ساتیشو

ایا بعد از عمل اب مروارید باید عینک زد؟ (راهنمای جامع)

elarah

الهه

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

ایا بعد از عمل اب مروارید باید عینک زد؟ (راهنمای جامع)

آب مروارید یا به فرانسوی cataracte یکی از متداولترین بیماری های چشمی است که با تار و کدرشدن عدسی چشم روی بینایی تان تاثیر منفی می گذارد. خوشبختانه هم اکنون امکان عمل جراحی آب مروارید وجود دارد، اما یک سوال اساسی پیش می آید، آیا بعد از عمل آب مروارید باید عینک زد؟ قیمت عینک آفتابی مردانه مارک دار یا محصولات زنانه بالاست، بنابراین قبل از خرید عینک حتما برای این سوال پاسخ مناسبی بیابید.

بهتر است بعد از این جراحی عینک مناسبی انتخاب نمایید و در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنید. در این بحث به بررسی ضرورت داشتن یا نداشتن عینک می پردازیم.

عینک طبی

آیا بعد از عمل آب مروارید باید عینک زد؟ چرا؟

در پاسخی خلاصه به این سوال که آیا بعد از عمل آب مروارید باید عینک زد، باید بگوییم که بله، باید عینک بزنید؛ اما این کار برای مد و استفاده از اکسسوری نیست، بلکه اهداف درمانی دارد. هر چند عینک طبی زنانه و مردانه با وجود تمام ویژگی های مثبت گاهی اوقات بی فایده است و تاثیری در افزایش بینایی ما ندارد.

با این حال کارشناسان باید با بررسی وضعیت بینایی افراد استفاده یا عدم استفاده از این محصول را بعد از عمل آب مروارید تجویز کنند اما در چه مواردی امکان استفاده از این وسیله وجود دارد؟

عینک آفتابی مردانه

مدل عینک های پزشکی بعد از عمل

در واقع بعد از عمل پزشک به احتمال زیاد عینک های بزرگ تیره رنگی را در اختیارتان می گذارد که باید از آنها استفاده کنید. با آگاهی از موارد استفاده از عینک طبی مردانه و زنانه بعد از عمل جراحی آب مروارید می توانید بدون هیچ مشکلی و با بینایی کامل به کارهای روزمره تان برسید.

عینک آفتابی مردانه

جزئیات عمل آب مروارید

بازبودن مردمک چشم و التهاب از جمله متداولترین مشکلات بعد از عمل آب مروارید هستند که باعث ایجاد حساسیت نسبت به نور می شوند.

به این ترتیب عینک ها جلوی اذیت شدنتان توسط نور را می گیرند و مانند یک محافظ قوی برای چشم هایتان عمل می کنند. شما بعد از عمل جراحی آب مروارید باید حداقل به مدت 1 تا 2 هفته از عینک آفتابی استفاده کنید تا چشم هایتان راحت باشند.

علاوه بر نور، برخی ذرات محرک در هوای بیرون از خانه وجود دارد که می تواند حساسیت هایتان را بیشتر کند؛ عینک ها جلوی نفوذ این ذرات را به چشم هایتان می گیرند.

آب مروارید به واسطه ایجاد یک سوراخ در عنبیه چشم تخلیه می شود که پزشکان به آن مردمک می گویند. مردمک در برابر نور حساس است و با برخورد نور تنگتر می شود. با تنگ شدن مردمک امکان تخلیه کامل آب مروارید وجود نخواهد داشت. پزشکان معمولا به واسطه قطره های چشمی باعث گشادتر شدن مردمک بعد از عمل جراحی می شوند. اما متاسفانه قطره ها فقط به مدت 4 تا 24 ساعت تاثیرگذارند و خیلی زود اثر خود را از دست می دهند.

بیشتر ببینید
راهنمای خرید حوله یزدی

با گشادشدن مردمک نور می تواند برای چشم هایتان بسیار آزاردهنده باشد، به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که تا زمان درمان کامل مردمک حتما از عینک های مناسب تیره استفاده کنید.

عینک آفتابی زنانه

بررسی دلیل حساسیت چشم ها بعد از عمل آب مروارید

با بررسی دلیل حساسیت چشم ها بعد از عمل آب مروارید بیشتر ترغیب می شوید که حتماً از عینک های آفتابی مردانه یا زنانه اصل استفاده کنید. پروتئین های تشکیل دهنده عدسی چشم انسان توسط سیستم ایمنی بدن یک ماده خارجی به شمار می آیند. البته خوشبختانه عدسی ها و آب مروارید کیسه ای به دور خود دارند که باعث محافظت از آنها حتی بدون سیستم ایمنی بدن می شود. بعد از عمل جراحی پروتئین های حاصل از آب مروارید متاسفانه با سطح چشم برخورد دارند و زمینه ایجاد التهاب را به وجود می آورند.

برخورد پروتئین ها با سطح چشم باعث بروز حساسیت های مختلفی می شود. هرچند که این حساسیت ها خیلی زیاد نیستند، اما آزاردهنده بوده و قطعا دوست ندارید که دائما درد حاصل از آنها همراه تان باشد. متاسفانه عنبیه چشم در پاسخ به نور حرکت داشته و این موضوع باعث می شود حساسیت بیشتری برایتان به وجود بیاید.

همین موضوع باعث افزایش حساسیت چشم ها بعد از عمل جراحی می شود. متاسفانه این حساسیت ها نه تنها التهاب هایی را در داخل چشم بلکه در سطح خارجی آن نیز حساسیت و خارش ایجاد می کنند که قطعا خوشایند نیست.

بعد از اینکه عمل جراحی آب مروارید را انجام دادید، سطح آنها آزرده شده و باید از مواد ضدعفونی کننده سمی مانند بتادین یا قطره های حاوی مواد نگهدارنده استفاده کنید که همه آنها قرنیه را تحریک می کنند. البته خوشبختانه تا 1 یا 2 هفته اول بیشتر التهابات به وجود آمده از بین می روند، اما شما باید تا زمان بهبودی کامل از عینک های آفتابی مناسب استفاده کنید تا مبادا میزان حساسیت هایتان بیشتر شده و متحمل دردسرهای مختلفی شوید.

عینک آفتابی مردانه جدید

مهمترین دلایل استفاده از عینک بعد از عمل آب مروارید

اکنون حتماً پاسخ سوال آیا بعد از عمل آب مروارید عینک آفتابی بزنیم یا خیر را می دانید؛ در واقع استفاده از عینک ضروری بوده و می تواند جلوی آسیب ها را بگیرد. برخی عوامل آسیب رسان در صورت عدم استفاده از عینک روند بهبودی تان را به تاخیر می اندازند، اما در فهرست این عوامل فقط نور وجود ندارد. حشرات از جمله عوامل آسیب رسان دیگری هستند که کمتر کسی به آنها توجه دارد.

بیشتر ببینید
راهنمای خرید تشک طبی رویا

عینک طبی مردانه جدید

خطر حشرات برای چشم ها

حشرات در همه جا هستند، حتی حین رانندگی نیز به سراغتان می آیند. اگر عینک آفتابی نداشته باشید، احتمال برخورد آنها با صورتتان وجود دارد. البته این مسئله تا حدودی خیلی زیان بار نیست، اما مشکل زمانی حاد می شود که چشم هایتان را عمل کرده باشید و حشرات با آنها برخورد کنند.

 

آسیب گرد و غبار به چشم عمل شده

شن، ماسه، گرد و غبار و عوامل آسیب رسان دیگر نیز در کنار حشرات آماده اند تا بینایی را برایتان مختل کنند. پس استفاده از یک عینک مناسب می تواند تا حدود زیادی مانع از آسیب دیدگی بیشتر چشم شما شود.

در صورتی که از عینک آفتابی مخصوص عمل جراحی آب مروارید استفاده کنید، این وسیله چشم هایتان را به صورت 360 درجه می پوشاند، بنابراین احتمال ورود هرگونه آلودگی به چشم ها به حداقل می رسد.

عینک آفتابی جدید زنانه

مالش چشم با دست (خاراندن چشم)

فواید استفاده از عینک بعد از عمل آب مروارید فقط جلوگیری از نفوذ نور یا حرارت به چشم نیست؛ این عینک ها کمکتان می کنند که تا زمان بهبودی چشم هایتان را مالش ندهید. مالیدن چشم ها در زمان جراحی کار درستی نیست، چون پزشکان با تکنیک های مدرن برش های ظریفی را در سطح چشم به وجود می آورند که در صورت اعمال فشار می توانند بسیار خطرناک و آسیب رسان باشند. وقتی که عینک را روی صورتتان قرار می دهید، یک مانع بین دست ها و چشم هایتان به وجود می آورید، بنابراین کمتر وسوسه می شوید که به آنها دست بزنید.

مدل عینک آفتابی زنانه

استفاده از عینک بعد از عمل آب مروارید، کاری ضروری و مهم

استفاده از عینک های مناسب با پوشش 360 درجه بعد از عمل آب مروارید کار مهمی است که همه باید به منظور جلوگیری از آسیب دیدن چشم هایشان بعد از جراحی انجام دهند. عینک ها مانند یک محافظ بسیار قوی عمل می کنند و جلوی ایجاد عفونت، دردهای چشم، پاره شدن جای زخم ها و … را می گیرند.

شما می توانید با مراجعه به یک چشم پزشکی از قبل عینکی مناسب برای خود تهیه کنید. البته پزشکان نیز نسخه ای بابت تهیه این وسیله برایتان می پیچند که با نسخه آنها می توانید خریدتان را انجام دهید. در این زمینه حتما از کارشناسان حرفه ای و پزشکان معتبر کمک بگیرید تا بهترین مدل عینک را بخرید.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها