ساتیشو

ترفندهایی برای پوشاندن خال با آرایش

مصطفی

۳ آبان ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

ترفندهایی برای پوشاندن خال با آرایش

احتمالا شما هم روی پوست صورت، دست یا پاهایتان خال‌های مشخصی دارید. برخی از خال‌ها از دوران کودکی تا پایان عمر در کنارمان می‌مانند. در مقابل، بعضی هم در دوران بزرگسالی متولد یا محو می‌شوند. جالب است بدانید که خال‌ها پیشینه اسرارآمیز و جذابی در تاریخ و فرهنگ بشری دارند. بیشتر تمدن‌های باستانی، خال‌ها را بر اساس جایگاه و اندازه طبقه‌بندی می‌کردند و آنها را سمبل‌ خاصی از قدرت و جذابیت می‌دانستند. حتی بر اساس یکی از افسانه‌های قدیمی، خال‌ها بوسه‌گاه عزیزان ما در گذشته‌های دور محسوب می‌شوند.

با این حال، برخی افراد خال‌ها را نقطه ضعفی برای زیبایی پوستشان می‌دانند و می‌خواهند هرجور که شده، از شر آنها خلاص شوند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، راهکارهای بسیاری برای پوشاندن خال‌ها وجود دارد و یکی از محبوب‌ترین آنها، کمک گرفتن از لوازم آرایشی است.

خال چیست؟

خال‌ها صرفا مجموعه‌ای از سلول‌های رنگدانه‌ای هستند که در نقطه خاصی از پوست تجمع کرده و به هم چسبیده‌اند. روی پوست بیشتر افراد، 10 تا 40 خال در طول زندگی ایجاد می‌شود. همچنین، خال‌ها می‌توانند در هر نقطه بدن از پاها تا صورت، به وجود بیایند.

با انواع خال آشنا شوید

خال‌ها معمولا به دو دسته صاف و برجسته طبقه بندی می‌شوند. خال‌های صاف، به طور یکپارچه با پوست بدن ترکیب می‌شوند و هنگامی که سطح پوستتان را لمس می‌کنید، متوجه برجستگی خاصی نمی‌شوید.
اما خال‌های برجسته، سطح برآمده‌ای روی پوست ایجاد می‌کنند و در ظاهر و با لمس دست، برجستگی واضحی دارند. هر دو نوع این خال‌ها، بسیار رایج هستند و هیچ ضرر خاصی ندارند.

لکه‌های تیره را با خال اشتباه نگیرید

در برخی موارد، ممکن است لک‌های پوستی را با خال‌های معمولی اشتباه بگیرید. لک‌های پوستی معضل بسیار شایعی هستند و به دلایل زیادی ممکن است روی پوست بدن ظاهر شوند.

  • تغییرات هورمونی
  •  مشکلات کبدی
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب
  • پیری پوست
  • مشکلات معده

از مهم‌ترین دلایل ایجاد لک‌های پوستی در بدن هستند.
این لک‌ها، اغلب با برخی بیماری‌های پوستی و هورمونی مرتبط هستند و گاهی به عنوان پیش آگهی بیماری‌هایی مانند سرطان در نظر گرفته می‌شوند. همچنین، ممکن است در اثر تداخلات و حساسیت دارویی نیز ایجاد شوند.
توصیه می‌شود در صورت مشاهده لک‌های پوستی غیرمعمول با مشخصات زیر، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید:

  • اندازه بزرگتر از 6 میلی متر
  • حاشیه نامتقارن و نامنظم
  • وجود رنگ‌های مختلف روی یک لک
  • ناهمواری سطحی

اگر در تشخیص لک‌های پوستی دچار تردید هستید، مطمئنا آشنایی با ویژگی‌های خال معمولی، می‌تواند در تفکیک آنها به شما کمک کند.
همه خال‌ها، اعم از صاف و برجسته، ویژگی‌های تقریبا یکسانی دارند که عبارتند از:

  • خال‌ها معمولا گرد یا بیضی شکل هستند.
  • در اطراف خود مرز مشخصی دارند.
  • اندازه خال‌های معمولی حدودا 1 تا 6 میلی متر است.
  • در بیشتر موارد به رنگ قهوه‌ای یا سیاه دیده می‌شوند و حتی برخی اوقات، ممکن است همرنگ پوست باشند.

پوشاندن خال با آرایش

پیش از هر اقدامی، بهتر است بدانید که وجود خال در نقاط مختلف صورت یا بدن، زیبایی منحصر به فردی دارد. فرقی نمی‌کند چند خال روی صورتتان دارید، مهم است که اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و پوستتان را دوست داشته باشید.
اما برخی افراد هستند که خال‌هایشان را به عنوان لک‌های پوستی می‌بینند و دوست دارند آنها را از دید دیگران پنهان کنند.

بیشتر ببینید
ایده انتخاب اسم برای خیاطی

در بیشتر موارد، می‌توان خال‌ها را با یکسری محصولات آرایشی و تکنیک‌های حرفه‌ای میکاپ پوشاند. برای کاور کردن خال با میکاپ، این روند را در پیش بگیرید:

پوستتان را بشویید

شستن پوست و اطمینان از تمیز بودن آن، یکی از نکات کلیدی برای داشتن میکاپ حرفه‌ای است. به خصوص زمانی که قصد دارید خال یا لک‌های پوستی‌تان را کاور کنید. در این شرایط، شوینده‌های ملایم روغنی یا کرمی، بهترین انتخاب ممکن به شمار می‌روند. این دست از شوینده‌ها، باعث پوسته پوسته شدن و خشکی پوست نمی‌شوند و در مرحله بعدی هم  از ماسیده شدن مواد آرایشی روی صورت، جلوگیری می‌نمایند.

آبرسانی پوست را جدی بگیرید

در قدم دوم بهتر است با محصولات آبرسان، پوستتان را برای پذیرش لایه‌های متعدد مواد آرایشی آماده کنید. ابتدا کمی تونر را به تمام پوستتان بمالید و سپس، از سرم‌های آبرسان کمک بگیرید. این اقدام، علاوه بر هیدراته نگه داشتن پوست، از مسدود شدن منافذ در طول میکاپ نیز جلوگیری می‌کند.

مرطوب کننده‌ها، معجزه‌ زیرسازی هستند

برای تکمیل مرحله آماده سازی، با توجه به جنس پوستتان، مرطوب کننده مناسبی انتخاب کنید. مرطوب کننده‌ها، رطوبت و مواد مغذی را در منافذ پوست حبس می‌کنند و مانع از تبخیر آب پوست و خشکی آن می‌شوند. لایه ضخیمی از مرطوب کننده را به تمام نقاط پوستتان بمالید و کمی ماساژ دهید تا خوب جذب شود.

ماندگاری آرایش را با پرایمر تضمین نمایید

اگر می‌خواهید میکاپ بی‌نقصی داشته باشید، پرایمر را فراموش نکنید. پرایمرها منافذ و ناهمواری‌های پوستی را می‌پوشانند و بستری مناسب برای لایه‌های بعدی میکاپ فراهم می‌کنند. به علاوه، ماندگاری مواد آرایشی را روی پوستتان افزایش می‌دهند.

  • به عنوان نکته حرفه‌ای، در نظر داشته باشید که پرایمرها را نباید به تمام نقاط پوستتان بمالید. بلکه بهتر است پرایمر را روی منافذ باز پوست، ناحیه T ، خال و جای جوش‌ها استفاده کنید. رعایت این نکته، قدرت کاور لایه‌های میکاپ را افزایش می‌دهد.
  • حالا براش آرایشی متوسط و تمیزی را انتخاب کنید.
  • پرایمر را با کمک براش، به نقاط مورد نظر پوستتان بزنید. در صورت نیاز، می‌توانید دو یا چند لایه از پرایمر را برای پوشاندن خال و فرورفنگی‌های پوستی به کار ببرید.
  • پیش از شروع مرحله بعدی میکاپ، 4 تا 5 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید مواد پرایمر کاملا جذب پوستتان شود.

کانسیلر، قدم اصلی برای کاور خال‌های شما است

ترفندهایی برای پوشاندن خال با آرایش

در این مرحله، پوست شما کاملا آماده است و می‌توانید کار زیرسازی و کاور پوست را شروع کنید. نکته بسیار مهمی که در این مرحله باید به آن توجه شود، آشنایی با انواع کانسیلر و انتخاب نوع مناسب آن است.
برای این کار، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

  • کانسیلرهای اصلاح رنگ

کانسیلرهای اصلاح رنگ، پالت رنگ گسترده‌ای دارند و به عنوان زیرساز اصلی به کار می‌روند. برای پوشاندن خال، به سه کانسیلر بنفش، سبز و زرد احتیاج دارید. این سه رنگ کانسیلر، ناهمواری پوستی و کنتراست رنگ بین خال و پوست را خنثی می‌کنند.

اگر برای اولین بار می‌خواهید از این مدل کانسیلر استفاده کنید، از ترکیب آنها روی پوستتان خودداری نمایید. بهتر است ابتدا هر کدام را به صورت جداگانه امتحان کنید و تاثیر آنها را برای پوشاندن خال بررسی نمایید. سپس با ترکیب آنها، به فرمول نهایی و مناسبی برسید.

  • انتخاب نوع کانسیلر

کانسیلرها در انواع مایع، استیکی، پودری و … موجود هستند و هرکدام برای اهداف آرایشی خاصی کاربرد دارند. اگر می‌خواهید خال روی صورتتان را بپوشانید، کانسیلرهای مایع گزینه عالی هستند. اما اگر قصد دارید خال‌های روی بدن را کاور کنید، بهتر است کانسیلرهای استیکی را انتخاب نمایید.

  • طیف رنگی کانسیلر

کانسیلرهای معمولی، بعد از کانسیلرهای اصلاح رنگ استفاده می‌شوند و مکمل عملکرد یکدیگر به حساب می‌آیند. برای انتخاب کانسیلر معمولی، بهتر است رنگی متناسب با تناژ پوستی خود انتخاب کنید.
همچنین، از به کار بردن کانسیلرهای خیلی روشن یا خیلی تیره برای کاور خال خودداری نمایید. در واقع قانون کلی این است که کانسیلری انتخاب کنید که یک درجه روشن‌تر از پوستتان باشد.

بیشتر ببینید
جدیدترین معرفی انواع مدل شورت و کاربرد آنها

اگر قصد دارید کانسیلر مرغوب و مناسبی برای کاور خال و لک‌های پوستی‌تان تهیه نمایید، سایت لوازم آرایشی روژا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روژا شاپ، باکیفیت‌ترین کانسیلرهای دنیا را در بستری امن و مناسب در اختیارتان قرار می‌دهد. برای خرید کانسیلر روژا، کافی است به سایت آن مراجعه نمایید و محصول مورد نظرتان را با یک کلیک انتخاب کنید.

نحوه استفاده از کانسیلر برای کاور خال

  • براش متراکم و متوسطی بردارید و کار را با کانسیلر اصلاح رنگ شروع کنید.کانسیلرهای اصلاح رنگ را روی لک‌های پوستی و خال‌های خود بمالید. با قسمت کوچک بیوتی بلندر یا ضربه‌های براش، کانسیلر را روی سطح پوستتان محو کنید.
  • حالا نوبت به کانسیلرهای معمولی می‌رسد. در این مرحله، کافی است لایه ضخیمی از کانسیلر را روی خال‌ها بمالید و با بلندر آن را محو کنید.
  • در صورت نیاز، می‌توانید از چند لایه کانسیلر برای پوشاندن خال‌های تیره و برجسته استفاده نمایید.

از تاثیر فونداسیون غافل نشوید

ممکن است از پوشاندن 100 درصدی خال‌ها و لک‌های تیره پوستی خود ناامید شده باشید. اما بهتر است فونداسیون را به عنوان تیر آخر امتحان کنید. انواع کوشن، BB کرم، CC کرم، کرم پودر و … همگی از انواع کاور کننده‌های کامل پوست هستند که می‌توانند کاور ملایم و یکدستی برای پوست ایجاد کنند.

ترفندهایی برای پوشاندن خال با آرایش

انتخاب فونداسیون مناسب در این مرحله، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بهتر است با توجه به شرایط پوستی خود، محصول مناسبی را برای پوشاندن خال‌های صورتتان انتخاب نمایید و به این ترتیب عمل کنید:

  • براش بزرگ و متراکمی بردارید و فونداسیون را به تمام نقاط پوستتان بمالید.
  • حالا با کمک بلندر، مواد را به طور یکدست روی پوستتان پخش نمایید.
  • در صورت نیاز، روی خال‌ها را با لایه دیگری از فونداسیون مورد نظرتان، بپوشانید و کمی محو کنید.

پودر فیکس را فراموش نکنید

اگر نمی‌خواهید همه زحمتی که برای پوشاندن خال و زیر سازی پوستتان انجام داده‌اید در عرض چند دقیقه به باد برود، استفاده از فیکساتورها را جدی بگیرید. فیکساتورها در انواع اسپری و پودر موجود هستند و می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

اگر پوست چربی دارید و بعد از آرایش با مشکلاتی مانند براق شدن پوست دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است فیکساتورهای پودری را امتحان کنید. پودر فیکس، ظاهری مات روی پوست ایجاد می‌کند و مانع از چرب شدن آن می‌شود.
اما اگر پوست معمولی یا خشکی دارید و می‌خواهید علاوه بر جلوگیری از ماسیدن مواد آرایشی، ظاهری طبیعی داشته باشید، اسپری فیکس گزینه خوبی برای شما است.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها