بودنش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص یخ برای چاقی صورت

خواص یخ برای چاقی صورت

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

فواید ماساژ صورت با یخ:

1- منافذ پوست را کوچک می کند: این روش علاوه بر کوچک کردن منافذ پوست باعث باز شدن مافذی که به دلیل ترشح چربی بسیار، بزرگ شده اند می شود. اثر فشرده سازی سرمایی که بخاطر مالش یخ به صورت وارد می شود اندازه منافذ را کوچک می کند.

2- پف زیر چشم را کاهش می دهد: برای درمان پف زیر چشم می‌توانید از تکه‌های یخ تهیه‌شده از آب یا نوشیدنی های کافئینی مانند چای یا قهوه استفاده کنید. کافئین منقبض‌کننده است و تورم را بسیار کاهش می‌دهد.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

3- آکنه را درمان می کند: سرما می تواند با منقبض کردن رگ های خونی به کاهش درد و التهاب کمک کند. یخ باعث ازبین بردن تورم و قرمزی جوش ها می شود همچنین استفاده از یخ باعث کاهش تولید چربی در پوست می شود. برای از بین بردن جوش ها با یخ می توانید یک آسپرین در ذر آب حل کنید تا یخ بزند و بعد آن را استفاده کنید. زیرا اسید استیل سالیسیلیک موجود در آسپرین در خشک شدن جوش ها موثر است.

بیشتر ببینید
ویژگی های کرم ضد آفتاب چیست؟

4- به عنوان پرایمر عمل می کند: ماساژ صورت با یخ به عنوان یک پرایمر طبیعی باعث کاهش منافذ، سفت کردن پوست، ایجاد درخشش و بازسازی بافت پوست می شود.

5- پوست را لایه برداری می کند: این روش باعث برداشته شدن سلول های مرده لایه بیرونی پوست می شود و پوست را برای ایجاد سلول های جدید تحریک می کند.

6- پوست را روشن و درخشان می کند: یکی از فواید سرما درمانی این است که گردش خون را افزایش می دهد واین باعث بهبود جریا اکسژن مواد معدنی در پوست می شود و همه اینها باعث داشتن پوستی روشن می شود.

7- باعث کاهش التهاب می شود: سرما درمانی التهاب پوست را کاهش می دهد مانند زمانی که تورم یا زخم و کوفتگی در بدن ایجاد می شود روی آن یخ می گذاریم. مالیدن یک تکه یخ روی ناحیه آسیب‌دیده روشی موثر برای منقبض کردن رگ‌های خونی و تسکین دادن التهاب و ناراحتی پوست در زمان کوتاه است.

8- علائم پیری را کاهش می دهد: یخ باعث بهبود گردش خون می شود از پیری جلوگیری می کند. و روشی بسیار علی برای کاهش چین و چروک پوست است.

9- باعث جذب بهتر مواد فعال مصولات مراقبت پوستی می شود.اگر از سرم برای پوست خود استفاده می کنید بعد از استفاده روی پوست خود یخ بگذارید مویرگ ها منقبض می شوند و اثر کششی آن باعث نفوذ بیشتر مواد سرم به عمق پوست می شود.

10- گردش خون را بهبود می دهد:سرما رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و باعث کاهش پف‌ می‌شود و ظاهری سالم‌ به پوست می‌دهد.

بیشتر ببینید
دیسکوژل ناخن چیست؟

11- شکل دادن و ماساژ گونه: در این روش تکه‌ای شیر یخ‌زده را از مرکز چانه در امتداد خط فک تا نرمه گوش بکشید و بعد به‌سمت بالا و برجستگی استخوان گونه و زیر ناحیه چشم و روی تمام قسمت‌های پیشانی بکشید. برای سفت‌شدن صورت و شکل دادن به آن این ماساژ را 5 دقیقه تکرار کنید.

استفاده از مواد دیگر برای فریز کردن و ماساژ صورت:

چای میوه، گل رز، آلوئه‌ور، چای سبز، ویتامین سی، گلاب، آب خیار،شبر از مواد مفید دیگری هستند که می توان یخشان را روی صورت ماساژ داد و از فواید آن ها بهره مند شد.

همچنین ببینید: لیفت ابرو 

انواع یخ برای صورت

انواع یخ برای صورت

عوارض جانبی:

1- اگر پوست حساس باشد و با تغییر دما واکنش نشان می دهد بهتر است از این روش استفاده نکنید.

2- این روش در پوست های تیره و برنزه باعث تغییر رنگ می شود.

3- این روش برای پوست های خشک به دلیل این که بعد از این ماساژ صورت بسیار خشک می شود اصلا توصیه نمی شود.

مضرات یخ برای صورت

مضرات یخ برای صورت

نحوه ماساژ صورت با یخ:

1- صورت خود را بشویید تا آلودگی ها از بین بروند.

2- یخ را در یک تیکه پارچه کوچک یا حوله بپیچید و یخ را 2 دقیقه به آرامی به نقاط مختلف صورت بمالید. ( به جای حوله و پارچه می توانید از بطری استفاده کنید و یخ را داخل آن بندازید.)

3- بعد از ماساژ با یخ باید سریع از مرطوب کننده یا آب رسان استفاده کنید زیرا ماساژ با یخ پوست را خشک می کند.