ساتیشو

انواع فرم بدن

علی

۲۲ شهریور ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

انواع فرم بدن

بر اساس شکل های مختلف بدن، فرم های بدن در 6 گروه زیر تقسیم می شوند:

  • سیبی شکل
  • مستطیلی شکل
  • مثلث وارونه
  • ساعت شنی
  • لوزی شکل
  • گلابی شکل

شناخت فرم بدن

شناخت فرم بدن

 

سیبی شکل:

از ویژگی های این نوع فرم بدن، دور سینه و نیم تنه پهن و پر، داشتن پاهای خوش فرم و پهنا در ناحیه شکم است. این فرم بدن معمولا افرادی هستند که اضافه وزن دارند.

مستطیلی شکل:

افرادی که فرم بدنشان مستطیلی شکل است فاقد برجستگی های مشخص در بدنشان هستند. سینه های کوچک است  و عرض شانه و باسن در این فرم بدن یکسان است. به طور کلی وزن شما به طور مساوی در همه قسمت ها تقسیم شده است.

مثلث وارونه:

بالاتنه سنگین و حجیم، لگن کوچک و پاهای باریک و شانه های پهن از ویژگی های این فرم بدن است.

ساعت شنی:

افرادی با اندام ساعت شنی دارای کمری باریک هستند و این باریکی بسیار محسوس است. پایین تنه در این افراد گرد است و معمولا عرض شانه با عرض باسن به یک اندازه است.(سینه ها متناسب با باسن و خوش فرم است.)

لوزی شکل:

در این فرم بدن، عرض بالاتنه کم و عرض پایین تنه بزرگتر است. این افراد بازو و ساق پاهای خوش فرمی دارند و ذور کمر در این افراد وسیع ترین قسمت در فرم بدنشان است.

گلابی شکل:

این افراد دارای کمری باریک هستند و نیم تنه بالایی آنها کوچک و پایین تنه ای خوش فرم دارند.

انواع تیپ بدنی خانم ها

انواع تیپ بدنی خانم ها

چگونه فرم بدنمان را تشخیص بدهیم؟

برای این کار کافی است با استفاده از متر شانه ها، کمر، سینه و باسن را به صورتی که در ادامه برایتان گفته ایم اندازه بگیرید.

بیشتر ببینید
چگونه چشم های درشت تری داشته باشیم؟

شانه: برای اندازه گیری شانه ها، متر را در قسمت بالای شانه ها قرار دهید و در وسیع ترین نقطه بالای تیغه شانه های خود بپیچید. حالا متر را در نوک شانه قرار دهید و سپس آن را به طرف دیگر ببرید تا به انتهای شانه برخورد کند.

سایز سینه: برای اندازه گیری بخش سینه، صاف بایستید، و دور سینه خود را اندازه بگیرید. یک سر متر را در کامل ترین قسمت قرار دهید و از زیر شانه ها رد کنید تا دوباره به همان جای اول که شروع کردید برسد.

کمر: برای اندازه گرفتن کمر، کمرتان را صاف نگه دارید. متر را در باریک ترین قسمت کمرتان و در بالای ناف زیر قفسه سینه قرار دهید، این دور کمر طبیعی شما است.  اگر شکم دارید اندازه شکمتان را باید یگیرید . متر را دور شکم خود بپیچید و آن را به همان جایی که ابتدای متر را گذاشتید برگردانید.

باسن: برای اندازه باسن، باید دور کامل ترین قسمت باسن خود را اندازه بگیرید. برای اندازه گیری دور ران از یک طرف شروع کنید و آن را به طرف دیگر ران ببرید. این کار را در مقابل آینه کنید تا بدانید متر در سراسر سطح لگن هم تراز شده است.

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها