ساتیشو

بررسی روش مزوتراپی مو با دستگاه

مصطفی

۷ دی ۱۴۰۰

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

بیشتر افراد با افزایش سن ریزش مو را تجربه می‌کنند و دچار کم‌پشتی یا حتی طاسی موی سر می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، موی سر می‌توانید در جذابیت و زیبایی فرد بسیار تاثیرگذار باشد. پس ریزش مو یا کم‌پشت شدن موها مخصوصا در سنین جوانی یکی از ناخوشایندترین و رایج‌ترین اتفاقاتی است که هرکسی را درگیر خود کند. پس افراد زیادی به دنبال راهی برای پرپشت کردن موهای خود هستند. اگر بتوانید مواد مغذی را به ریشه موهای خود برسانید، به احتمال بسیار زیاد شاهد رشد مجدد موهایتان خواهید بود. اما چطور می‌توان مواد مغذی موها را تامین کرد؟ نگران نباشید! مزوتراپی به بهترین شکل ممکن به این سوال شما پاسخ می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های مختلف مزوتراپی مو و صورت با دستگاه بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزوتراپی

مزوتراپی چیست و چگونه عمل میکند؟

مزوتراپی یک روش درمانی زیبایی است که تا حدودی به طب سوزنی شباهت دارد. این روش روی لایه میانی پوست و با استفاده از سوزن انجام می‌شود. به بیان بهتر، فرایند تزریق آمینواسیدها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی با کمک سوزن به لایه میانی پوست را مزوتراپی می‌گویند. مزوتراپی یک روش کاملا بی‌خطر و ایمن است که تمام افراد بالای ۱۸ سال که از سلامت جسمانی عمومی برخوردارند، می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند.

همان‌طور که گفتیم مزوتراپی با تزریق محلول‌های مخصوصی به لایه میانی پوست همراه است. در این روش از سوزن‌های بسیار ظریفی برای تزریق استفاده می‌شود و حوزه درمانی وسیعی دارد. با توجه به نیاز و هدف خود می‌توانید از مزوتراپی برای کاهش ریزش موها، تقویت پوست سر، جوان‌سازی صورت، درمان لکه‌های پوستی و حتی درمان سلولیت استفاده کنید. ترکیب مواد موجود در محلولی که در این روش به پوست تزریق می‌شود، به ناحیه تحت‌درمان، سن فرد، مواد موردنیاز برای بدن و… بستگی دارد که شخصا توسط پزشک متخصص تهیه می‌شود.

مزوتراپی مو به چه روش هایی انجام میشود؟

مزوتراپی مو یک روش موثر برای درمان ریزش مو و تقویت موها است. در این روش منشا اصلی ریزش مو شناخته و درمان می‌شود. چراکه مزوتراپی مو می‌تواند با تامین مواد مغذی موردنیاز فولیکول‌ها و بهبود گردش خون در پوست سر، مشکلاتی مانند ریزش مو، طاسی و حتی عفونت‌های پوست سر را از بین ببرد. روش کلی درمان ریزش مو با مزوتراپی مطابق با توضیحات بالا است. اما تزریق در این روش می‌تواند به دو صورت انجام شود که عبارت‌اند از:

بیشتر ببینید
بهترین کادو تولد برای دختر ها و خانم ها

مزوتراپی

با سوزن

تزریق‌های سطحی در مزوتراپی می‌تواند فرایندهای طبیعی رشد سلول‌های مو را تحریک کند و در بازسازی آن‌ها موثر باشد. در یک جلسه مزوتراپی مو با سوزن پزشک ابتدا پوست سر بی‌حس کرده، سپس داروهایی مانند فیناستراید، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی مختلف را که در درمان ریزش مو موثر هستند، به پوست سر تزریق می‌کند.

برای دست‌یابی به بهترین نتیجه، تمام سلول‌های پوست سر باید دوباره بازسازی شوند. پس باید مطابق با برنامه‌ای که پزشک در اختیارتان قرار می‌دهد، به‌طور منظم جلسات مزوتراپی را انجام دهید تا بتواند بهترین نتیجه را از روند درمان خود بگیرید. اگرچه نتیجه اولیه را می‌توانید در ماه‌های ابتدایی شروع درمان بگیرید، اما نتیجه نهایی بعد از گذشت ۶ ماه نمایان می‌شود.

با مزوگان

مزوتراپی مو با دستگاه روش دیگر انجام این درمان زیبایی است که تقریبا مشابه مزوتراپی مو با سوزن است. اما در این روش از دستگاهی به نام مزوگان برای تزریق‌های پیاپی به پوست سر استفاده می‌شود. کلینیک صدف درباره روش انجام مزوتراپی مو با دستگاه چنین می‌گوید: «در طول جلسه ممکن است پزشک برای کاهش درد، از داروی بی‌حسی موضعی یا تزریقی به پوست سر استفاده کند. بدین ترتیب در طول تزریق مزوتراپی هیچ‌گونه دردی احساس نخواهید کرد. سپس پزشک با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص مواد لازم را به پوست سرتان تزریق می‌کند. تزریق‌ها ممکن است توسط یک دستگاه مکانیکی مخصوص برای انجام تزریق‌های پشت سر هم، انجام شود.

تزریق‌ها با توجه به نظر پزشک و شرایط تحت درمان، در عمق‌های ۱ تا ۴ میلی‌متر داخل پوست، انجام می‌شود. طی هر تزریق ممکن است تنها یک قطره محلول کوچک درون لایه میانی پوست شما قرار گیرد. کل پروسه تزریق ممکن است نیم ساعت طول بکشد.»

بهترین روش تزریق مزوتراپی کدام است؟

تزریق مزوتراپی مو باید توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود. در این صورت تفاوت چندانی بین روش‌های تزریق مزوتراپی مو وجود ندارد. با این حال، استفاده از دستگاه مزوگان برای تزریق مو می‌تواند با سریع‌تر و با اطمینان بیشتری از روند درمان انجام شود. البته که در مسائل پزشکی نمی‌توان برای تمام افراد یک نسخه یکسان پیچید. به همین خاطر برای انتخاب روش تزریق مزوتراپی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

بیشتر ببینید
هتل تکسیم گونن استانبول چطور هتلی است؟

مزوتراپی صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

کلینیک صدف درباره مزوتراپی صورت چنین توضیح می‌دهد: « مزوتراپی صورت روشی است که در آن پزشک با کمک سوزن‌های بسیار ریز موادی مانند آنزیم‌ها، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند. این روش برای اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور اختراع شد. در آن زمان از مزوتراپی برای تسکین درد ناشی از بعضی بیماری‌ها استفاده می‌شد. با این حال، بعدها از این روش برای از بین بردن چربی‌های اضافی و زیباسازی و جوانسازی پوست استفاده شد.

کلمه «مزو» به معنای وسط است و از آنجایی که مواد مغذی از طریق سوزن‌های ظریف به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند، به این روش مزوتراپی می‌گویند. ایده اصلی مزوتراپی صورت این است که گردش خون ضعیف در ناحیه آسیب‌دیده صورت را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهد.»

در مزوتراپی صورت معمولا مقدار بسیار کمی اسید هیالورونیک به‌طور مستقیم به لایه‌های میانی و اولیه پوست تزریق می‌شود. پزشک متخصص ابتدا پوست صورت را با استفاده از کرم‌های بی‌حسی، بی‌حس می‌کند. سپس بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه،‌ با توجه به نیاز پوست شما، محلول مزوتراپی را به عمق مناسبی از پوست تزریق می‌کند. یک جلسه مزوتراپی با توجه به وسعت ناحیه تحت‌درمان ممکن است ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی مزوتراپی مو و صورت پرداختیم و گفتیم که این روش یکی از موثرترین و بی‌خطرترین روش‌های زیبایی است. اما توجه داشته باشید که انجام مزوتراپی در مراکز غیرمعتبر و توسط افراد بی‌تجربه می‌تواند باعث عفونت شود و مشکلات بیشتری را برای پوست و موی شما به وجود آورد. تجربه شما در ارتباط با مزوتراپی چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها