ساتیشو

معرفی ابزار کاشت ناخن

محبوبه

12 اردیبهشت 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

معرفی ابزار و وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن

تیپ و زیبایی خانم‌ها به چند فاکتور مختلف بستگی دارد که یکی از آنها ناخن است. اغلب خانم‌ها با لاک زدن سعی در زیباسازی دست و ناخن دارند اما بعضی هم به سراغ کاشت می‌روند.کاشت ناخن در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته است و از این رو به عنوان یک منبع درآمد خوب هم می‌توان به آن تکیه کرد. اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید کاشت ناخن را یاد بگیرید شاید بهتر باشد قبل از اقدام برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی بدانید که به چه وسایل و ابزاری برای این کار نیاز خواهید داشت. برای این منظور تا انتهای مطلب همراه مان باشید.

کاشت ناخن

اگر شما هم به طراحی و کاشت ناخن علاقه مند هستید و قصد یادگیری این حرفه جذاب را دارید ما در ساتیشو برای شما یک دوره جامع تهیه کرده ایم که می توانید این مهارت را از صفر تا صد در خانه آموزش ببینید. علاوه بر این در انتهای دوره ویدیو هایی قرار گرفته که با کمک ان ها می توانید روش های کسب درآمد از آموزش کاشت ناخن خانگی را یادبگیرید.

ابزار و وسایل کاشت ناخن  به سه دسته تقسیم می شوند:

1- مواد کاشت ناخن

2- دستگاه های کاشت ناخن

3- ابزار جانبی کاشت ناخن

مواد کاشت ناخن

پودر کاشت ناخن

پودر کاشت ناخن برای تولید مواد ناخن استفاده می شود. این مواد از ترکیب پودر و محلول لیکوئید ایجاد می شود. پودر های کاشت ناخن در رنگ های متنوع تولید می شوند. رنگ های عمده موجود رنگ هلویی، رنگ صورتی (رنگ طبیعی ناخن)، رنگ سفید و رنگ شفاف هستند. پودر کاشت ناخن سه مدل کلییر، سفید و هلویی دارد.

پودر کاشت ناخن

ژل کاشت ناخن

برای کاشت ناخن با ژل باید از مواد ژلی مخصوص در لایه سازی سطح ناخن استفاده شود که می توان برخی از آنها را از جمله ژلیش، پلی ژل، بیلدر ژل و… نام برد.

ژل کاشت ناخن

لیکوئید کاشت ناخن

لیکوئید محلولی می باشد که پودر کاشت ناخن را در خود حل کرده و ماده مصنوعی ناخن را به وجود می آورد، که با ترکیب لیکوئید و پودر کاشت ناخن، عمل کاشت انجام میشود.

همچنین ببینید: ژلیش ناخن چیست

لیکوئید کاشت ناخن

پرایمر کاشت ناخن

پرایمر محلولی با خاصیت چسبندگی است. این محلول جهت ایجاد چسبندگی بین ناخن و مواد استفاده می شود. پرایمر ها به طور کلی دارای سه نوع اسیدی، اسید متوسط و غیر اسیدی هستند. هر چقدر اسید پرایمر ناخن بیشتر باشد مقدار سوزش دست بیشتر می شود و میزان چسبندگی محصول بالا می رود. خوبی این امر این است که مواد بهتر به ناخن چسبیده و به اصطلاح هوا نمی افتد. پرایمر های اسیدی برای پوست های حساس توصیه نمی شوند چرا که سوزش زیاد باعث آزار مشتری می شود. نا گفته نماند در برخی از پرایمر های بدون اسید میزان چسبندگی نیز مناسب است و مشکلی ایجاد نمی شود.

پرايمر ناخن

ضد قارچ

ضد قارچ یا ضد عفونی کننده ناخن جهت جلوگیری از ایجاد قارچ زیر ناخن کاشت شده استفاده می شود. در صورتی که ناخن فرد مبتلا به قارچ گردد میتوان از محلول تیمول برای درمان قارچ ایجاد شده استفاده کرد.

ضد قارچ ناخن

استون 100 درصد

یکی از راه های ریمو ژلیش ناخن استفاده از استون 100 درصد است.

استون 100 درصد

روغن کوتیکول

از این روغن برای نرم و مرطوب کردن کوتیکول‌های دست استفاده می‌شود. این روغن آخرین مرحله روی انگشت و ناخن ها زده و ماساژ داده می شود.

روغن کوتیکول

لاک ژل

لاک ژل ها در واقع ژل های بسیار رقیقی هستند که توسط دستگاه خشک می شوند و بسیار در امر طراحی ناخن مهم هستند.

همچنین ببیندی: ژلیش ناخن چیست

لاک ژل

تاپ کت

برای دوام بیشتر و جلوه دادن به ناخن‌ها، باید از تاپ کت استفاده شود. تاپ‌کت‌ها در دو نوع براق و مات تولید می شوند.

بیشتر ببینید
مراقبت های لازم بعد از کاشت ناخن

تاپ کات

بیس یا بیس کت

بیس لایه‌ای میان بستر ناخن و مواد یا لاک ژل قرار می‌گیرد و از زرد شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند.

بیس یا بیس کت

دستگاه های برقی مورد نیاز برای کاشت ناخن

برای کاشت ناخن به یک سری دستگاه برقی نیاز است تا به کمک آن‌ها نتیجه کار بدون ایراد باشد. در ادامه دستگاه‌های برقی مورد نیاز برای کاشت ناخن را به شما معرفی می‌کنیم:

سوهان برقی ناخن

سوهان برقی یا همان میکروموتور اصلی ترین دستگاه برای کاشت ناخن می باشد.سوهان برقی ناخن یک ابزار الکتریکی است که برای فرم دادن به ناخن های دست و پا استفاده می شود. و به افزایش سرعت کار شما کمک شایانی می کند.

سوهان برقی ناخن

دستگاه یو وی ناخن

از دستگاه یو وی برای خشک کردن ژل استفاده می‌شود. این دستگاه قادر است در حدود 2 دقیقه ژل را خشک کند.

دستگاه یو وی

دستگاه ال ای دی ناخن

دستگاه بعدی دستگاه ال ای دی ناخن است که در این دستگاه از لامپ‌های ال ای دی استفاده شده است. دستگاه ال ای دی برای خشک کردن ژل کاشت یا لاک ژل کاربرد دارد و در زمانی بین 5 ثانیه تا 1 دقیقه می‌تواند ژل را خشک کند. مشکلی که این دستگاه دارد این است که نمی‌تواند همه برندهای ژل و لاک ژل را خشک کند.

دستگاه ال ای دی

دستگاه های ال ای دی – یو وی

اگر به عنوان یک ناخن کار حرفه‌ای به دنبال جدیدترین دستگاه هستید، دستگاه ال ای دی – یو وی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این دستگاه از لامپ‌های اس ام دی که ترکیبی از یو وی و ال ای دی هستند، استفاده شده و می‌تواند به خوبی ژل و لاک ژل را در زمانی در حدود 5 ثانیه تا 1 دقیقه خشک کند. خوبی این دستگاه این است که با همه برندها سازگار بوده و تمامی آن‌ها را خشک می‌کند.

دستگاه ال ای دی یو وی

دستگاه لاک خشک کن

لاک‌های معمولی را می‌توان بعد از استفاده روی ناخن در مقابل هوا قرار داد تا به طور طبیعی خشک شوند. اما دستگاه‌های لاک خشک کن کار را راحت کرده‌اند و با ایجاد جریان باد، به سریع خشک شدن لاک کمک می‌کنند. بعضی از مدل‌های لاک خشک کن قابلیت این را دارند که باد گرم ایجاد کنند و باعث خشک شدن لاک شوند.

دستگاه لاک خشک کن

فن زیر دست

از فن زیر دست ناخن می توان برای تمیز کردن گرد و غبار ناشی از سوهان کشی ناخن های دست استفاده نمود. استفاده از فن زیر دست بسیار مهم می باشد چرا که پخش شدن ذرات و گرد و غبار ناشی از سوهان کشی در محیط آسیب زا است. با ورود این گرد و غبار به دستگاه تنفسی امکان بروز آسیب های تنفسی برای شما به وجود خواهد آمد.

فن زیر دست ناخن

همچنین ببینید: کاشت ناخن دخترانه 

ابزار کاشت ناخن

تنوع لوازم جانبی در کاشت ناخن بسیار زیاد است، به همین جهت اصلی ترین لوازم را معرفی می نماییم.

بالشتک ناخن

بالشتک ناخن یک پایه برای گذاشتن دست است و باعث تسلط بیشتر ناخن کار می شود.

بالشتک ناخن

ناخن گیر

اولین و مهمترین وسیله برای کاشت ناخن و خدمات آن، ناخن گیر است.یک تکنسین واقعی ناخن به چند نوع ناخن گیر متفاوت نیاز دارد: ناخن گیر استاندار ، ناخن گیر تیز ، ناخن گیر پا

ناخن گیر برای کاشت ناخن

قلم کاشت

قلم های کاشت ناخن بردو نوع هستند، قلم های کاشت پودر و کاشت ژل، قلم های کاشت پودر که از کیفیت خوبی ساخته شده باشند از موی طبیعی سمور هستند. قلم های ژل نیز از موی مصنوعی ساخته می شوند. توجه داشته باشید که ماندگاری قلم بسیار به نحوه نگهداری آن وابسته است.

قلم کاشت ناخن

نیپر

نیپر جهت گرفتن پوست های اضافه دور ناخن (کوتیکول) در هنگام مانیکور استفاده می شود.

بیشتر ببینید
طراحی ناخن کوتاه

نیپر کاشت ناخن

کاتر

کاتر جهت بریدن اضافه تیپ استفاده می شود.

کاتر کاشت ناخن

عقب زن

عقب زن ناخن یا همان پوشر برای عقب زدن کوتیکول ناخن و جدا سازی آن از سطح ناخن در هنگام مانیکور استفاده می شود.

عقب زن کاشت ناخن

سوهان دستی

سوهان دستی یا همان سوهان چوبی جهت سوهان کشی و فرم دهی ناخن استفاده شده و درجه زبری آن ها با یک عدد روی سوهان مشخص شده است، هرچقدر عدد روی سوهان کوچکتر باشد سوهان زبرتر است.

سوهان دستی کاشت ناخن

بافر

عملکرد بافر همانند سوهان ناخن است با این تفاوت که بافر نرم‌تر از سوهان ناخن و از جنس اسفنج می‌باشد. کشیدن بافر بر روی ناخن باعث صاف و صیقلی شدن ناخن و همچنین باعث از بین رفتن سلول‌‌های مرده سطح ناخن خواهد شد و جدا از کاشت ناخن بهتر است برای محافظت از ناخن‌ها ماهی یک بار ناخن‌ها را بافر کشی کنید.

بافر کاشت ناخن

پدهای لاانگشتی

پد لا انگشتی با قرار گرفتن بین انگشتان باعث ایجاد فاصله می شود. این فاصله مانع از برخورد انگشتان به هم و لکه دار شدن و خراب شده کاشت و لاک می شود. استفاده از آنها در پدیکور ضروری تر است.

پد لا انگشتی کاشت ناخن

تیپ کاشت ناخن

تیپ های ناخن قطعات پلاستیکی هستند که در کیسه ها یا جعبه هایی بر اساس اندازه جدا شده اند و  یک بار مصرف می باشند. تیپ های ناخن در اشکال و اندازه های مختلف نظیر بلند، کوتاه، تابوت، مربع و همچنین در انواع رنگ های شیری، سفید و شفاف وجود دارند که به ناخن های طبیعی به وسیله چسب تیپ، چسبانده می شوند.

همچنین ببیینید: مراقبت های بعد از کاشت ناخن

تیپ کاشت ناخن

فرمر کاشت ناخن

فرمر های کاشت ناخن در جنس های متنوعی نظیر کاغذی، طلقی و فلزی در بازار عرضه می شوند که دارای اندازه های مختلفی می باشند. فرمر ها معمولا دارای برچسب هایی هستند که به انگشتان دست می چسبند و آنها را در جای خود  ثابت نگه می دارند. فرمر های کاشت ناخن به دو دسته یک بار مصرف و چند بار مصرف تقسیم بندی می شوند. فرمر های کاشت ناخن برای انواع کاشت ها نظیر کاشت پودر(اکریلیک) و همچنین کاشت ژل مناسب هستند و معمولا برای بلند تر نمودن طول ناخن ها به کار می روند.

فرمر کاشت ناخن

قالب کاشت ناخن

علاوه بر تیپ و فرمر یکی دیگر از ابزار کاشت ژل ناخن، قالب کاشت ناخن می باشد که شامل 10 اندازه مختلف است که از 1 تا 10 برای انتخاب اندازه دقیق متناسب با هر انگشت شماره گذاری می شود. قالب های کاشت ژل ناخن در جعبه‌ هایی طبقه بندی شده و در بازار عرضه می‌شوند. قالب های کاشت ناخن دارای گیره هایی می باشند که قالب ها را روی ناخن های شما  ثابت نگه می دارند که باعث راحتی کار شما خواهد شد.

قالب کاشت ناخن

چسب ناخن

یکی دیگر از ابزار کاشت ناخن است که برای چسباندن انواع تیپ، ناخن مصنوعی و … بکار برده می‌شود.

چسب کاشت ناخن

کیف حمل وسایل

گاهی نیاز است که شما لوازم کاشت و طراحی ناخن خود را با خود حمل کنید و نیاز داری به یک کیف بسیار حرفه ای که در عین جا داشتن نظم وسایل شمارا نیز حفظ کند.

کیف حمل وسایل کاشت ناخن

دستکش و ماسک

مواد کاشت می توانند برای بسیاری حساسیت زا باشد و چون ناخن کار ها در راز مدت و  در روز با این مواد سروکار دارند بیشتر در معرض این خطر هستند و چه بسا که در دراز مدت این مواد روی پوست تاثیر می گذارند و باعث بروز مشکلاتی می شوند پس حتما از دستکش های لاتکس و ماسک استفاده کنید.

دستکش و ماسک

مگنت اهنربایی

مگنت های آهن ربایی برای دیزاین کردن لاک های آهن ربایی و چشم گربه ای استفاده می شوند.

مگنت اهنربایی

| امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها