ساتیشو

تمیز کردن جوش سر سیاه

elham

الهام

8 خرداد 1401

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

روش های تمیز کردن و از بین بردن جوش سرسیاه

جوش های سرسیاه یکی از عارضه های پوستی می باشد که زیبایی و شادابی پوست را بسیار مورد تاثیر قرار می دهد و اکثر خانم ها و آقایان معمولا بعد از شوع سن بلوغ حتما با این عارضه پوستی مواجه می شوند. از ان جایی که رسیدگی به پوست و داشتن پوست تمیز و طبیعی خواست هر کسی می باشد ما در این مطلب ساتیشو سعی کردیم تا راه کار های عملی را برای از بین بردن جوش های سرسیاه برای شما عنوان کنیم، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

جوش سرسیاه

جوش‌های زیرپوستی که با نام کومدون هم شناخته می شوند معمولاً ناشی از بسته‌شدن منافذ خروجی غدد چربی‌ساز پوست است. ترشحات چربی وقتی نمی‌تواند از دهانه مسدود شده غدد چربی‌ساز خارج شود، داخل این غدد جمع می شود. در نتیجه ی جمع شدن چربی در زیر پوست جوش‌های زیرپوستی ایجاد می‌شود. از دلایلی که باعث به وجود امدن این نوع جوش ها یا کمدون ها می شود می توان به بلوغ، دلایل ژنتیکی، پاک نکردن صحیح آرایش و …. دارد. اگرچه این جوش ها قابل درمان هستند اما گاهی درمان این کمدون ها به تنهایی با روش های پاکسازی پوست به اتمام نمی رسد و باید درمان دارویی تحت نظر پزشک نیز انجام شود.

1. استفاده از چسب مخصوص جوش سر سیاه

استفاده از چسب های مخصوص تخلیه جوش های سرسیاه یکی از محبوب ترین روش ها برای از بین بردن این جوش هاست. در این روش چسب مخصوص روی نواحی دارای جوش زده میشود و سپس پد مخصوص را روی چسب را چسابنده و بعد از مدتی صبر پد را به آرامی جدا کرده و خواهیم دید که تمام کمدون ها به راحتی به چسب چسبده و از روی صورت پاک شده. این روش در عین سریع بودن و سادگی معایبی از جمله ایجاد منافذ باز روی پوست دارد. این چسب ها را می توانید از داروخانه ها و لوام آرایشی ها به راحتی تهیه کنید.

بیشتر ببینید
10 اشتباه رایج بهداشتی و آرایشی که پوست شما را از بین خواهد برد

2. استفاده از سرم سالسیلیک اسید

برای درمان همیشگی جوش های سرسیاه شما می توانید از سرم سالسیلیک اسید استفاده کنید، با استفاده ی منظم از یک محصول حاوی سالیسیلیک اسید، جوش های سر سیاه و کمدون ها برای همیشه از بین خواهند رفت. برای استفاده ابتدا هفته ای یک بار روی قسمت های جوش دار از سرم حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید و بعد از عادت کردن پوست به این ماده میزان آن را به دو بار در هفته افزایش دهید.

3. استفاده از دستگاه درما اف یا اتو پوست

دستگاه اتو صورت در واقع نوعی دستگاه اولتراسونیک است که با نام مستعار اتو صورت درمااف اولتراسونیک شناخته شده است. این دستگاه با پاکسازی عمیق پوست باعث رفع این جوش و همچین تحریک کلاژن سازی پوست کاهش چین و چروک و… می شود. استفاه از سرم سالسیلیک اسید برای درمان جوش های سرسیاه به علت جذب بالای مواد مغذی پوست بعد از انجام پاکسازی با این دستگاه می تواند نتیجه بسیار خوبی به همراه داشته باشد. استفاده از این دستگاه را توسط متخصص به شما پیشنهاد می کنیم.

4. استفاده از ماسک زغال در خانه

ماسک زغال فعال به علت دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال می تواند در از بین بردن جوش ها سرسیاه بسیار موثر واقع شود. برای استفاده از این روش علاوه بر تهیه این ماسک از داروخانه ها شما می توانید این ماسک را نیز در منزل هم طب روش زیر تهیه کنید :
ابتدا یک عدد قرص زغال اکتیو را پودر کرده و سپس با کمی گلاب و پودر ژالاتین باهم مخلوط کنید و خمیر را به روش بن ماری گرم کرده تا ژلاتین آب شود سپس آن را روی نواحی دارای جوش زده و پس از خشک شدن از پوست جدا کنید و پوست را با آب ولرم بشویید.

بیشتر ببینید
انواع عکس موی مردانه فشن سال 2020

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها