کاور ناخن چیست؟

همه بانوان علاقه مند به داشتن ناخن های زیبا هستند و از روش های مختلفی مانند مانیکور، کاشت و کاور ناخن استفاده می کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با کاور ناخن یا لمینت آشنا کنیم.

کاور ناخن چیست؟

کاور ناخن چیست؟

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

اگر شما هم علاقه مند به یادگیری حرفه ی طراحی و کاشت ناخن در خانه هستید ما در ساتیشو دوره آموزش طراحی لاک ناخن در خانه برای شما تهیه کرده ایم که صفر تا صد مباحث مورد نیاز برای یک ناخن کار حرفه ای شدن را با یکی از برترین مدرسین به شما آموزش می دهد. در انتهای دوره ویدیو هایی قرار گرفته که به شما برای کسب درآمد از این حرفه کمک خواهد کرد. 

کاور ناخن (یا لمینت ) یکی از انواع کاشت ناخن است که روی ناخن طبیعی انجام می شود و با مواد کاشت ناخن (ژل یا اکرلیک) ناخن طبیعی مشتری کاور می شود و بیشتر برای مقاومت ناخن در مقابل شکستن (برای ناخن های شکننده) و دوام بیشتر لاک بر روی ناخن ها اجرا می شود. در کاور یا لمینیت ناخن از تیپ گذاری و یا فرمر استفاده نمی شود و بلندی قد نهایی کاشت ناخن به اندازه قد ناخن مشتری می باشد.لمینت ناخن یکی از انواع کاورناخن است و توسط مونوژل ها انجام می شود ولی کاور ناخن بیشتر با پودر انجام می شود، البته درحال حاضر با انواع ژل ها انجام می شود. کاورکردن ناخن ها، باعث زیبایی بخشیدن به آن ها می شود. در کاور کردن ناخن با ایجاد نظم در ناخن ها، زیبایی صدچندانی در ظاهر دست ها ایجاد می شود و موجب افزایش اعتماد به نفس بانوان می شود. و همچنین برخی از خانم ها دارای ناخن هایی ضعیف می باشند که به سادگی می شکند. آن ها به جای اینکه ناخن های طبیعی خود را آرایش کرده و سوهان بکشند به سراغ روش کاشت ناخن می روند که این روش برای ناخن های ضعیف و شکننده بسیار مضر می باشد، بنابراین بهترین روش برای این نوع از ناخن ها و در کل تمامی ناخن ها کاور می باشد.

همچنین ببینید: آموزش ریمو کاشت ناخن

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

مزایا:

. به علت استفاده نکردن از تیپ، ظاهر ناخن طبیعی تر است.
. برای کسانی که ناخن شکننده دارند بسیار مناسب است چرا که مقاومت ناخن را بالا می برد.
. باعث دوام بالای لاک ها بر روی ناخن می شود.
. نیاز به تیپ گذاری یا استفاده از فرمر ندارد به همین دلیل زمان انجام کاور کمتر از کاشت ناخن است.
. برای افرادی که صدف ناخن کشیده دارند گزینه بسیار مناسبی است.

بیشتر ببینید
آموزش بافت مو ساده در منزل

معایب:

. کاورکردن ناخن، روی ناخن طبیعی مشتری انجام می شود به همین دلیل امکان بلند کردن قد ناخن وجود ندارد.
. برای افرادی که صدف ناخن کوچک دارند گزینه مناسبی نیست.

کاور ناخن کوتاه

کاور ناخن کوتاه

افرادی که مبتلا به بیماری ‌های عفونی و قارچی هستند نباید از کاشت یا کاور کردن ناخن استفاده کنند، زیرا استفاده از روش‌های کاشت و کاورناخن، باعث پیشرفت بیماری شده و و همچنیم باعث می شود از چشم افراد پنهان بماند. همچنین به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مستعد بیماری ‌های عفونی هستند توصیه نمی ‌شود، زیرا در صورت انتخاب ناخن‌ کاری که از مواد استاندارد استفاده نکند، ریسک ابتلا به بیماری‌ های عفونی بیشتر می شود.

روش های کاور کردن ناخن

کاور کردن ناخن با دو روش استفاده از پودر و ژل انجام می شود. که در این دو روش مراحل زیر سازی وسوهان کشی همانند هم است و فقط ذز مراحل استفاده از مواد متفاوت هستند.

آموزش کاور ناخن

آموزش کاور ناخن 

مراحل کاور ناخن با پودر:

1- ابتدا مراحل مانیکور را انجام دهید.
2- سپس با کمک سوهان روی ناخن ها به صورت سطحی خراش ایجاد کنید ( سوهان کشی بیش از اندازه موجب بروز قارچ می شود).
3- پد مخصوص را به کلینزر آغشته کرده و روی ناخن ها بزنید.(این کار چربی های روی ناخن را از بین می برد.)
4- سپس محلول ضد قارچ را روی کوتیکول و صدف ناخن بزنید.
5- پس از خشک شدن محلول ضد قارچ، از پرایمر روی صدف استفاده کنید.(دقت کنید که پرایمر را نباید به کوتیکول بزنید.)
6- قلم را به لیکوئید آغشته کرده و پس از زدن درون پودر اکریلیک مواد را به سرعت روی ناخن بزنید.
7- مجدد سوهان کشی را انجام داده و کلینزر را روی ناخن بکشید.
8- در مرحله آخر تاپ شاین زده و به مدت ۲ دقیقه دست ها را درون دستگاه uv قرار دهید تا مواد روی ناخن خشک شوند.

بیشتر ببینید
مدل بافت مکزیکی

همچننی ببینید: طراحی ناخن پاپ آرت

آموزش کاور ناخن با پودر هلویی

آموزش کاور ناخن با پودر هلویی

مراحل کاور ناخن با ژل:

1- زیر سازی: با استفاده از پوشر کوتیکول، کوتیکول های ناخن را عقب زده و سطح صدف ناخن را گسترده تر کنید. و پوست های اضافی اطراف ناخن را بوسیله نیپر از بین ببرید. بعد روی کوتیکول ناخن را روغن کوتیکول بزنید تا کوتیکول ها نرم شوند و از سوزش آن جلوگیری شود. و اگر کاشت قبلی بر روی ناخن ها است آن را با سوهان برقی به طور کامل ریموو کنید. و در آخر با استفاده از سوهان دستی روی سطح ناخن را کاملا صاف و یکدست کنید تا هیچگونه ناهمواری نداشته باشد و تمام مواد کاشت قبلی به طور کامل از بین برود. در این مرجله اندازه و فرم ناخن تعیین می شود. با استفاده از سوهان می توانید قد ناخن هایتان را به اندازه دلخواهتان کوتاه کنید و فرم مورد نظرتان را ایجاد کنید.

کاور ناخن

کاور ناخن

2- مواد گذاری: اولین مرحله مواد گذاری زدن پرایمر بر روی ناخن است. پرایمر باعث رطوبت رسانی به ناخن شده و سطح آن را برای مراحل بعدی کاور آماده می کند. و بعد آن نوبت به بیس کت می رسد. بیس کت پایه اصلی کاور با ژل است و استحکام لاک ناخن شما را بیشتر می کند و مانند یک چسب دوطرفه عمل می کند و باعث می شود چسبندگی خوبی میان لاک و ناخن ایجاد شود. پس یک لایه بیس کت را روی ناخن بزنید و اجازه دهید ۳۰ ثانیه زیر دستگاه UV خشک شود. پس از خشک شدن بیس کت، باید ژل رنگی را به ناخن بزنید. رنگ مورد نظر را انتخاب کنید و یک لایه نازک روی ناخن هایتان بزنید. ناخن هایتان را به مدت ۲ دقیقه زیر دستگاه قرار دهید تا ژل به طور کامل خشک شود. سپس لایه دوم ژل رنگی را بزنید و یک بار دیگر مراحل قبل را تکرار کنید. ودر آخر یک لایه تاپ کت را برای درخشندگی بیشتر لاک روی ژل رنگی بزنید. برای خشک شدن تاپ کت نیز ۳۰ ثانیه دست های خود را زیر دستگاه UV قرار دهید.

آموزش کاور ناخن با ژل

آموزش کاور ناخن با ژل

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |