چگونه برای عید شیک و زیبا به نظر برسیم ؟

با نزدیک شدن به ایام عید و سال نو، همه ما خواهان تغییرات چشمگیر و زیبایی در ظاهر خود هستیم؛ داشتن پوستی زیباتر و ترجیحا بدون نقص، استایل و میکاپ چشم گیری که بیشتر از همیشه باعث درخشش ما شود و رنگ مویی جذاب و متفاوت. دستیابی به همه این فاکتورها ممکن است دشوار به نظر بیاید، اما غیر ممکن نیست و با رعایت چند نکته مراقبت پوست و یادگیری ترفندهای زیبایی کاربردی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توانید برای نوروز آماده باشید.

مناسب ترین انتخاب برای نوروز

نکات مهمی که برای تغییر استیل خود با فرارسیدن عید باید در نظر داشته باشید، انتخاب رنگ مویی مناسب و زیبا، مراقبت‌های پوستی موثر و انتخاب میکاپی جذاب و مناسب است. در ادامه این مقاله، ترندهای رنگ مو، روتین پوستی مناسب و میکاپ‌های به روز دنیای مد را در سال جدید به شما معرفی می‌کنیم. اگر هم اهل میکاپ نباشید با رعایت روتین های پوستی گفته شده برای نوروز پوستی شاداب و سرحال خواهید داشت.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

در انتخاب رنگ موهایتان دقت کنید

رنگ مو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در ظاهر شماست. برای رنگ کردن موها، علاوه بر اینکه باید توجه ویژه‌ای به رنگ‌های ترند سال داشته باشید، چهره و طیف رنگ پوست خود را نیز در نظر بگیرید. برای سال جدید رنگ موهای برگزیده، طیف دودی، یخی و مسی هستند که توصیه می‌شود با توجه به نکاتی همچون رنگ چشم، رنگ پوست و حالت چهره، رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنید.

رنگ موهای مناسب برای پوست‌های تیره

رنگ‌هایی که ترکیبی از طیف سرد بلوند و رنگ‌های گرم را دربر می‌گیرند، می‌توانند انتخاب بسیار جذاب و متفاوتی برای رنگ پوست‌های گندمی و تیره باشند. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به بلوند یخی رزگلد، یخی زیتونی، دودی عسلی، نسکافه‌ای و … اشاره کرد. در میان طیف گرم رنگ‌ها، انتخاب رنگ‌های ترکیبی شکلاتی عسلی، فندقی نسکافه‌ای، فندقی مسی و طیف رنگ مسی شرابی گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای شما به حساب می‌آیند.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

رنگ موهای مناسب برای پوست‌های روشن

اگر پوست روشن و سفیدی دارید، انتخاب رنگ‌های بلوند و یخی می‌توانند ظاهر متفاوت و جذابی را برایتان به ارمغان بیاورند .در این دسته می‌توان به رنگ‌های یخی نقره‌ای، یخی دودی، یخی اسکاندیناوی اشاره کرد. اما اگر به رنگ‌های گرم و گیرا علاقه‌مند هستید، طیف قهوه‌ای و مشکی طبیعی، فندقی و شکلاتی انتخاب های مناسب تری هستند. ترکیب رنگ‌های گرم و تیره شکلاتی و فندقی، تضاد بسیار زیبایی را با پوست سفید و روشن‌ خلق می‌کنند. این تضاد، پوستتان را روشن‌تر و چهره شما را با طراوت نشان می‌دهد.

رنگ موهای مناسب برای پوست‌های روشن

تکنیک‌های جدید رنگ مو، شما را نجات می‌دهند!

همانطور که می‌دانید، استفاده از رنگ موهای یکدست در دنیای مد تقریبا منسوخ شده و تکنیک‌های جذاب و خارق‌العاده‌ای جای رنگ موهای یکدست و قدیمی را گرفته‌اند. انتخاب هرکدام از این تکنیک‌ها بستگی به رنگ موی انتخابی، حالت چهره و بلندی موهای شما دارد.

  • بالیاژ

بالیاژ یکی از جدیدترین و به روزترین متدهای هایلایت مو به حساب می‌آید و به دو صورت ساده و معکوس به کار می‌رود. در این تکنیک، رنگ مو با سلیقه و درخواست خودتان، از فاصله 5 تا 15 سانتی متری ریشه موها استفاده می‌شود. در بالیاژ، رنگ موها با رسیدن به قسمت انتهایی مو روشن‌تر می‌شود و در آخر به روشن‌ترین طیف ممکن می‌رسد.

تکنیک بالیاژ بیشتر برای رنگ موهای بلوند، یخی و پلاتینه استفاده می‌شود. این طیف رنگ‌ها تضاد جذابی را با ریشه تیره موها ایجاد می‌کنند و هرچه این تضاد بیشتر باشد، جلوه رنگ روی موها چشمگیرتر است.

برای رنگ ریشه موها، با توجه به رنگ پایه و اصلی مو و رنگ انتخابی ساقه مو در تکنیک بالیاژ، معمولا از طیف رنگ‌های طبیعی و تیره دودی استفاده می‌شود. اگر موهای یکدست و رنگ نشده‌ای داشته باشید، ممکن است نیازی به تغییر رنگ مو در قسمت‌ ریشه‌ها نباشد. این روش نسبت به تکنیک‌های قدیمی، ماندگاری بسیار بیشتری دارد و موهای شما با بلند شدن، جذابیت خود را از دست نمی‌دهند و همچنان زیبایی خود را حفظ می‌کنند.

  • تکنیک آمبره و سامبره

تکنیک‌های آمبره و سامبره هم زیرمجموعه‌های بالیاژ محسوب می‌شوند. تفاوت بین این تکنیک‌ها در فویل پیچی موها برای اجرای آمبره و سامبره است. تفاوت دیگری که میان این تکنیک‌ها به چشم می‌خورد، طیف رنگ مو در انتهای کار است.

در تکنیک سامبره که جدیدترین متد هایلایت در دنیای مد به حساب می‌آید، طیف رنگ موها بسیار ملایم است. اما در تکنیک آمبره رنگ موها تضاد جالبی دارند و ترکیب طیف‌های تیره و روشن متضادی را به وجود می‌آورند.

در آخر برای تکنیک بالیاژ، بیشتر از رنگ‌موهای سری دودی و طبیعی استفاده می‌شود که هایلایت‌های ظریف و چشم نوازی را در موها به وجود می‌آورند. در این روش معمولا از دکلره استفاده می‌شود و این امر اهمیت مراقبت از موها و استفاده از روتین تقویت کننده مو را بیشتر می‌کند.

  • تکنیک لایت تکه‌ای

روش فوق‌العاده زیبایی که این روزها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، هایلایت تکه‌ای از مو است و این مدل، بیشتر روی پایه موهای تیره و طبیعی اجرا می‌شود. برای اجرای هایلایت‌های تکه‌ای معمولا از رنگ‌های فانتزی استفاده می‌شود؛ اگر به دنبال تجربه تغییری هیجان انگیز و جذاب هستید، هایلایت تکه‌ای انتخاب بسیار فوق‌العاده‌ای برای شیک بودن در تعطیلات عید است.

انتخاب قسمت‌های هایلایت شده موها کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید تکه‌هایی از موهایتان را که برای هایلایت مد نظر دارید را با سلیقه خود انتخاب کنید. در این روش معمولا از دکلره استفاده می‌شود و مو تحت تاثیر مواد شیمیایی دکلره قرار می‌گیرد، اما آسیب‌های وارد شده به مو از طریق رنگ و دکلره، با انتخاب روتین مراقبتی مناسب و استفاده از سرم مو و شامپوهای تقویت کننده به خوبی قابل جبران است.

بیشتر ببینید
درد کیسه صفرا کجاست؟ راه‌ های شناخت و درمان آن

روتین پوستی موثر و مناسب

داشتن روتین پوستی مناسب با نوع پوستتان می‌تواند اولین قدم برای داشتن پوستی صاف و روشن برای استقبال سال جدید باشد. همچنین استفاده از ماسک‌های طبیعی مناسب با نیاز پوست، برای رفع نقص‌های پوستی نیز راهکار بسیار موثری است

شوینده مناسب برای پاکسازی پوست

انتخاب و استفاده از شوینده مناسب اولین و مهم‌ترین گام برای داشتن پوستی سالم و شفاف است. شوینده‌ ملایم و سازگار با پوست، می‌تواند آلودگی‌های محیطی را از سطح پوست پاک کند و منافذ پوستی را به خوبی پاکسازی نماید. برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن 2 بار در روز از شوینده پوست استفاده کنید.

همچنین از آب بسیار داغ  برای شستشوی پوستتان استفاده ننمایید. این کار باعث آسیب به سلول‌های پوستی، خشک شدن پوست و دهیدراته شدن آن می‌شود. بهترین گزینه برای شستشوی پوست، استفاده از آب ولرم است.

آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید

آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید

استفاده از این دو محصول به صورت همزمان، بسیاری از نیازهای پوستی شما را برطرف می‌کند. آبرسان‌ها از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کرده و باعث حفظ آب و رطوبت در سلول‌های پوستی‌تان می‌شوند. مرطوب کننده باعث به دام انداختن رطوبت در پوست می‌شود و می‌تواند پوستتان را برای ساعت‌ها نرم و لطیف نگه دارد. این دو محصول، با حفظ سلامت سلول‌های پوستی، از پیری و آسیب سلول‌ها جلوگیری می‌کنند.

 ضد آفتاب نجات دهنده پوست شماست

برای داشتن روتین پوستی کامل، ضد آفتاب را فراموش نکنید. داشتن کرم ضد آفتاب مناسب می‌تواند پوستتان را از آسیب‌های ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید حفظ کند؛ از طرفی باعث کنترل واکنش‌های اکسیدانت و فعالیت رادیکال‌های آزاد در سلول‌های پوستی نیز می‌شود. در نتیجه جلوگیری از پیر شدن سلول‌های پوستی و آسیب آنها را سبب می‌شود. هر روز در خانه یا پیش از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید.

سرم های پوستی، راز زیبایی شما

سرم های پوستی، راز زیبایی شما

سرم‌ها، باعث تقویت و ترمیم سلول‌های پوستی هستند. چرا که این محصولات بر پایه آب تولید می‌شوند و به دلیل خرد شدن به سلول های ریز قابل جذب، قدرت بالایی برای نفوذ به منافذ و سلول‌های پوستی دارند. با استفاده از سرم، ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز پوست با بیشترین کارایی ممکن به سلول‌های پوستی منتقل می‌شوند. سرم‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شامل انواع ضد لک، ویتامینه، تقویت کننده، آبرسان و … هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه آنها نمایید.

  پاکسازی پوست را جدی بگیرید

فرقی نمی‌کند محل زندگی  و کار شما در شهرهای بزرگ و آلوده است یا در خانه اید. پاکسازی پوست یکی از اصلی ترین راهکارهایی است که می‌توانید با آن پوستی شفاف و براق داشته باشید.

برای پاک کردن پوست از چربی‌ها و مواد آرایشی، بهتر است از میسلار واتر و تونر استفاده کنید. این دو محلول با قدرت پاک کنندگی بالایی که دارند تمام منافذ پوستی را به صورت عمقی پاکسازی می‌کنند و اکثرا حاوی ویتامین و مواد معدنی نیز هستند. بنابراین باعث ترمیم و تقویت پوست، پاکسازی و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه نیز می‌شوند.

ماسک‌های طبیعی

استفاده مداوم و بابرنامه از ماسک‌های طبیعی و خانگی، جان دوباره‌ای به پوستتان می‌بخشد. ماسک‌های خانگی با مواد کاملا طبیعی و بی‌خطر تهیه می‌شوند. بنابراین اگر آنها را به صورت اصولی استفاده کنید، می‌توانند کمک بسیار بزرگی برای تامین مواد معدنی مورد نیاز پوست و ترمیم و تقویت آن باشند. قبل از استفاده ماسک‌های طبیعی لازم است چند نکته را به یاد داشته باشید:

ماسک‌های طبیعی

  • استفاده بیش از حد ماسک‌های طبیعی، به افزایش اثر آنها کمک نمی‌کند. بنابراین لازم است هفته‌ای یک تا دو بار بنابر نیاز پوستی خود از این ماسک‌‌ها استفاده کنید
  • افزایش غلظت ماسک‌ها و یا افزودن بیشتر برخی مواد، نه تنها تاثیری در افزایش عملکرد آنها ندارد، بلکه ممکن است عوارضی نیز برای پوستتان به دنبال داشته باشد.
  • اجازه ندهید بیشتر از 20 تا 30 دقیقه ماسک‌ها روی پوستتان باقی بمانند. این کار نه تنها اثری در افزایش عملکرد ماسک ندارد، بلکه ممکن است باعث خشک و دهیدراته شدن پوستتان بشود.

ماسک آلوئه ورا و لیمو

آلوئه ورا باعث آبرسانی عمقی پوست می‌شود و استفاده مداوم و مستمر از آن در درمان جوش و آکنه و لک‌های پوستی بسیار موثر است. بخش دیگر این ماسک لیمو است؛ آب لیمو سبز، خاصیتی اسیدی دارد و می‌تواند به راحتی باعث تنظیم PH پوستی شود. لیمو با خاصیت روشن کنندگی فوق‌العاده‌ای که دارد، در از بین بردن لک‌های پوستی نیز موثر است.

برای تهیه این ماسک، یک تکه 10 سانتی از آلوئه ورا را ببرید و ژل آن را جدا کنید. ژل آلوئه ورا را به ظرف تمیزی منتقل کنید و با استفاد از چنگال آن را له نمایید. سپس آب یک لیمو سبز را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند.
ماسک شما حاضر است و کافی است با پد ماسک آن را به تمام پوست صورتتان به آرامی بزنید. اجازه دهید ماسک 20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را بشویید. استفاده از این ماسک برای روشن شدن پوست، رفع جوش و آکنه و از بین بردن لک‌های پوستی، هفته‌ای 2 تا 3 بار توصیه می‌شود.

بیشتر ببینید
بررسی روش مزوتراپی مو با دستگاه

ماسک ماست، آرد و گوجه فرنگی

ماست خاصیت فوق‌العاده‌ای برای آبرسانی، تنظیم چربی پوست و روشن کنندگی آن دارد. از طرفی گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدان بسیار فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهدو می‌تواند  سبب حفظ سلامت سلول‌های پوستی و آبرسانی آنها شود. استفاده از آرد در این ماسک، علاوه بر تنظیم غلظت ماسک، باعث بستن منافذ باز پوستی شده و به از بین بردن جای جوش‌ها کمک می‌کند.

جهت استفاده از این ماسک، کافی است یک گوجه فرنگی کوچک را انتخاب کنید. آن را در یک ظرف تمیز رنده و له کنید، سپس یک قاشق غذاخوری ماست را به آن اضافه نمایید. در آخر مقدار یک تا دو قاشق چای خوری آرد را به ترکیب به دست آمده بیفزایید.
مخلوط ماسک را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. سپس با استفاده از پد ماسک تمیز، ماسک را به صورت و گردن خود بزنید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند و در آخر آبکشی کنید. استفاده از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته برای بستن منافذ باز، از بین بردن جای جوش و لک‌های پوستی توصیه می‌شود.

روتین آرایش مناسبی را برای خود در نظر بگیرید

داشتن روتین پوستی مناسب و استفاده از ماسک‌های طبیعی موثر، پوستی صاف و شفاف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما به وجود می‌آورند. از طرفی انتخاب رنگ موی مناسب، می‌تواند باعث طراوت و شادابی بیشتر پوستتان شود. نکته آخری که برای تکمیل استایل شما باقی می‌ماند، داشتن روتین آرایشی مناسب با طیف پوست و رنگ موی شماست.

در ترندهای سال جدید، هر چند استفاده از آرایش‌های پرزرق و برق، مانند سایه‌های سرتاسری و پررنگ پشت پلک، رژ لب و خط لب، رژ گونه‌های پررنگ و واضح رواج زیادی پیدا کرده است اما به عنوان میکاپ نوروزی و شیک شاید چندان کاربردی نباشند.

اما برای شیک بودن، همیشه آرایش‌های لایت و نچرال که ضمن حفظ ظاهر طبیعی شما، نواقص صورتتان را می‌پوشانند مناسب ترند.

روتین آرایش مناسبی را برای خود در نظر بگیرید

● پرایمر، رکن اصلی آرایش

خرید پرایمر مناسب با جنس پوست، کمک شایانی به داشتن آرایشی جذاب و طبیعی می‌کند. استفاده از پرایمر، اولین مرحله آرایش است.کارکرد پرایمر ها این است که باعث پر کردن منافذ پوستی می‌شوند و با یکدست کردن سطح پوست، آن را برای پذیرش مواد آرایشی آماده می‌کنند. برای  استفاده از پرایمر، مقداری از آن را با استفاده از پد یا براش آرایشی، در تمام قسمت‌های پوست پخش کنید. حدود 3 تا 5 دقیقه صبر کنید تا  جذب پوستتان شود.

● کرم پودر مناسب، کیفیت آرایشتان را تضمین می‌کند

مرحله بعدی آرایش، استفاده از کرم پودر است. تهیه کرم پودر اصل، علاوه بر زیرسازی مناسب پوست، باعث رفع نواقص و لک‌های پوستی شما می‌شود. به دلیل اینکه کرم پودر تماس مستقیمی با پوست و سلول‌های پوستی دارد، استفاده از کرم‌ پودرهای بی‌کیفیت می‌تواند باعث آسیب پوستی، ایجاد لک و جوش و آکنه روی پوست صورت شما شود.

برای استفاده از کرم پودر، مقداری از آن را روی پد اشکی یا براش مناسب بزنید. سپس آن را روی پوستتان پخش کنید. با استفاده از ضربه‌های ملایم پد اسفنجی روی پوست، مقدار اضافه کرم پودر را بردارید. این کار جلوه طبیعی و زیبایی به پوستتان می‌بخشد.

● کانسیلر، جذابیت آرایشتان را دوچندان می‌کند

استفاده از کانسیلر تاثیر شگفت انگیزی بر جلوه آرایشتان دارد. کانسیلر علاوه بر اینکه تیرگی زیر چشمانتان را به خوبی می‌پوشاند، باعث برجسته شدن آرایش چشم و گونه نیز می‌شود. برای استفاده از کانسیلر، مقداری از آن را در گوشه داخلی چشم به صورت مثلثی و به سمت گونه‌ها بزنید و سپس با استفاده از پد تمیزی شروع به محو کردن و پخش کردن آن کنید.

● ریمل و خط چشم را از یاد نبرید

برای داشتن آرایشی نچرال، استفاده از ریمل و خط چشم جذابیت شما را تضمین می‌کند. سعی کنید به جای خط چشم، از مداد چشم استفاده کنید. با استفاده از مداد چشم، فاصله بین مژه‌ها را به خوبی پر کرده و سپس با ریمل مژه‌هایتان را پر و حالت‌دار کنید. این کار علاوه بر حفظ ظاهر طبیعی شما، باعث زیبایی چشمگیری در آرایش‌تان می‌شود.

انتخاب رژ لب مناسب

● انتخاب رژ لب مناسب

استفاده از رژ لب‌های مات، بژ و همرنگ پوست، همیشه انتخاب مناسبی است.رژ لب مناسب با تم آرایش، رنگ مو و طیف پوست، آرایشتان را تکمیل می‌کند.

● از رژگونه برای حالت دادن به صورتتان استفاده کنید

انتخاب رژگونه لایت و نزدیک به رنگ پوست، باعث حالت‌دار شدن صورتتان می‌شود. با استفاده از رژگونه می‌توانید گونه‌هایی برجسته‌تر و چشمانی درشت‌تر داشته باشید. استفاده همیشگی از رژگونه باعث شاداب به نظر رسیدن چهره شما می‌شود.

● برای جذابیت بیشتر، هایلایتر را فراموش نکنید

علاوه بر رژگونه می‌توانید از هایلایتر مناسب نیز استفاده کنید. این کار باعث افزایش برجستگی استخوان گونه می‌شود و جذابیت دوچندانی به ظاهرتان می‌بخشد. برای استفاده از هایلایتر، با استفاده از براش مناسبی، مقداری از آن را در قسمت بالای رژگونه و قسمت استخوانی گونه‌ها بزنید. سپس با ضربه‌های ملایم پد اسفنجی آن را محو پخش کنید.

 

در نهایت، استفاده از عطر یا پرفیوم ملایم همراه با لباس آراسته که بهتر از است از رنگ های روشن و بهاری انتخاب شده باشد به شما کمک می‌کند تا شیک و زیبا در مراسم نوروز ظاهر شوید.