ساتیشو

چگونه چشم های درشت تری داشته باشیم؟

مصطفی

5 تیر 1401

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

چگونه چشم های درشت تری داشته باشیم؟

از آنجایی که داشتن چشمان درشت می تواند تا حد زیادی به جذابیت و گیرایی چهره کمک کند، اغلب خانم ها دوست دارند که چشم های خود را از طریق آرایش درشت تر کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که چشم های درشتی ندارند به هیچ عنوان نگران نباشید؛ زیرا با ترفندهای آرایشی به راحتی می توانید چشمان خود را درشت تر نمایید. برای آشنایی با این ترفندهای ساده آرایشی، پیشنهاد می کنیم که در این مقاله با سفیر همراه باشید.

روش های درشت کردن چشم با آرایش

برای درشت کردن چشم با آرایش، روش های مختلفی وجود دارد که در این قسمت به معرفی چند مورد از آنها می پردازیم:

  1. استفاده از مداد چشم سفید

در این روش می توانید مداد چشم سفید را داخل چشم های خود بکشید و از این طریق چشم ها را باز تر و درشت تر نشان دهید. از آنجایی که طبق یک قانون کلی رنگ های تیره باعث کوچک تر نشان دادن و رنگ های روشن باعث بزرگ تر نشان دادن می شوند، از این روش می توانید برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها استفاده نمایید.

  1. استفاده از فرمژه

پیشنهاد می شود که به هیچ عنوان تاثیر فرمژه را در بزرگ کردن چشم ها نادیده نگیرید. استفاده از فرمژه از طریق بالا و عقب بردن مژه ها موجب می شود تا چشم ها بازتر و درشت تر به نظر برسند. بنابراین برای استفاده از این ترفند، حتما پیش از ریمل زدن ابتدا فرمژه بزنید و سپس از ریمل استفاده کنید تا چشم هایی جذاب تر و درشت تر داشته باشید.

  1. استفاده از ریمل

اگر تمایل دارید که چشم هایتان بزرگ تر دیده شود، حتما ریمل مشکی بزنید. این کار باعث می شود که چشم ها بازتر و گیراتر دیده شوند. علاوه بر آن ریمل زدن به مژه های پایین چشم را نیز فراموش نکنید؛ زیرا این کار چشم ها را درشت تر نشان می دهد.

  1. استفاده از مژه مصنوعی

انتخاب مدل و فرم مژه مصنوعی متناسب با فرم چشم ها، تاثیر بی نظیری در بزرگ تر نشان دادن چشم ها دارد. در مقابل در صورتی که مژه مصنوعی شما متناسب با فرم چشم های شما انتخاب نشود، نتیجه کاملا عکسی خواهد داشت و چشم ها را ریز تر نشان می دهد.

بیشتر ببینید
چطور جشن سیسمونی بگیریم؟

استفاده از مژه مصنوعی

  1. استفاده از سایه براق

برای بزرگ کردن چشم های خود در گوشه داخلی چشم ها از سایه روشن و براق استفاده نمایید. این کار به راحتی چشمان شما را بزرگ تر از سایز واقعی شان نشان می دهد.

  1. استفاده از خط چشم

ترفند دیگری که از آن برای بزرگ کردن چشم ها با آرایش استفاده می شود، استفاده از خط چشم باکیفیت و مناسب است. البته برای دستیابی به نتیجه مطلوب نباید به تمام پلک بالا خط چشم بکشید. بر این اساس برای بزرگ کردن چشم باید تنها باید دو سوم قسمت خارجی پلک بالای چشم را خط چشم بکشید. نکته حائز اهمیت دیگر این است که نباید خط چشم را کلفت بکشید و برای بزرگ کردن چشم باید خط چشمی باریک و دنباله دار بکشید.

  1. استفاده از سایه روشن

با توجه به آنکه رنگ های روشن باعث بزرگ نشان دادن و رنگ های تیره باعث کوچک نشان دادن می شوند، بنابراین بر اساس این قانون اگر در قسمت بالای پلک از سایه های روشن استفاده کنید، چشم ها بزرگ تر از اندازه واقعی خود نشان داده می شوند. از این رو برای دستیابی به هدف خود حتما از سایه هایی به رنگ روشن استفاده نمایید.

  1. آرایش صحیح ابروها

برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها باید فاصله میان چشم ها و ابروها بیشتر باشد و به همین دلیل نیز طراحی فرم ابروها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور ابروها باید به گونه ای آرایش شوند که این فاصله را بیشتر کند. از سوی دیگر ابروها از نظر ضخامت باید نه بسیار نازک و نه بسیار کلفت باشند. همچنین با توجه به آنکه ابروهای کوتاه چشم ها را فرو رفته نشان می دهند، اگر ابروهای کوتاهی دارید حتما آنها را بکشید و بلند کنید تا چشم هایتان بزرگ تر به نظر برسد.

  1. استفاده از کانسیلر

تیرگی زیر چشم ها باعث می شود که چشم ها فرو رفته و ریز به نظر برسند. اما اگر جزو افرادی هستید که ناحیه زیرین چشم هایشان تیره است نگران نباشید؛ زیرا به کمک یک کانسیلر روشن می توانید این تیرگی را برطرف نمایید تا چشمان شما درشت تر به نظر بیاید.

  1. استفاده از هایلایتر

همانطور که می دانید هایلایتر باعث می شود که نور منعکس شود و قسمت های هایلایت شده برجسته تر و بزرگ تر به نظر برسد. بنابراین برای بزرگ کردن چشم های خود می توانید هایلایتر را در گوشه داخلی چشم ها، روی استخوان ابروها و مرکز پلک ها استفاده نمایید تا چشم ها بزرگ تر از حالت عادی به نظر برسند.

بیشتر ببینید
رابطه زناشویی در ماه رمضان

در پایان باید بگوییم که با کمک آرایش به راحتی می توانید چشم های خود را بزرگ تر نشان دهید، به شرط آنکه ترفندها و روش هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم را به صورت صحیح انجام دهید.

منبع: سفیر

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها