ساتیشو

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

elarah

الهه

۲ دی ۱۴۰۲

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

برای طراحی دکوراسیون داخلی حتما نیازی به صرف هزینه های گزاف و تهیه تجهیزات گران قیمت نیست. هر چند این وسایل در اغلب اوقات دکوراسیون شیک و زیبا برایتان به ارمغان می آورند، اما این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که شما با پرداخت کمترین هزینه می توانید یک دکور زیبا برای محیط موردنظرتان به وجود آورید.

به طور مثال با خرید شومینه اصل یا سایر دکوریجات باکیفیت و … به راحتی می توانید با بودجه کم دکوراسیون منزلتان را تکمیل نمایید. پیشنهاد می کنیم لیستی از وسایل موردنظر خود را یاداداشت و برای تهیه آنها اقدام کنید. با بهترین و ارزان ترین این وسایل آشنایی دارید؟ برخی از این وسایل را به شما معرفی کرده ایم.

معرفی ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

دکوراتورها و کارشناسان فعال در زمینه طراحی ایده های مختلفی برای تکمیل کردن دکوراسیون خانه ارائه داده اند. این افراد با تکیه بر دانش و مهارت خود توصیه می کنند که از محصولات مختلفی چون گیاه، تابلوهای ارزان اما زیبا و سایر موارد بهره بگیرید.

به طور مثال قیمت یک شومینه گازی شیک چندان بالا نیست و شما می توانید به راحتی برای افزایش زیبایی محیط خانه، فروشگاه یا محل کارتان از این وسایل استفاده کنید تا هزینه زیادی بابت دکوراسیون نپردازید.

در ادامه ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه را با شما به اشتراک می گذاریم که از بین آنها می توانید بهترین ایده را متناسب با محیط موردنظرتان انتخاب و اجرایی کنید:

شومینه، وسیله ای کاربردی در دکوراسیون داخلی مدرن منزل

به لطف تولیدکننده های حرفه ای شومینه ها، اکنون دارای انواع مختلفی هستند. به طور مثال قیمت یک شومینه برقی متناسب با امکاناتی که در این وسیله تعریف شده، بسیار متنوع است.

این هیزم سوزهای مدرن در بازار به صورت گازی، برقی و معمولی وجود دارند که می توانید بر اساس نیازتان یکی از انواع آنها را بخرید. از زمان گذشته تا به امروز این محصولات تاثیر فوق العاده ای در طراحی دکوراسیون خانه به خصوص دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک داشته اند و هم اکنون نیز از جذابیت بالایی بین مردم برخوردار هستند.

خوشبختانه به دلیل تنوع بالا و ظاهر مدرن و امروزی برخی از شومینه ها، شما امکان استفاده از آنها را در دکوراسیون های مدرن نیز دارید. قیمت این محصولات نیز خیلی بالا نیست، اما از جذابیت ظاهری فوق العاده ای برخوردارند و به محیط خانه، فروشگاه یا اداره تان جان می بخشند؛ بنابراین اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای تکمیل دکوراسیون بپردازید، پیشنهاد می دهیم که به سراغ تهیه انواع شومینه ها بروید.

بیشتر ببینید
ویکتوریا سکرت چیست؟

گل و گیاه

اگر به دنبال ایده هایی برای تکمیل دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه می گردید، همواره انواع گل و گیاه بهترین پیشنهاد برای شما هستند. گل و گیاه ها انواع مختلفی دارند و در کنار زیبایی خاصی که به محیط پیرامون می بخشند، باعث افزایش انگیزه، نشاط و حال خوبتان نیز می شوند.

مدل های متنوع گل و گیاه برای بخش های مختلف خانه، فروشگاه یا اداره مناسب هستند. مثلا اگر می خواهید در محیط اداره تان پارتیشن ایجاد کنید، لازم نیست هزینه های زیادی برای خرید پارتیشن های اداری بپردازید؛ بلکه فقط با انواع گل های پتوس می توانید محیط را به زیبایی تزیین کرده و پارتیشن هایی جذابی نیز به وجود آورید.

خلاقیتتان را دست کم نگیرید

کافیست به خرازی ها یا فروشگاه های لوازم التحریر بروید و برای تزئین برخی اشیای ناکارآمد در منزلتان، وسایلی چون کاغذهای رنگی، خودکارهای اکلیلی و استیکرهای جذاب بخرید و سپس به خانه برگردید و این اسباب را تزیین کنید.

مثلاً شما می توانید از یک شیشه مربای ساده دکوریجات جذاب با کاغذ رنگی بسازید و در گوشه ای از خانه به عنوان دکوری استفاده کنید. این ساده ترین و کم هزینه ترین راه ممکن برای طراحی دکوراسیون خانه است که شما را از صرف هزینه های گزاف راحت می کند.

اگر ایده ای برای طراحی وسایل ناکارآمد خانه تان ندارید، کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید. صدها آموزش خلاقانه مختلف برای طراحی این وسایل در اینترنت با تجهیزات پیش پا افتاده وجود دارد که قطعاً از بین آنها ایده هایی جذاب می گیرید.

تابلوهای زینتی

برخی تابلوهای زینتی هر چند قیمت زیادی ندارند، اما به تنهایی می توانند دیوار را بپوشانند و دکوراسیون را تکمیل کنند. اگر دیوارهای اداره، خانه یا فروشگاه تان خالی است، لازم نیست به دنبال ایده های خیلی بکر و خاص برای پوشاندن آنها باشید. مثلا برخی هزینه های زیادی بابت کاغذ دیواری، دیوار کوب و … می کنند که برای افرادی با بودجه کم به هیچ وجه عقلانی نیست. پیشنهاد می دهیم اگر می خواهید هزینه کمی بپردازید، از تابلوهای بزرگ و کوچک استفاده کنید.

تابلوها در شکل ها و مدل های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. شما می توانید ابتدا نمای کلی محیط را در نظر بگیرید و سپس رنگ های غالب آنجا را لیست کنید. همچنین به شکل و طرح سایر لوازم مثل مبلمان، پرده ها، فرش ها و … توجه داشته باشید و سپس بر اساس آنها برای خرید تابلو به بازار بروید.

از المان های طبیعت استفاده کنید

وقتی از طبیعت صحبت می کنیم، منظورمان فقط گل و گیاه نیست؛ شما می توانید یک تکه یا حتی تخته سنگ زیبا را برای طراحی دکوراسیون خانه استفاده کنید. حتی امکان استفاده از شاخه و برگ ها و المان های این چنینی نیز وجود دارد.

بیشتر ببینید
مدل های ناخن زمستانی 2024 جدید و شیک

دل به دامان طبیعت بزنید و در طبیعت به دنبال المان هایی برای تکمیل دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه تان بگردید. قطعاً در آنجا دکوریجاتی پیدا می کنید که کاملا متناسب با محیط خانه تان هستند و جذابیت آنجا را افزایش می دهند.

آینه کاری کنید

هر چند آینه ها قیمت اندکی دارند، اما به تنهایی می توانند بخشی از دیوارهای خانه تان را بپوشانند و محیط را پُرتر نشان دهند. اگر هیچ ایده ای برای تکمیل دکوراسیون خانه ندارید، پیشنهاد می دهیم که چند آینه دکوری بخرید و در قسمت هایی از خانه نصب کنید. مدل های متنوعی از انواع آینه ها در فروشگاه های لوازم خانگی یا دکوریجات عرضه می شوند که قطعاً می توانند لبخند رضایت را به لبتان بیاورند.

چیدمان را رعایت کنید

حتی اگر از گرانترین اشیا و وسایل زینتی استفاده کنید، اما درکی از علم چیدمان صحیح نداشته باشید، دکوراسیونتان زیبا نخواهد شد. چیدمان اصولی این وسایل در کنارهم از قواعد خاصی پیروی می کند.

مثلا شما باید بدانید که چطور مبل ها را در خانه بچینید، جایگاه مناسب برای گل و گیاه کجاست، کدام قسمت باید ساعت دیواری و در کدام قسمت باید تابلوها را نصب کنید. همه این کارها اصول و قواعدی دارد که با یک جستجوی ساده در اینترنت به درک کاملی از آنها می رسید؛ بنابراین وسایل محیط خانه، فروشگاه یا اداره تان را به شیوه ای صحیح بچینید تا دکوراسیونتان شیک و جذاب شود.

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه یک رویا نیست

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه یک رویا نیست، مشروط بر اینکه محیط خانه تان را به طور کامل بررسی کرده و بهترین دکوری ها را برای آنجا بخرید. برای تکمیل دکوراسیون داخل لازم نیست اشیا گران قیمت بخرید، بلکه گاهی با صرف کمترین هزینه امکان تهیه بهترین دکوری ها را خواهید داشت که تاثیرگذاری بسیار بیشتری نیز نسبت به اشیا گرانقیمت بازار دارند.

در این مقاله تلاش کردیم ساده ترین ایده های تغییر دکورداخلی را برای شما مطرح نماییم. همچنین در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه پیشنهاد می دهیم به سراغ کارشناسان حرفه ای و فعال بروید و از آنها بخواهید که در این زمینه راهنماییتان کنند.

آنها با توجه به سوابق کاری شان ابتدا محیط خانه تان را بررسی خواهند کرد و سپس بر اساس محیط دکوریجات مناسب معرفی می کنند تا با استفاده از آنها با بودجه بسیار کم، محیطی شیک و فوق العاده زیبا داشته باشید.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها