ساتیشو

آموزش مرحله به مرحله دکلره مو

علی

19 خرداد 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

آموزش دکلره مو

دکلره یا دکلراسیون به عمل برداشتن رنگ مو گفته می شود که نتیجه آن تغییر رنگدانه های مو از ساختمان مو بوده و رنگ مو را از تیره به روشن تبدیل می کند. رنگ کردن مو کار ساده ای نیست و به دلیل فرایند شیمیایی بودنش، نیاز به تجربه دارد. در این مطلب دکلره کردن مو را باهم آموزش می بینیم.

دکلره مو

دکلره مو

مواد لازم برای دکلره مو

پودر دکلره

پودر دکلره به سه گروه تقسیم می شود:

دکلره سفید: این پودر ملایم است و سرعت فرآیند شیمیایی متوسطی دارد و برای استفاده در هایلایت مو با فویل مناسب ترین مورد است.

دکلره آبی: قویترین پودر موجود در بازار است. و تنها برای دکلره کامل مو استفاده میشود. و مخصوص رنگ مو های کاملاً مشکی است. از این پودر برای هایلایت استفاده نکنید.

دکلره بنفش: روند شیمیایی ضعیف تری دارد، و بیش تر برای دکلره کردن مو های صورت و بدن استفاده میشود. اما گاهی برای مو های حساس نسبت به دکلره یا هایلایت هم قابل استفاده است.

اکسیدان

اکسیدان به سه گروه تقسیم می شود که هر کدام استفاده ای دارد:

  • اکسیدان %۶ (شماره 1): برای دکلره کردن مو های صورت و بدن، برای رنگ کردن مو ها و گاهی برای هایلایت و دکلره مو بسیار نازک و آسیب پذیر استفاده می کنیم.
  • اکسیدان %۹ (شماره 2): معمولاً برای هایلایت و دکلره کردن مو با جنس معمولی استفاده میشود.
  • اکسیدان %۱۲ (شماره 3): برای هایلایت و دکلره مو های خیلی زمخت که به آسانی رنگ باز نمی کنند استفاده می شود. ( مو های به رنگ مشکی شبق و قهوه ای بسیار تیره که نسبت به مواد دکلره عکس العمل کمی از خود نشان می دهند.)
بیشتر ببینید
تفاوت آمبره و سامبره

لوازم مورد نیاز

  • پیش بندنه
  • دستکش پلاستیکی
  • گیره برای تقسیم مو
  • کاسه پلاستیکی
  • برس و فرچه رنگ آمیزی
  • حوله و لباسی کهنه
  • شامپو پروتئینه و نرم کننده

دکلره مو در خانه

دکلره مو در خانه

مراحل دکلره کردن مو

گام اول: تقسیم مو

در گام اول یک تقسیم بندی اصولی و صحیح برای موهای خود انجام دهید. موهای را به گونه ای تقسیم کنید که قسمت جلوی موها از قسمت انتهایی جدا باشد. این عمل به شما این امکان را می دهد تا به قسمت های پشت موی خود دسترسی آسان تر و راحت تری داشته باشید و بهتر است ابتدا این بخش را تقسیم کنید. برای تقسیم موها از کلیپس کمک بگیرید.

گام دوم: ترکیب اکسیدان و دکلره

ترکیب پودر دکلره با اکسیدان به اینگونه است که به ازای هر ۱ پیمانه از پودر دکلره ، ۲ پیمانه پودر اکسیدان باید اضافه شود. و تا زمانی که مواد یکدست بشود آن ها را هم بزنید. در این ترکیب نباید هیچ توده و تراکمی وجود داشته باشد.

گام سوم: سفید کردن مو

ابتدا از پشت مو شروع کنید و بعد به سراغ قسمت های فوقانی مو بیایید. و در طی دکلره کردن مو از تماس مخلوط با پوست سر جلوگیری نمایید. با اتمام کار موهای سر را با یک کیسه پلاستیکی یا کلاه دوش بپوشید. برای رنگ مو باید از نوک مو شروع کنید و بعد از نوک مو، طول میانی مو را رنگ بزنید و در نهایت به ریشه مو برسید. همان طور که می دانید ریشه مو سریع تر از دیگر قسمت های مو روشن می شود.

بیشتر ببینید
جذاب ترین مدلهای رنگ موی سال 2023

بهتر است دکلره به مدت 20 دقیقه بر روی نوک و طول میانی مو باقی بماند. در مرحله دوم به سراغ سفید کردن ریشه بروید. در این صورت نه نوک موها تیره خواهد شد و نه ریشه های مو به شکل روشن تر نمایان می شوند.

آموزش گام به گام دکلره مو

آموزش گام به گام دکلره مو

گام چهارم: برسی وضعیت مو

بعد از  30 تا 45 دقیقه می توانید نتیجه  را مشاهده کنید. توجه کنید که این زمان به عنوان زمان حداکثر برای استفاده از پودر دکلره مدنظر قرار می گیرد. برخی از موها زودتر از 30 دقیقه رنگ خود را از دست می دهند. پس بهتر است در این مدت به شکل مستمر موهای خود را بررسی کنید. در طی این بررسی متوجه می شوید که میزان بلوندی مو به مقدار مد نظر شما رسیده یا خیر؟

همچنین برخی از افراد به پودر دکلره حساسیت زیادی دارند. اگر در حین دکلره دچار سوزش یا خارش شدید، قرمزی، التهاب پوست و … شدید، دکلره را از روی موها بشویید و فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

گام پنجم: شستشوی مو

بعد از 45 دقیقه، موها را بشویید تا کامل پودر دکلره از موها پاک شود. برای شست و شو از شامپوهای متعادل استفاده کنید. نرم کنندهای متعادل پروتئینه گزینه خوبی برای تقویت موی دکلره شده می باشد.

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3.7/5 - (4 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها