ساتیشو

آموزش استفاده از قلم طراحی ناخن

علی

۱۸ تیر ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

آموزش استفاده از قلم طراحی ناخن

با شناخت قلم‌های مورد نیاز طراحی ناخن می‌توانید چگونگی کار با قلم های طراحی ناخن را یاد بگیرید و توانایی های خود در دیزاین ناخن را افزایش دهید.

آموزش طراحی ناخن با قلم

آموزش طراحی ناخن با قلم

قلم طراحی ناخن چیست

برای دیزاین با پودرها، لاک‌ها و انواع ژل‌های طراحی نیاز به انواع قلم های طراحی ناخن دارید که هر کدام شکل و سری خاص خود را دارند در ادامه مطلب با آنها آشنا می شویم.

انواع قلم های طراحی ناخن

قلم طراحی ناخن سر گرد (اشکی):

قلم سرگرد یا قلم گرد طراحی ناخن، پرکاربردترین قلم است که هم برای طراحی و هم برای کاشت کاربرد دارد و وجودش ضروری است. کار با این قلم آسان است اما برای طرح‌های بسیار ریز و کوچک استفاده از این قلم مناسب نیست. کاربرد های قلم طراحی ناخن اشکی در طراحی سه بعدی و با پودر های لیکوئیدی، کشیدن گلربگ و کشیدن شکل کلی طرح مورد نظر  است.

همچنین ببینید: آموزش تمیز کردن قلم طراحی ناخن

قلم سوزنی طراحی یا لاینر

ضخامت سر این قلم بسیار باریک است و برای کشیدن جزئیات و خط‌ها مناسب است. البته خود قلم سوزنی، شماره‌های متفاوتی دارد که باریک‌ترین آن قلم طراحی ناخن سه‌ صفر است. همچنین می‌توانید برای لاک زدن روی کناره‌های ناخن یا بالای کوتیکول از این قلم استفاده کنید. ازکاربرد های این قلم می توان به: اجرای جزئیات طرح ها، کشیدن انواع خط ها، طرح های ماربل، طرح های شطرنجی، رسم اشکال هندسی، طرح حیوانات، طرح گورخری و حروف اشاره کرد.

قلم داتینگ

آسان‌ترین و کاربردی‌ترین قلم‌ های مورد نیاز طراحی ناخن قلم داتینگ است که برای نقطه‌گذاری استفاده می شود. این قلم‌ها دو سر هستند و سری‌های مختلفی دارد و برای استفاده از آن، باید سری قلم را اغشته به لاک یا لاک ژل کنید و روی ناخن طرح مورد نظر خود را بکشید. با قلم داتینگ می‌توان طرح‌های گوناگونی کشید. برای مثال: کشیدن قلب و گل، طرح های نقطه نقطه و پلنگی

بیشتر ببینید
مدلهای کاشت ناخن مجلسی جدید 2020

انواع قلم های طراحی ناخن

انواع قلم های طراحی ناخن

قلم طراحی سر صاف

قلم طراحی سر صاف، دارای شماره‌های مختلفی است اما کارکرد اصلی آن، کشیدن طرح‌های یکسره بر روی ناخن است. این قلم صاف و مربعی‌شکل است، و می‌توانید برای زدن لاک ژل نیز از آن استفاده کنید. کاربرد های این قلم: ترکیب رنگ ها برای سایه روشن، گلبرگ گل با لبه پهن قلم و رنگ زدن پس زمینه طرح ها

قلم بادبزنی

این قلم شبیه بادبزن است و سری پهنی دارد. و برای سایه زدن، پخش کردن پودر شوگر و داستر و کشیدن خط‌های افقی کاربرد دارد. البته می‌توانید کثیف‌کاری‌های پودرهای دیزاین روی ناخن را با این قلم تمیز کنید. کاربردهای قلم بادبزنی: کشیدن رنگ های رنگین کمونی، کشیدن ابر، کشیدن درخت، سایه زدن، پخش کردن و تمیز کردن پودر های دیزاین

قلم فید طراحی ناخن

قلم فید یا قلم آمبره اسفنجی دارای سری اسفنجی شکلی است که برای محو کردن رنگ‌ها به کار می‌رود و قابل تعویض است و می‌توان تا چند بار بعد از تمیز کردن، از آن‌ها استفاده کرد. سری‌های قلم فید شکل‌های متفاوتی دارد که سری پهن برای روی ناخن و سری نوک‌تیز برای گوشه‌های ناخن به کار می‌رود. برای استفاده از این قلم سر قلم را لاک ژل بزنید و روی ناخن به صورت ضربه‌ای فشار دهید. کاربرد این قلم در طرح های آمبره و گذاشتن گلیتر روی ناخن است.

قلم آمبره مویی

برای آمبره کردن ناخن‌ها، می‌توان از قلم مویی استفاده کرد. سری این قلم به گونه‌ای است که رنگ‌ها را با هم ترکیب می‌کند و برای طرح های آبرنگی نیز استفاده می شود البته کار با آن کمی سخت‌تر است.

بیشتر ببینید
مدل مو مردانه 2020

قلم طراحی سر کج

به خاطر زاویه و سر کج این قلم، می‌توانید برای طراحی گوشه‌های ناخن یا پاک کردن لاک ژل از گوشه‌ها و بالای کوتیکول استفاده کنید. برای کشیدن خط طرح فرنچ هم می‌توانید از این قلم استفاده کنید.

قلم طراحی فرنچ

این قلم به طور اختصاصی برای کشیدن فرنچ ناخن طراحی شده است. سر قلم فرنچ انحنا دارد و مانند طرح فرنچ ساخته شده است. فرنچ را با قلم‌های بسیار زیادی و همچنین با استیکر فرنچ هم می‌توانید انجام دهید. ممکن است استفاده و کار با این قلم برای برخی سخت باشد.

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها