ساتیشو

پچ زیر چشم چیست

علی

۱۷ آبان ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

پچ زیر چشم چیست؟

پچ زیر چشم،ماسک هایی هستند که برای دور چشم تولید شده اند. این پچ ها به رفع خشکی پوست اطراف چشم کمک کرده و از تیرگی زیر چشم ها نیز جلوگیری میکند. در این مطلب با معرفی پچ زیر چشم و نحوه ی استفاده از آن، آشنا می شویم.

فواید پچ زیر چشم

همچنین ببینید: صابون ابرو چیست؟

فواید پچ زیر چشم

پچ های زیر چشم،برای اولین بار توسط دانشمندی کره ای وارد عرصه ی زیبایی شدند. پچ های اولیه به صورت پارچه ای بودند که موادی را روی آن ها قرار می دانند. پچ دور چشم ماسک کوچکی است که برای استفاده در پوست حساس زیر چشم است . اکثر پچ های دور چشم از هیدروژل ساخته شدند، و پچ هایی وجود دارند که از پارچه های سلولزی و لطیف ساخته شده اند. پچ های دور چشم به دلیل داشتن مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مفید برای پوست زیر چشم بسیار خوب هستند.

همچنین ببینید: بهترین کرم های ضد آفتاب

کارایی پچ های زیر چشم:

هدف اصلی پچ زیر چشم، مرطوب کردن پوست حساس زیر چشم است. پوست اطراف چشم و زیر چشم، بسیار حساس تر از پوست قسمت های دیگر صورت است پس باید آن را مرطوب نگه داریم. سلول های زیر چشم نسبت به سایر سلول های پوستی دیگر، مقدار کمتری چربی تولید می کنند. و پچ های زیر چشم، به نوعی ساخته شده است تا این کمبود چربی را جبران کند. علاوه بر مرطوب کنندگی پوست اطراف چشم، پچ های زیر چشم برای کاهش چین و چروک اطراف چشم و کاهش سیاهی زیر چشم ها مفید عمل می کنند.

بیشتر ببینید
مدل ناخن تابوتی

اگر برای بر طرف کردن سیاهی دور چشم می خواهید پچ مناسبی استفاده کنید، پچ هایی را انتخاب کنید که حاوی کافئین ، پانتنول و روغنهایی مانند نعناع ، اسطوخودوس و بابونه هستند. اگر پچ مناسبی برای رفع پف زیر چشم می خواهید باید پچ هایی حاوی هیالورونیک اسید و کافئین انتخاب نمایید. اگر پچ مناسبی برای رفع چین و چروک دور چشم می خواهید، بهتر است از پچ هایی استفاده کنید که حاوی انتی اکسیدان، ویتامین C، رتینول و پپتیدها باشند.

طرز استفاده از ماسک زیر چشم

طرز استفاده از ماسک زیر چشم

همچنین ببینید: کانتور چیست؟

نحوه استفاده از پچ زیر چشم:

در مرحله اول آرایش صورتتان را پاک کنید و با استفاده از یک شوینده ی مناسب، پوست را تمیز کنید.در مرحله بعد تونر بزنید زیرا تونرها به پاکسازی عمیق تر پوست کمک می کنند.
وبعد از آن به مدت 15 تا 20 دقیقه پچ ها را زیر چشم قرار دهید. بعد از گذشت زمان مورد نیاز، پچ ها را از زیر چشم برداشته و از سرم یا کرم دور چشم استفاده نمایید.

 می توانید به دفعات دلخواه در هفته از پچ زیر چشم استفاده نمایید و این کار هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. در هنگام استفاده از پچ زیر چشم ها حتما به دستورالعمل های روی جلد آن توجه کنید. قبل از استفاده از پچ زیر چشم از کرم یا سرمی استفاده نکنید زیرا این مواد تاثیر پچ ها را کاهش می دهند. یک پچ زیر چشم را، بیشتر از دفعات نوشته شده روی جلد آن استفاده نکنید. استفاده ی بیش از حد از یک پچ، ممکن است نتیجه ی عکس بدهد و باعث خشکی پوست زیر چشم شما بشود. اما توحه داشته باشید پچ های زیر چشم، یک بار مصرف هستند، از پچ های زیر چشم، چند بار استفاده نکنید. این کار ممکن است باعث ایجاد لک در پوست زیر چشم شود. هیچوقت با پچ زیر چشم نخوابید زیرا خوابیدن با پچ زیر چشم، باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و خشک شدن پوست این ناحیه می شود. اگر بیست دقیقه قبل از استفاده از پچ زیر چشم، آن را در فریز بگذارید. این کار باعث افزایش تاثیر آن ها در کم کردن پف زیر چشم می شود.

بیشتر ببینید
شینیون مو با اکلیل

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها