معمولاً وقتی نام میز آورده می‌شود ذهن خیلی از ماها به سمت میزهای بزرگ مانند میز ناهارخوری می‌رود. اما علاوه بر میزهای بزرگ، میزهای کوچکی هم وجود دارد که خیلی کاربردی هستند و ممکن است بسیاری از افراد هم از آن‌ها در خانه‌های خود استفاده کنند. امروزه میزها به یکی از لوازم ضروری خانه‌ها تبدیل شده‌اند و ضمن کاربردی بودن می‌توانند ارزش و جذابیت زیادی هم به دکوراسیون خانه‌ها بدهند. بنابراین از همین نکته به خوبی می‌توان دریافت که انواع مختلفی از میزها وجود دارد که نوع استفاده از آن متفاوت است و هر کدام یک کارایی ویژه دارد. شناخت انواع میزها به همراه کاربری آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای شناخت و خرید درست آنها باشد. پس با این نوشته همراه شوید تا انواع میزها و کارآیی‌های آن را بشناسید.

میز اتاق نشیمن

انواع میزها و کاربرد آن‌ها

میز اتاق خواب

اتاق خواب احتمالاً یکی از مکان‌های مهمی است که شما وجود میز در آن را حس می‌کنید. دلیل این امر به احتمال زیاد این است که اتاق خواب شما به نوعی حکم پناهگاه شما را دارد و همه چیز در آن صرفاً برای ایجاد احساس آرامش در شما است. میز پاتختی از جمله میزهایی است که در اتاق خواب به کار می‌رود. میز پاتختی یک میز کوچک است که می‌توانید آن را نزدیک سر تخت قرار دهید. اگر تخت بین دو نفر مشترک است، در هر طرف تخت باید یک پاتختی وجود داشته باشد تا هر فرد میز خود را داشته باشد. میز پاتختی معمولاً یک یا دو کشو کوچک برای وسایل شخصی و وسایل شبانه مانند ماسک صورت یا کیف عینک دارد.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

میز تحریر

میز تحریر میزی است که معمولاً کتاب‌ها و یا حتی رایانه شما را در خود جای می‌دهد. میز تحریر علاوه بر خانه، در ادارات و در محل کار هم استفاده می‌شود. با این حال، بیشتر در اتاق‌های کار یا حتی خواب رایج هستند. این روزها، اکثر مردم در اتاق خود یک میز برای نوشتن یا کار با رایانه شخصی خود دارند.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

میز آرایش

میز آرایش اغلب برای توصیف یک نوع بسیار خاص از میز در اتاق خواب یا اتاق کار، با حداقل یک ردیف کشو و یک آینه به کار برده می‌شود. و استفاده از آن هم بسیار رایج است.

بیشتر ببینید
مدرک برای آرایشگاه زنانه

مشابه میزهای آرایش را می‌توان در حمام نیز یافت، اما این میزها بیشتر به کابینت شباهت دارند یا به جای کابینت‌ها استفاده می‌شوند. در حالیکه میزهای آرایش در اتاق خواب فقط برای آماده شدن برای روز است، اغلب شامل مو و آرایش.

 

میز تعویض

میز تعویض معمولاً مخصوص نوزادان است. میزی است با کوسنی نرم و اغلب نرده‌ای کوچک که برای تعویض پوشک کودک استفاده می‌شود و در ارتفاع خوب و راحت ساخته شده است. این میز به دلیل آن میز تعویض نامیده می‌شود که پس از رشد کودک، معمولاً کارکرد آن تغییر می‌کند و آن را به میزهای کناری، میزهای بازی یا میزهای انباری تغییر کاربری می‌دهند. البته راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید میز تعویض را تغییر دهید که بستگی به سلیقه شما دارد.

انواع میز در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن به داشتن “میز”های بزرگ زیاد معروف نیست و در واقع بیشتر انواع مختلفی از میزهای کوچک‌تر در اتاق نشیمن وجود دارد. برخی از رایج‌ترین انواع میزهای اتاق نشیمن عبارتند از:

end table

end table که به نوعی می‌توان آن را میز دم دستی، میز عسلی یا حتی میز کنار کاناپه نامید، میزی است که در اتاق نشیمن کاربرد دارد. معمولاً بر روی این میز اکسسوری‌ها و یا حتی برخی از لوازم کاربردی مانند ساعت، کتاب و… قرار می‌گیرد که بسته به سلیقه افراد متفاوت است.

میز قهوه

میز قهوه به دلیل نامش می‌تواند یک آیتم گیج کننده باشد. گفته شده است که این میز اولین بار توسط فرانک استوارت فوت استفاده شد. او برای اینکه دوستان همسرش از چای و قهوه خود لذت ببرند و راحت باشند، تصمیم گرفت به یک میز کوچک دسترسی داشته باشند. بنابراین کاری که کرد این بود که پاهای یک میز ناهارخوری را برید و آن را در اتاق نشیمن، قرار داد. امروزه خود این اصطلاح از بین رفته است و هر میز کوچکی که در مرکز اتاق نشیمن باشد، میز قهوه‌خوری محسوب می‌شود.

بیشتر ببینید
بررسی کامل تفاوت فیشیال با پاکسازی

میز تلویزیون

میز تلویزیون که برخی از مشابه آن به عنوان میز بازی یا سرگرمی هم استفاده می‌کنند، در فضای زندگی شما کاربردهای مختلفی دارند. آنها نه تنها از تلویزیون شما پشتیبانی می‌کنند، بلکه به شما امکان می‌دهند به راحتی کابل‌ها، پخش کننده‌های DVD و سیستم‌های بازی را مرتب کنید. علاوه بر آن با خرید اقساطی پلی استیشن ps5 میتوانید از به روزترین سرگرمی ها در کنار به روزترین دکوراسیون ها لذت ببرید. میزهای تلویزیون در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و اندازه‌ها عرضه می‌شوند و به شما امکان می‌دهند میزی را پیدا کنید که برای فضای شما مناسب است.

میزهای ناهارخوری

یک مکان راحت برای نشستن و غذا خوردن برای هر خانه‌ای ضروری است. میز ناهارخوری کاربرد خاصی دارد. هدف این است که در زمان شام یا ناهار جایی برای نشستن داشته باشید که در آن بتوان کل خانواده را هنگام غذا خوردن دید. این میزها از زمان یونان باستان وجود داشته‌اند.

میزهای ورزشی

امروز برخی از خانواده‌ها انواعی از میزهای ورزشی همچون میز شطرنج، میز پینگ پنگ و سایر میزهایی از این دست را دارند که بیشتر از سوی ورزشکاران و علاقمندان به ورزش‌های خاص استفاده می‌شود؛ اما وجود آنها در خانه‌ها چندان رایج نیست.

 

سخن نهایی

میزهایی که در بالا به آنها اشاره شد، در انواع رنگ‌ها، جنس‌ها و قیمت‌های متفاوت در بازارهای ایران موجود است و به یکی از لوازم و گاهاً اکسسوری‌های جذاب بسیاری از خانه‌ها به خصوص خانه عروس خانم‌ها تبدیل شده است. از این رو بسیاری با کاربردهای متفاوت وجود میزها را ضروری می‌دانند. همانطور که گفته شد تنوع این میزها از لحاظ قیمت و مدل بسیار زیاد است و ممکن است خرید یک یا چند مدل از آنها برای برخی بسیار سنگین باشد. اما لازم است بدانید که با توجه به اعتبار و تسهیلاتی که در این زمینه اختصاص یافته است شما به راحتی می‌توانید اقدام به خرید قسطی میز مورد دلخواه نمایید. برای این کار نیاز به اقدام اداری خاصی نیست و با آسان‌ترین راه می‌توانید اقدام به خرید نمایید.