ساتیشو

اصلاح با تیغ و معایب آن

علی

۹ مرداد ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

اصلاح با تیغ و معایب آن

اصلاح صورت یکی از دغدغه های خانم ها می باشد. بسیاری از افراد فرصت زیادی برای سپری نمودن در آرایشگاه ها ندارندو برای اینکه بتوانند سریع تر اصلاح صورت خود را انجام دهند از تیغ صورت استفاده می کنند. این روش می تواند مزایا و معایبی به همراه داشته باشد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

مزایای اصلاح صورت با تیغ:

1- در زمان اصلاح صورت با تیغ، با توجه به این نکته که یک لایه نازک از سلول های مرده پوست از سطح آن حذف می شوند، منافذ پوست امکان تنفس دارند و مواد مغذی راحت تر به سلول های لایه های زیرین می رسد و آبرسانی پوست به درستی انجام می شود.

2- لایه برداری بعد از اصلاح صورت با تیغ به ما برای داشتن پوست شفاف و روشن کمک می کند و پوست، نرم تر و لطیف تر خواهد شد.

3- این روش دارای سرعت بالایی است و نیاز به دقت زیاد ندارد و روشی بدون درد است. شما می توانید با کمترین هزینه اقدام به اصلاح صورت خود با تیغ نمایید.

معایب اصلاح صورت با تیغ:

با وجود مزایایی که برای این روش اصلاح گفته شد، تیغ زدن خالی از عیب و ایراد نیست و گاهی آسیب‌های خاص خودش را در پی دارد.

1- یکی از معایب اصلاح صورت با تیغ ایجاد مو های زیر پوستی است. موهای زیرپوستی در شرایطی ایجاد می‌شوند که شما موهای خود را از ته بتراشید. در این صورت اگر دهانه فولیکول با سلول های مرده بسته شود، مو دیگر نمی‌تواند از پوست بیرون بزند و در نتیجه در زیر پوست رشد می‌کند.

بیشتر ببینید
مدلهای میکاپ عروس اینستاگرام جدید 2020

2- یکی دیگر از واکنش‌هایی که پوست شما ممکن است در برابر تیغ از خود نشان دهد، ایجاد جوش های زیر پوستی یا جوش های سرسفید است.

3- التهاب و قرمز شدن پوست صورت بعد از استفاده از تیغ از دیگر معایب این روش محسوب می‌شود. شما با این روش سطح پوست خود را خراش می‌دهید. در این صورت اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است دچار التهاب و قرمزی شود.

4- یکی دیگر از معایب اصلاح صورت با تیغ بریدن پوست صورت و زخم شدن آن است . اگر هنگام اصلاح صورت خود مراقب نباشید یا زاویه قرارگیری تیغ روی  صورت درست نباشد، احتمال دارد صورت خود را زخم کنید.

5- و در آخر سطح تیغ بعد از مدتی تبدیل به محلی برای تجمع میکروب ها و باکتری ها می‌شود، در نتیجه، در صورت عدم رعایت بهداشت و ضد عفونی نکردن تیغ ها، ممکن است میکروب‌ها را به پوست خود منتقل کرده و باعث بروز مشکلات پوستی شوید.

همچنین ببینید : 4 روش تمیز کردن جوش سرسیاه

همچنین ببینید : سرم جوانساز پوست چیست ؟

نکات مهم هنگام تیغ زدن صورت:

اگر صورت‌تان را به روش درستی تیغ بزنید، امکان رخ دادن این مشکلات پوستی کمتر خواهد بود. برای جلوگیری از سرایت هرگونه آلودگی و ویروس، حتما تیغ اصلاح‌تان را قبل از استفاده با الکل ضدعفونی کنید. و برای اینکه پوست‌تان دچار سوختگی نشود، از تیغ زدن‌های مکرر با تیغ کند خودداری کرده و به جای آن تیغ جدید و تیزی را تهیه کنید.

برای صورت و بدن‌تان از تیغ‌های مجزایی استفاده کنید و مهم‌تر از همه روش اصلاح درست با تیغ را یاد بگیرید. قبل از تیغ زدن صورت باید پوست‌تان را آماده کنید؛ به این ترتیب که ابتدا صورت را مرطوب کرده و پوست‌تان را به ژل یا فوم اصلاح آغشته کنید. سپس موها را در جهت رشدشان اصلاح کرده و از فشار زیاد تیغ روی پوست خود داری کنید. بعد از اصلاح هم از خاراندن پوست‌تان پرهیز کرده و حتما از محصولات افترشیو و مرطوب کننده استفاده کنید. بهتر است این محصولات فاقد محرک‌های معطر و بو باشند تا پوست تحریک نشود.

بیشتر ببینید
رنگ کردن مو با حنا - آموزش قدم به قدم رنگ مو با حنا در خانه

بعد از تیغ زدن صورت، از تونرهای معطر اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی اسید و رتینوئیدها استفاده نکنید؛ زیرا که این محصولات باعث تحریک پوست‌ تان می‌شود. همچنین سرم‌های آبرسان حاوی هیالورونیک اسید مسکن بسیار خوبی برای پوست تازه اصلاح شده هستند.

و نکته آخر تغییر جنس، ضخامت و تعداد موهای زائد فقط در اثر افزایش سن و تغییر هورمون‌ها ممکن است و روش‌های اصلاح نمی‌تواند هیچ گونه تغییری در آن‌ها به وجود بیاورد.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3.9/5 - (22 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها