ساتیشو

بررسی کامل تفاوت فیشیال با پاکسازی

elarah

الهه

۱۱ دی ۱۴۰۲

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

بررسی کامل تفاوت فیشیال با پاکسازی

هوای آلوده، انواع آلاینده ها، روغن ها و … هر کدام به نحوی باعث ایجاد لایه های مضر بر روی پوست می شوند. این مواد در طی زمان مشکلات زیادی را برای نواحی مختلف پوست شما به وجود می آورند.

 از جمله خشکی، چین و چروک، جوش و آکنه و … به وجود می آورند که هر کدام جزء مهمترین مشکلات پوستی شناخته می شوند. فیشیال و پاکسازی جزء مهمترین کارهایی هستند که لایه های مضر آلودگی ها از روی صورت را پاکسازی می کنند.

بعد از استفاده از روش های پاکسازی، کافیست تا با خرید آبرسان کلینیک اصل یا محصولات مراقبتی دیگر قدمی مثبت برای حفظ سلامتی پوستتان بردارید. بسیاری از افراد فیشیال و پاکسازی را یکی می دانند، در صورتی که این 2 کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. اما آیا می دانید تفاوت فیشیال با پاکسازی در چیست؟

پاکسازی چیست؟

آلودگی های محیطی به قدری افزایش یافته اند که گاهی تنها استفاده از محصولات مراقبتی مثل کرم آبرسان، لایه بردارها و … کافی نیست و حتما باید به صورت تخصصی و حرفه ای به پاکسازی پوست صورتتان بپردازید؛ اینجاست که فیشیال و پاکسازی وارد میدان می شود و با بیشترین تاثیرگذاری شما را به نتیجه دلخواه تان می رسانند.

تفاوت فیشیال با پاکسازی

تفاوت فشیال و پاکسازی پوست

برای درک تفاوت فیشیال با پاکسازی ابتدا باید با مفهوم هر یک از آنها آشنا شوید. پاکسازی یکی از روش های مراقبتی پوست است که معمولاً در بازه های زمانی 2 تا 3 هفته ای انجام می شود. در این روش معمولاً تمام ریزآلودگی ها و چربی ها از روی صورتتان برداشته می شوند تا جلوی بروز هرگونه مشکل پوستی گرفته شود.

پاکسازی برای کسانی که به خصوص در معرض آلودگی های کارخانه ای هستند یا در طی روز ساعات زیادی را زیر نور خورشید سپری می کنند، بسیار مهم است.

اگر می خواهید روتین پوستی خوب و مناسبی داشته باشید، حتما از یکی از روش های فیشیال یا پاکسازی استفاده کنید. در کنار آن با خرید کرم آبرسان قوی برای پوست خیلی خشک اصل یا کرمی که متناسب پوستتان است، آبرسانی کامل و کافی به پوستتان داشته باشید. با انجام این کارها دیگر درگیر مشکلاتی مثل چین و چروک، آکنه و … نمی شوید.

مراحل انجام پاکسازی در کلینیک های زیبایی

مراحل انجام پاکسازی در کلینیک های زیبایی

برای انجام عملیات پاکسازی در کلینیک های زیبایی مراحلی که در ادامه می گوییم، طی می شوند:

  • در مرحله اول باید با استفاده از شوینده های بهداشتی مناسب صورتتان را به طور کامل شستشو دهید تا هر گونه گرد و غبار و آلودگی از روی آن برداشته شود. اگر شوینده بهداشتی حرفه ای نبود، استفاده از آب ولرم و صابون ملایم کافیست تا آلودگی های سطحی پوستتان از بین بروند.
  • در مرحله بعد باید ماسک مناسبی متناسب با مشکلتان بر روی صورتتان بگذارید. ماسک های صورت به شکل شیمیایی و گیاهی تولید می شوند که با از بین بردن سلول های مرده، پاکسازی عمیقی انجام می دهند.
  • بخور دادن یکی از مراحل مهم دیگر در پاکسازی است که طی آن منافذ پوست باز می شوند و جلوی ایجاد جوش های جدید گرفته خواهد شد.
بیشتر ببینید
زیبایی آشپزخانه برات مهمه؟ از این 3 مورد غافل نشو

فیشیال صورت چیست؟

به منظور درک بهتر فیشیال و پاکسازی پوست اکنون قصد داریم تا توضیحات کاملی درباره فیشیال نیز دهیم. در فیشیال صورت تمام مراحل پاکسازی از جمله شستشو، ماسک گذاری و بخوردادن به طور کامل انجام می شود؛ منتها پزشک در این روش مراحلی دیگر مثل ماساژ درمانی را نیز انجام می دهد. طی ماساژ درمانی جریان خون در سطح پوست گردش پیدا می کند و بافت های صورت بهبود پیدا خواهند کرد.

ماساژ های صورت متنوع هستند و برای همین فیشیال را تبدیل به کاری تخصصی و حرفه ای می کنند. کسی که می خواهد برایتان این کار را انجام دهد، باید با انواع روش های ماساژ درمانی آشنا باشد تا کاملا متناسب با مشکلتان صورت را ماساژ داده و در جهت رفع مشکلتان قدمی مثبت بردارد.

برخی پزشک ها به این منظور که عملیات فیشیال صورت تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، از دستگاه های مخصوص مثل پلاسما جت ها نیز استفاده می کنند.

در روش فیشیال طی یک بازه یک تا یک و نیم ساعته تمام آلودگی ها و آلایندگی های سطح پوستتان از بین می رود. بین هر جلسه فیشیال نیز 1 تا 2 ماه فاصله است، بنابراین نیازی نیست به طور مداوم به کلینیک های زیبایی برای بهره مندی از فواید این روش بروید.

خواص فیشیال صورت

خواص فیشیال صورت

  • پاکسازی و لایه برداری پوست
  • جوانسازی و پیشگیری از پیری پوست صورت
  • درمان آکنه و جوش صورت
  • رفع تیرگی دورچشم
  • لطافت و درخشندگی پوست

مقایسه فیشیال با پاکسازی

مقایسه فیشیال با پاکسازی

اکنون که با مفهوم هر یک از این روش های مراقبتی آشنا شدید، قصد داریم تا هر یک از تفاوت آنها را با یکدیگر بررسی کنیم:

فاصله جلسه ها از یکدیگر

در صورت انتخاب روش پاکسازی شما باید در بازه های زمانی 2 تا 3 هفته ای به پزشک مراجعه کنید، در صورتی که در فیشیال این بازه زمانی به 1 تا 2 ماه تغییر پیدا می کند؛ بنابراین اگر وقت و زمانی کافی برای مراجعه مداوم به کلینیک ها را ندارید، فیشیال برایتان بهترین گزینه است.

بیشتر ببینید
لیستی از 5 سوپ خوشمزه و مقوی برای مهمانی خانوادگی

روش های مورداستفاده

در روش پاکسازی پوست پزشک فقط از ماسک های گیاهی یا شیمیایی برای از بین بردن آلودگی ها استفاده می کند، در صورتی که در روش فیشیال علاوه بر ماسک ها، از تکنیک ماساژ درمانی و استفاده از دستگاه های حرفه ای نیز بهره می برد تا سلامت پوست و زیبایی آن را برایتان به ارمغان بیاورد.

با استفاده از روش فیشیال، خون در سطح پوست به جریان می افتد، از این رو بافت آن سالم می شود و خیلی زودتر به نتیجه دلخواه تان می رسید.

مدت زمان جلسه ها

هر جلسه فیشیال بین 60 تا 90 دقیقه به طول می انجامد که این بازه زمانی که در پاکسازی به دلیل استفاده از روش های محدود، کمتر است.

پاکسازی یا فیشیال پوست، کدام یک را انتخاب کنم؟

پاکسازی یا فیشیال پوست، کدام یک را انتخاب کنم؟

با درک تفاوت فیشیال و پاکسازی، اکنون شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کند که کدام یک برایتان بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال باید به عمق آلودگی ها و آلایندگی های سطح پوستتان توجه کنید. در واقع هر چه میزان آلودگی هوا بیشتر بوده و پوست نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد، قاعدتاً فیشیال برایتان بهترین گزینه خواهد بود.

علاوه بر این شما باید به زمانتان نیز توجه داشته باشید. اگر وقت و زمانی کافی برای مراجعه مداوم به کلینیک ها را ندارید، امکان استفاده از پاکسازی را خواهید داشت. اما اگر به هر دلیلی مثل مشغله های کاری امکان رسیدگی به پوستتان را در بازه های زمانی طولانی تری داشتید، فیشیال گزینه بهتری برایتان است.

فیشیال و پاکسازی، روش های مراقبتی بسیار مهم که باید انجام دهید

فیشیال و پاکسازی، روش های مراقبتی بسیار مهم که باید انجام دهید

در این مقاله تفاوت فیشیال و پاکسازی پوست بررسی شده است، این روش ها جزء پرطرفدارترین خدمات کلینیک های زیبایی هستند که طرفداران زیادی دارند. این روش ها به دلیل پاکسازی عمیق پوست، بعد از مدتی چهره ای زیبا و بدون نقص برایتان به ارمغان می آورند. در دنیای امروز که آلودگی های محیطی روز به روز افزایش پیدا می کنند، پیشنهاد می دهیم که حتما از این روش ها استفاده کنید تا چهره ای زیبا و بدون نقص داشته باشید.

زمانی که تفاوت فیشیال و پاکسازی را درک کرده و یکی از آنها را برای پاکسازی پوستتان انتخاب کردید، پیشنهاد می دهیم که حتما محصولات مراقبتی مثل آبرسان ها، ضد آفتاب ها و لایه بردارها را نیز بخرید و در خانه استفاده کنید. این محصولات جلوی بروز آسیب های مختلف به پوستتان را می گیرند و تاثیر روش های فیشیال و پاکسازی را بیشتر می کنند.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها