آموزش ژلیش ناخن طبیعی

آموزش ژلیش ناخن یکی از پر طرفدارترین موارد در آموزش کاشت ناخن می باشد. شما به کمک ژلیش ناخن می توانید زیبایی صدچندانی به ناخن های خود دهید. ژلیش ناخن با مواد ژله ای روی ناخن طبیعی انجام می شود و لاک ژلیش لاکی است که مدت ماندگاری و دوام طولانی دارد و با روش خاصی پاک می شود.در این مطلب اصول آموزش کامل ژلیش ناخن طبیعی را برای شما عزیزان گرد آوری کرده ایم تا اگر قصد انجام ژلیش ناخن در منزل را دارید به راحتی بتوانید با به کارگیری این ترفند ها زیبایی دو چندان به ناخن های خود ببخشید.

آموزش ژلیش ناخن طبیعی

آموزش ژلیش ناخن طبیعی در خانه

مراحل ژلیش ناخن طبیعی در منزل شامل چند مرحله مهم است که باید هرکدام را به دقت انجام دهید. یادتان باشد که هیچ‌کدام از مراحل را از قلم نیندازید. به طور کلی مراحل ژلیش ناخن طبیعی در خانه بدین صورت است:

لوازم مورد نیاز برای ژلیش ناخن طبیعی در منزل

عقب زن

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

نیپر

کوتیکول ریموور

بافر

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

سوهان دستی

قلم طراحی

ضد قارچ

لاک ژل

بیس کات

تاپ شاین

دستگاه UV

روغن کوتیکول

مراحل انجام ژلیش ناخن

مراحل انجام ژلیش ناخن

ابتدا ناخن ها را مانیکور کنید به طوری که سطح و لبه های ناخن ها به طور کامل متقارن و صاف و  یک دست شوند. در مرحله دوم با استفاده از بافر روی سطح ناخن را خش بیاندازید و درخشش ناخن را از بین ببرید و سپس دستتان را با آب شسته و خشک نمایید. در این مرحله با استفاده از قیچی مخصوص کوتیکول ها را از ناخن جدا کنید. بیس کات را به شکل یک لایه خیلی نازک به اطراف ناخن بزنید البته از برق ناخن هم میتوان استفاده کرد و بعد دو دقیقه زیر دستگاه UV قرار دهید. اگر ژل ناخن شما شفاف باشد به دلیل اینکه زیر آن قابل دیدن است بهترین کار این است که از لاک ناخن با رنگ های پایه مثل گلبهی، صورتی کم رنگ یا بژ به کار ببرید.

بیشتر ببینید
میکاپ عروس اروپایی: زیبایی طبیعی و ماندگار + عکس مدل میکاپ اروپایی

لاک های رنگی را به صورت یک لایه نازک با فاصله های مشخص زده و بعد دو دقیقه زیر دستگاه UV قرار دهید توجه داشته باشید که این مرحله به تعداد 2 بار تکرار شود اما این را بدانید که اگر ژل ناخن شما شفاف نیست احتیاجی به انجام این مرحله نیست. توصیه ما این است که اگر دارای ناخن های کوچک و ناصافی هستید لایه دوم را لاک بزنید. در مرحله پنجم لاک ژله ای دلخواه خود را با دقت روی ناخن های خود بزنید و نگذارید با اطراف ناخن تماسی داشته باشد سپس دو دقیقه زیر دستگاه UV قرار دهید این مرحله را نیز دو بار تکرار کنید. حالا نوبت به زدن تاپ کات ژل میرسد که این را نیز به صورت یک لایه نازک با فاصله میزنید و باز هم دو دقیقه زیر دستگاه UV قرار دهید. تاپ کات ژل برای استحکام بخشیدن و درخشش لاک استفاده می شود. برای اینکه تاپ کات روی ناخن طبیعی دوام بیشتری داشته باشد بهتر است دو بار آن را انجام دهید.

در نهایت دور ناخن را با روغن ناخن چرب کرده و ماساژ دهید. توجه داشته باشید که ناخن ژله ای را بلندتر درست نکنید چراکه در صورت شکسته شدن آسیب شدیدی به ناخن پایه میرساند.

مراحل انجام ژلیش ناخن

مزایای ژلیش ناخن

ژلیش ناخن علاوه بر این که ناخن هایی همیشه سالم و زیبا دارید، مزایای دیگری نیز دارد که بسیاری از خانم ها را شیفته خود کرده است:

افرادی که به ناخن جویدن عادت دارند، می توانند ناخن های خود را ژلیش بزنند تا تلخی بیش از حد آن موجب ترک این عادت شود.
در زمان انجام کارهای روزمره مانند شستشو، آشپزی و … ژلیش ناخن لب پر نمی شود و ترک نمی خورد. اگر عادت به فعالیت زیاد دارید یا کارهای هنری انجام می دهید، ژلیش ناخن می تواند نسبت به لاک معمولی، مدت زمان بیشتری روی ناخن های شما بماند.
ژلیش ناخن در برابر تغییراتی همچون کار با آب گرم، کار کردن مداوم و همچنین ساییدگی ها مقاوم است.
ژلیش ناخن به سرعت و  به طور کامل در دستگاه خشک شده و دیگر نگرانی از بابت خراب شدن آن وجود ندارد.
استفاده از ژلیش ناخن برای افرادی که روزانه با مواد شیمیایی، الکل، استون و … سر و کار دارند، بسیار مناسب بوده و آسیبی به ناخن ها وارد نمی کند.
با لاک ژلیش دیگر نگران پاک شدن لاک خود در سفر نخواهید بود و نیازی نیست برای ترمیم لاک خراب شده خود وقت صرف کنید.

بیشتر ببینید
مدل ناخن عید 1402

مزایا ژلیش ناخن طبیعی

معایب ژلیش ناخن طبیعی

 لاک ژل به تنهایی آسیبی به ناخن نمی‌ رساند، اما از آنجا که برای زیرسازی ناخن، مجبور می‌شوید که سوهان را روی صدف طبیعی ناخن خود بکشید، بعد از مدتی سطح ناخن‌های شما نازک و صدف ناخنتان آسیب پذیر خواهد شد. همچنین پاک کردن لاک ژل با استون های صد در صد نیز پوست را خشک می‌کند و باید از روغن و محصولات مراقبتی ناخن و پوست استفاده کنید تا این خشکی بر طرف شود.

اگر شما هم به کاشت و طراحی ناخن علاقه مند هستید می توانید با ثبت نام در دوره آنلاین آموزش کاشت ناخن در خانه ساتیشو ایه حرفه پولساز را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.

معایب ژلیش ناخن طبیعی

| امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید |