ترنچ کت چیست ؟ نکات استایل جذاب با ترنچ کت

ترنچ کت چیست

ترنچ کت چیست؟ ترنچ کت یا بارانی یک لباس مناسب برای خانم ها و آقایان است. این لباس مخصوص فصول سرد سال است. ترنچ در لغت به معنای سنگر است این لباس اولین بار از لباس های افسران جنگ جهانی اول برگرفته شد و کم کم به یک مد تبدیل شد. ترنچ کت دارای یقه انگلیسی و دکمه های تزیینی دارند و در آستین ها دارای بند هستند. این ترنچ کت در مدل یکنواخت هستند اما شما می توانید با رنگ و نوع پارچه های مختلف آن را تهیه کنید.

استایل با ترنچ کت

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

استایل با ترنچ کت

همچنین ببینید: استایل با بلیزر

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

ترنچ کت با چی ست میشه؟

ترنچ کت ها بیشتر در رنگ های نود مثل: کرم، بژ، شیری و رنگ های سیاه و سفید تولید می شوند. اما مدل های رنگی و طرح دار هم دارند و انتخاب آن ها کاملا بسته به سلیقه و استایل شماست:

1- بهترین شلوار ها برای پوشیدن با ترنچ کت جین و چرم هستند. شلوار جین به ویژه با رنگ روشن بسیار با ترنچ کت های نود استایل شما را جذاب می کند و البته در کنار دیگر ترنچ کت ها هم زیباست. اما اگر انتخاب شما ترکیب ترنچ کت با چرم است و لگ چرم ندارید می توانید از یک بوت چرم بلند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که چرم و جین بهترین انتخاب ها هسند اما این به آن معنا نیست که نمی توان ترنچ کت را با شلوار های دیگر پوشید! مثلا اگر شما طرفدار استایل های خاص اسپرت هستید پوشیدن یک جاگر و هودی در زیر ترنچ کت بسیار خاص خواهد بود.

بیشتر ببینید
مدل مانتو تابستانی امسال 1400 لاکچری

ترنچ کت زنانه

ترنچ کت زنانه

همچنین ببینید: مدل هودی شلوار 

2-برای انتخاب پیراهن زیر ترنچ دقت کنید اگر پیراهن شما ساده است بهتر است دکمه های ترنچ کت را ببندید و کمربند را روی انحنای کمر خوب فیکس کنید. اما اگر از لباس های مناسب و شیکی برای زیر ترنچ کت استفاده کردید باید کمربند را در پشت سر خود ببندید تا جلوی کت از هم فاصله بگیرد و لباس ها دیده شوند. استایل مونوکروم برای زیر ترنچ کت بسیار جذاب است.

3- شما می توانید با توجه به موقعیت کفش های مختلف را با ترنچ کت بپوشید و در انتخاب کفش هیچ محدودیتی ندارید مثلا برای مناسبات رسمی می توانید ترنچ را با کفش پاشنه دار بپوشید و استایلی رسمی داشته باشید و یا با پوشیدن یک کتونی و شلوار جین با ترنچ کت خود یک استایل اسپرت جذاب داشته باشید.

ترنچ کت دخترانه

ترنچ کت دخترانه

نکات خرید ترنچ کت و انتخاب آن

1- برای خرید ترنچ کت حتما به سایز بودن سر شانه ها دقت کنید همینطور بلندای آستین آن را بررسی کنید تا فرم اندامتان حفظ شود و استیلتان شلوغ به نظر نرسد.

2- اگر قد کوتاهی دارید بهتر است از ترنچ کت کوتاه استفاده کنید.

ترنچ کت بلند

ترنچ کت بلند

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |