ساتیشو

چگونه قلم طراحی ناخن را تمیز کنیم

محبوبه

19 تیر 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

چگونه قلم طراحی ناخن را تمیز کنیم

یکی از ابزارهای مهم و کاربردی برای ناخنکاران قلم کاشت ناخن است. بنابراین چگونگی استفاده و شرایط نگهداری و تمیز کردن آن بسیار مهم است.برای جلوگیری از خشک شدن باقی مانده مواد پودر اکریلیک و ژل کاشت روی قلم ها، باید آنها را بین هر بار استفاده و در پایان هر روز کار تمیز نمود و اگر این کار به صورت صحیح انجام نشود، به قلم آسیب وارد می کند. همچنین با تمیز کردن صحیح قلم های کاشت ناخن، دوام و کارایی آنها بیشتر می شود. قلم های کاشت ناخن دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام با داشتن ویژگی هایی به صورت جداگانه مخصوص کاشت ژل و کاشت پودر و طراحی ناخن می باشند.

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن انواع قلم کاشت ناخن را به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم.

قلم طراحی ناخن

مراقبت از قلم های طراحی ناخن

هرچه مراقبت بیشتری از قلم ها و یا فرچه های ناخن خود داشته باشید باعث می شود که عمر طولانی تر و کاربرد بهتر داشته باشند. بنابراین بهتر است بعد از پایان طراحی ناخن فرچه خود را خوب تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن قلم کاشت ناخن

همانطور که میدانید انواع مختلفی از قلم کاشت ناخن ساخته شده از موهای طبیعی و مصنوعی برای انجام کاشت پودر، کاشت ژل و طراحی ناخن موجود می باشد. که هر کدام در جای مخصوص به خود استفاده می شود. تمیز کردن این قلم ها بعد از هر بار استفاده و در پایان روز لازم است. برای تمیز کردن این قلم ها به هیچ وجه با محلول قلم شور یا استون تمیز نکنید زیرا این قلم ها دارای موهای کمی هستند و این کار باعث آسیب رسیدن به قلم می شود.

بیشتر ببینید
دیزاین ناخن ژله ای جدید

نحوه تمیز کردن قلم کاشت ژل

قلم کاشت ژل از موهای مصنوعی ساخته شده است به همین دلیل نسبت به قلم های کاشت پودر از حساسیت بالایی برخوردار نمی باشد و به راحتی قابل تمیز شدن است.

قلم را با پد بدون پرز آغشته به محلول کلینزر به صورت کامل پاک نمایید. به طوری که هیچ گونه ژلی روی آن باقی نماند.سپس موهای قلم را با دست صاف نمایید و بعد از خشک شدن داخل جا قلمی قرار دهید.

این روش بهترین راه برای تمیز کردن قلم طراحی است اما می‌توانید از الکل و دستمال بدون پرز نیز استفاده کنید. در این صورت برای جلوگیری از خشک شدن قلم، از روغن کوتیکول استفاده کنید. حتما قلم‌های طراحی را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید تا لاک ژل روی آن‌ها خشک نشود.

تمیز کردن قلم طراحی با پد

نحوه تمیز کردن قلم کاشت پودر

بر خلاف قلم کاشت ژل قلم پودر از الیاف و موی طبیعی ساخته شده است و بسیار حساس می باشد و باید در نگهداری آنها دقت بیشتری داشته باشید. بعد از موادگذاری صحیح و اصولی برای پاک کردن قلم، مراحل زیر را انجام دهید:

قلم را به طور مرتب با پد آغشته به لیکوئید کاملا تمیز کنید.

قلم را برای چند ثانیه داخل محلول شستشوی قلم قرار داده و سپس خارج کنید.

موهای قلم را با دست صاف کرده و بین دو پد بدون پرز قرار داده تا محلول شستشوی قلم از آن خارج شود.

قلم را روی سطحی صاف قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس آن را در جاقلمی بگذارید.

نحوه تمیز کردن قلم طراحی ناخن

نکات مهم

بلافاصله بعد از هر بار استفاده از قلم ها، آن ها را تمیز نمایید تا از سفت شدن مواد روی آن جلوگیری شود. همیشه از خشک شدن کامل قلم قبل از قرار دادن آن در جا قلمی اطمینان حاصل نمایید. قلم کاشت را به صورتی که موهای آن به سمت بالا باشد، داخل جا قلمی قرار دهید و از یک درپوش برای قلم استفاده کنید تا گرد و غبار داخل موها قرار نگیرد. در صورتی که موهای قلم مانند فرم اولیه، صاف نشود یا اینکه بعد از تمیز کردن شروع به ریختن نماید، زمان تعویض قلم و خرید قلم جدید فرا رسیده است. به هیچ عنوان از استون برای شستن قلم استفاده نکنید.

بیشتر ببینید
شینیون برای موهای فر

خطر در کمین قلم‌هایتان است

اگر دوست ندارید دائما برای خرید قلم کاشت پول بدهید، باید تميز كردن قلم كاشت ناخن را جدی بگیرید. یادتان باشد که قلم کاشت پودر و ژل با هم تفاوت دارند و باید به روش‌های مختلفی تمیز شوند. قلم های طراحی ناخن نیز بسیار حساس‌اند. برای هیچ نوع قلم طراحی و کاشتی از استون استفاده نکنید. اگر نحوه تمیز کردن قلم کاشت ناخن را بدانید و کاملا آن را اجرا کنید، عمر قلم‌هایتان بسیار بالا خواهد رفت.

خراب شدن قلم طراحی ناخن

 

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید|

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها