پیرسینگ

پیرسینگ یا سوراخ کردن بدن یکی از عمل‌های زیبایی است که اخیرا در جامعه ما مد شده است. پیرسینگ انواع مختلفی دارد که از محبوب‌ترین آن می‌توان به پیرسینگ گوش، بینی، لب و ناف اشاره کرد. پیرسینگ عملی خطرناک است که نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد. به همین جهت اگر با رعایت اصول بهداشتی و دقت کافی انجام نگیرد، احتمال بروز عفونت، حساسیت و سایر عوارض وجود دارد.

پیرسینگ نماد چیست

پیرسینگ نماد چیست

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

پیپرسینگ چیست؟

پیرسینگ (Piercing) به معنای سوراخ کردن بدن و آویزان کردن اشیای تزیینی و زیورآلات است. سوراخ کردن گوش و آویزان کردن گوشواره پدیده‌ای جدید و نوظهور نیست. این عادت از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته است. اما پیرسینگ به شکل امروزی بسیار وسیعتر از سوراخ کردن گوش است. امروزه ممکن است عمل پیرسینگ در بافت نرم گوش، لب‌ها، ابرو، گونه، گردن، ناف، سینه و بسیاری از نقاط بدن انجام گیرد.

پیرسینگ بدن انواع مختلفی دارد و در قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌گیرد. در ادامه شما را با انواع پیرسینگ آشنا خواهیم کرد.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

پیرسینگ گوش:

پیرسینگ گوش (Ear Piercing) یا سوراخ کردن گوش رایج‌ترین نوع پیرسینگ است. این عمل هزینه کمتری نسبت به سایر انواع پیرسینگ دارد و معمولا میزان درد و طول درمان در آن کمتر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر به پیرسینگ علاقه دارید، ترجیحا از مدل‌های ساده و کم‌خطر پیرسینگ گوش در بافت نرمه استفاده کنید.
انواع پیرسینگ گوش عبارتند از:
پیرسینگ نرمه گوش: کم دردترین پیرسینگ گوش که در آن یک یا چند سوراخ روی نرمه ایجاد می‌شود.
پیرسینگ در پهنای نرمه گوش: سوزن از یک طرف نرمه وارد و پس از عبور از پهنای نرمه، از طرف دیگر خارج می‌شود.
پیرسینگ لاله گوش: سوراخ کردن گوش در قسمت لاله که دردناک‌تر از دو مورد قبل است.
سوراخ کردن غضروف گوش: سوراخ کردن بخش‌های غضروفی گوش که انواع مختلفی مثل پیرسینگ تراگوس و پیرسینگ حلزونی گوش دارد.
پیرسینگ هلیکس گوش: سوراخ کردن گوش در قسمت هلیکس (بخش خمیده گوش خارجی) که در مدل‌های مختلفی انجام می‌گیرد.

پیرسینگ گوش دخترانه

پیرسینگ گوش دخترانه

پیرسینگ بینی:

پیرسینگ بینی (Nose Piercing) یا سوراخ کردن بینی طرفداران کمتری نسبت به پیرسینگ گوش دارد و البته پیچیده‌تر از سوراخ کردن گوش است. در پیرسینگ بینی ممکن است یکی یا هر دو پره‌ی بینی سوراخ شده و جواهرات کوچک یا حلقه‌ای ساده از آن آویزان شود. پیرسینگ بینی انواع دیگری هم دارد که نسبت به پیرسینگ پره بینی خطرناک‌تر هستند و معمولا ظاهر فرد را عجیب و غریب می‌کنند! به طور مثال در نوعی از پیرسینگ بینی سوراخی در بافت نرم تیغه میانی بینی ایجاد شده و حلقه‌ای به آن آویزان می‌شود. این نوع از سوراخ کردن بینی نیاز به تجربه و مهارت بیشتری دارد، زیرا ممکن است در حین عمل تیغه میانی بینی پاره شده و بافت بینی آسیب ببیند. برخی از انواع پیرسینگ بینی عبارتند از:
پیرسینگ پره بینی: سوراخ کردن پره بینی در سمت راست، چپ یا هر دو طرف
پیرسینگ سپتوم: ایجاد سوراخ در بافت میانی و غیرغضروفی بین دو سوراخ بینی
پیرسینگ پل: سوراخ کردن قسمت بالایی بینی بین چشم‌ها به شکل افقی یا عمودی
پیرسینگ ناسالانگ: ایجاد سه سوراخ در دو پره و قسمت میانی بینی در یک راستا و قرار دادن یک آویز میله‌ای
طول درمان در پیرسینگ بینی ممکن است بین چند ماه تا یک سال باشد. این پیرسینگ نیاز به مراقبت زیادی دارد، در غیر این صورت امکان بروز عوارض جانبی زیاد است. خونریزی محل پیرسینگ بینی، ورم کردن و ترشح مایع چرکی از مهمترین عوارض پیرسینگ بینی است. به علاوه عفونت پیرسینگ بینی بسیار خطرناک است و ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی شود.

بیشتر ببینید
استایل با کتانی زنانه

پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی

پیرسینگ لب:

پیرسینگ لب (Lip Piercing) در دو نوع پیرسینگ لب دائمی و پیرسینگ لب موقت صورت می‌گیرد. در مدل موقت پوست سوراخ نمی‌شود و شی زینتی به کمک چسب مخصوص یا آهنربا روی پوست قرار می‌گیرد. در طرف مقابل در پیرسینگ لب دائمی بافت لب در نقاط مختلف سوراخ شده و حلقه یا نگین تزیینی از آن آویزان می‌شود. سوراخ کردن لب ممکن است در بالای لب، کنار لب یا لب پایینی (Labret) صورت گیرد.

پیرسینگ لب نسبت به پیرسینگ گوش و بینی کمتر رایج است و عوارض و خطرات بیشتری دارد. خونریزی یکی از شایع‌ترین عوارض پیرسینگ لب است. به علاوه به دلیل قرارگیری محل پیرسینگ در مجاورت دهان، احتمال عفونت در این پیرسینگ بسیار بالاست. آسیب به اعصاب، کلوئید یا گوشت اضافه، احساس خارش، آسیب به دندان و لثه و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی نظیر هپاتیت و ایدز از دیگر عوارض پیرسینگ لب است.

پیرسینگ لب ساده

پیرسینگ لب ساده

پیرسینگ دندان:

بعضی از افراد تمایل دارند بیش از اندازه عجیب و متفاوت باشند و به همین دلیل به سراغ پیرسینگ دندان می‌روند. پیرسینگ دندان دو مدل دارد. در نوع اول سطح دندان تراشیده شده و سپس نگین تزیینی به کمک چسب دندانپزشکی روی دندان قرار می‌گیرد. این نوع از پیرسینگ دندان کم‌خطر است و آسیب کمتری به دندان وارد می‌کند. در نوع دوم بخشی از دندان سوراخ می‌شود و یک حلقه کوچک در آن قرار می‌گیرد. این روش به دلیل سوراخ کردن دندان خطرناک است و ممکن است باعث شکستگی و آسیب به دندان شود. به علاوه سوراخ کردن دندان باعث می‌شود تا باقیمانده غذا در آن جمع شده و دهان بوی بدی بگیرد. این عارضه پس از مدتی باعث زرد شدن و پوسیدن دندان می‌شود. بهتر است برای پیرسینگ دندان به دندانپزشک یا افراد متخصص مراجعه کنید.

پیرسینگ دندان

پیرسینگ دندان

پیرسینگ ناف:

پیرسینگ ناف شاید دردناک‌ترین نوع پیرسینگ باشد که البته جذابیت و محبوبیت زیادی دارد. این نوع از پیرسینگ به تقلید از فرهنگ اقوام آفریقایی در اروپا رواج یافته و چند سالی است در ایران مد شده است. در این پیرسینگ معمولا در بافت لبه‌ی بالایی ناف سوراخی ایجاد شده و یک حلقه تزیینی از آن عبور داده می‌شود. این قسمت عصب‌های زیادی دارد و به همین جهت لازم است تا عمل سوراخ کردن ناف با دقت و مهارت بالایی صورت گیرد. به همین جهت اگر پیرسینگ ناف به درستی انجام نشود، درد زیادی به همراه دارد. طول درمان پیرسینگ ناف هم زیاد است و بین 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد.

پیرسینگ ناف نشانه چیست

پیرسینگ ناف نشانه چیست

پیرسینگ ابرو:

پیرسینگ ابرو یکی از انواع پیرسینگ سطحی پوست است. در این مدل یک سوزن به صورت عمودی از یک طرف بافت ابرو وارد شده و از سمت دیگر خارج می‌شود. سپس یک میله‌ی تزئینی منحنی شکل یا یک حلقه در این سوراخ قرار می‌گیرد. این پیرسینگ نسبت به سایر انواع پیرسینگ درد کمتری دارد ولی در این مدل نیز احتمال بروز عفونت زیاد است. به علاوه پس زدن حلقه یا جواهر مهمترین عارضه‌ی این مدل است. به همین دلیل لازم است که سوراخ کردن ابرو در یک عمق مناسب از پوست انجام شده و از یک جواهر با اندازه و جنس مناسب استفاده شود.

بیشتر ببینید
مدل پابند

پیرسینگ ابرو دخترانهپیرسینگ ابرو دخترانه

پیرسینگ چشم:

پیرسینگ چشم یکی دیگر از انواع پیرسینگ است که به جراحی نیاز دارد. در این عمل یک نگین تزیینی و بسیار کوچک در لایه خارجی چشم قرار می‌گیرد. پیرسینگ چشم بسیار حساس است و احتمال بروز عفونت چشم، مشکلات بینایی، حساسیت چشم و خشک شدن چشم به شدت وجود دارد. مشخص است که قرار دادن یک جسم خارجی روی چشم تا چه اندازه ممکن است آزاردهنده و خطرناک باشد.

پیرسینگ زبان:

پیرسینگ کردن زبان در واقع عبور دادن یک جواهر از میان زبان، لب، بینی یا هرجای دیگر از بدن بوده که در زبان، سوراخ کردن به طور عمودی از بالا به پایین و در وسط زبان انجام می‌شود. این سوراخ به صورت افقی نیز ایجاد می‌شود که از یک طرف زبان تا طرف مقابل آن را در برمی‌گیرد و می‌توان بعد از آن یک جواهر را در آن قرار داد. جوانان و جوانان باید به خاطر داشته باشند که بعد از پیرسینگ جواهر متصل به زبان در تمام اوقات همراه آن‌ها خواهد بود به همین خاطر اهمیت به بهداشت و ملاحظات حین و بعد از پیرسینگ برای جلوگیری از ایجاد عفونت واجب و ضروری است. درصورت عدم توجه مراقبت‌های بعد از پیرسینگ زبان باید منتظر علائمی مثل ایجاد حساسیت و درد در ناحیه مذکور باشید.

پیرسینگ زبان چه کاربردی دارد

پیرسینگ زبان چه کاربردی دارد

 

پیرسینگ نیپل

پیرسینگ نپل چیست؟ پیرسینگ نیپول یا پیرسینگ سینه نوعی از پیرسینگ از که در قسمت نوکه سینه سوراخ ایجاد می شود و حلقه ها از آن آویزان می شوند این نوع از پیرسینگ هم در آقایان و هم در بانوان کاربرد دارد.

پیرسینگ فیک

اگر شماهم از طرفداران پیرسینگ هستید اما تحمل درد و توانایی انجام آن را ندارید پیرسینگ فیک برای شما مناسب است. این نوع از پیرسینگ بدون نیاز به ایجاد سوراخ روی بدن محکم می شود. پیرسینگ فیک انواع فنری، مغناطیسی و حلقه ای دارد.

پیرسینگ فیک

پیرسینگ فیک

از دیگر انواع معروف پیرسینگ بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیرسینگ گونه: که برای ایجاد چال گونه استفاده می‌شود.پیرسینگ دهان:یا پیرسینگ لثه که با ایجاد سوراخ و نصب یک حلقه ظریف در بافت نرم دهان انجام می‌گیرد.

پیرسینگ دست و انگشت‌ها:که با سوراخ کردن بافت گوشتی بین انگشتان یا کناره‌های دست انجام می‌شود.

پیرسینگ سرفیس:که در آن دو سوراخ

روی سطوح صاف بدن ایجاد شده و یک میله‌ی تزیینی از آن عبور داده می‌شود.

پیرسینگ سینه بند:که با ایجاد سوراخ‌های متعدد در سطح کمر صورت می‌گیرد.

پیرسینگ مدیسون:یا سوراخ کردن پوست سینه در زیر گردن

پیرسینگ گردن:نوعی از پیرسینگ سرفیس است که در پوست صاف پشت گردن انجام می‌شود.

پیرسینگ ترقوه:یا سوراخ کردن در راستای استخوان ترقوه و بالای سینه

پیرسینگ لگنی:که به شکل سوراخ یا میکرودرمال روی پوست لگن و در دو طرف ناف صورت می‌گیرد.

پیرسینگ واژن: پیرسینگ واژن یا پیرسینگ ناحیه ژنیتال به معنای سوراخ کردن پوست این ناحیه است. این عمل در میان مردم رواج زیادی ندارد و تنها ۲ تا ۸  درصد افراد هستند که این عمل را انجام داده اند. این نوع از پیرسینگ کاملا مخفی است.

 

در ادامه تصاویری از انواع پیرسینگ را برای شما اماده کرده ایم.

پیرسینگ گوش

پیرسینگ گوش

انواع مدل پیرسینگ گوش

انواع مدل پیرسینگ گوش

پیرسینگ غضروف گوش
پیرسینگ غضروف گوش
پیرسینگ گوش ساده
پیرسینگ گوش ساده
پیرسینگ گوش طلا
پیرسینگ گوش طلا
پیرسینگ فیک بینی
پیرسینگ فیک بینی
پیرسینگ سپتومپیرسینگ سپتوم
پیرسینگ بینی و لب
پیرسینگ بینی و لب
پیرسینگ لب
پیرسینگ لب
پیرسینگ لب دخترانه
پیرسینگ لب دخترانه
پیرسینگ لب ساده
پیرسینگ لب ساده
پیرسینگ اویز لب
پیرسینگ اویز لب
پیرسینگ روی دندان
پیرسینگ روی دندان
پیرسینگ ناف
پیرسینگ ناف
پیرسینگ ناف ساده
پیرسینگ ناف ساده
پیرسینگ ابرو
پیرسینگ ابرو
| امیدواریم ازدیدن این مطلب لذت برده باشید. |