ساتیشو

آیا تزریق فیلر بینی به اندازه عمل جراحی بینی تأثیرگذار است؟

مهدی

۱ آذر ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

بسیاری از افراد از ظاهر بینی خود راضی نیستند و به دنبال راهکاری مناسب، بدون دردسر و کم‌هزینه برای اصلاح شکل یا اندازه‌ی آن می‌گردند؛ اما بهترین راهکار برای تغییر ظاهر بینی چیست؟ استفاده از چه روشی بهترین نتیجه را برای افراد به همراه خواهد داشت؟

جراحی بینی به‌عنوان مرسوم‌ترین روش اصلاح شکل و اندازه بینی، سال‌هاست که در بین مردم رایج بوده و اکثر افراد با این روند آشنایی دارند اما این روش تنها راهکار پیش روی شما نیست!
تزریق فیلر بینی روش دیگری است که با استفاده از آن می‌توانید ظاهر بینی خود را اصلاح کرده و به نتایج دلخواه‌تان برسید.

شاید بپرسید که آیا تزریق فیلر بینی به اندازه عمل جراحی بینی موثر است؟ در این مقاله علاوه‌بر معرفی این 2 روش، به بررسی خصوصیات و میزان تاثیرگذاری هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت تا شما با توجه به نکات مهم و نیازهایتان بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. با ما همراه باشید.

عمل فیلر بینی

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی که با نام عمل بینی نیز شناخته می‌شود، یک روند جراحی پلاستیک است که در طول آن، شکل و اندازه بینی اصلاح می‌شود و به شکل دلخواه فرد در می‌آید. در این روند تهاجمی، از بیهوشی عمومی استفاده شده و شما در طول عمل جراحی به‌صورت کامل بیهوش خواهید بود.

البته این تنها کاربرد جراحی بینی نیست و این روند برای رفع انحراف بینی و بهبود تنفس هم کاربرد دارد. در واقع با این کار می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و به‌صورت همزمان علاوه‌بر اصلاح شکل بینی، مشکلات تنفسی خود را هم رفع کنید.

از دیگر کاربردهای عمل بینی می‌توان به درمان شکستگی بینی، بازیابی عملکرد تنفسی پس از بیماری یا حتی رفع ناهنجاری‌های مادرزادی اشاره کرد.

اگر قصد دارید برای اصلاح فرم بینی خود از این روش استفاده کنید می‌توانید برای آشنا شدن با بهترین پزشکان و جراحان بینی روی لینک کلیک کنید.

فیلر بینی چیست؟

فیلر ماده‌ای ژل‌مانند است که برای جوانسازی پوست، رفع چین‌وچروک، زاویه‌سازی صورت و ایجاد تقارن کاربرد دارد. فیلر قابلیت این را دارد تا در نقاط مختلفی از جمله لب‌ها، گونه‌ها، چانه، پیشانی یا زیر چشم استفاده شود؛ یکی از این نواحی بینی است که با استفاده از فیلر می‌توان ظاهر آن را اصلاح کرد.

البته تغییر ظاهر بینی با تزریق فیلر، در مقایسه با جراحی بینی متفاوت است و هر کدام از این روندها اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند که در بخش بعد به بررسی این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر ببینید
تزریق ژل، روشی مطمئن برای زیبایی

فیلر بینی در اکثر موارد از هیالورونیک اسید ساخته شده و به‌طور میانی برای ایجاد تقارن یا رفع برآمدگی‌های نامعمول روی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش برای ایجاد تغییرات افراطی در ظاهر بینی، گزینه مناسبی نیست.

توجه داشته باشید که نتیجه‌ای که از تزریق فیلر بینی می‌گیرید با کیفیت فیلری که استفاده می‌کند مرتبط است؛ بنابراین در انتخاب فیلر حساسیت به خرج دهید و از پزشکان زیبایی مشورت بگیرید. پیشنهاد ما به شما فیلر بینی اینووسنس است که توسط متخصصان زیادی توصیه می‌شود.

تفاوت‌های فیلر بینی و جراحی بینی

جراحی بینی و تزریق فیلر بینی، عمل‌های زیبایی کاملا متفاوت هستند که با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه مهمترین تفاوت‌های این دو را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

کاربرد و اهداف

با این‌که از این دو روش برای اصلاح ظاهر بینی استفاده می‌شود اما موارد استفاده آن‌ها کاملاً متفاوت است. به‌عنوان مثال اگر شما قصد کاهش سایز بینی خود را داشته باشید، تزریق فیلر گزینه مناسبی برای شما نیست و بهتر است به این منظور از روش جراحی بینی استفاده کنید.

تزریق فیلر به‌طور معمول برای ایجاد اصلاحات جزئی در شکل بینی مثل ایجاد تقارن یا افزایش حجم برخی از نقاط بینی به‌منظور رفع برآمدگی یا فرورفتگی‌های موجود استفاده می‌شود؛ در صورتی که با جراحی بینی می‌توان تغییرات کلی در ظاهر بینی ایجاد کرد. این تغییرات شامل کاهش اندازه بینی، تغییر فرم بینی، رفع برآمدگی‌های شدید و غیره می‌شود.

میزان تاثیرگذاری

تزریق فیلر بینی در مقایسه با جراحی بینی اثرگذاری کمتری دارد اما علت این مسئله چیست؟ جراحی بینی یک روند تهاجمی است که در طول آن، پوست بینی شکافته شده و امکان اعمال تغییرات کلی ایجاد می‌شود اما با تزریق فیلر نمی‌توان تغییرات بزرگی در ظاهر بینی ایجاد کرد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از فیلر بینی تنها برای اصلاحات جزئی همچون ایجاد تقارن بهره ببرید و برای تغییرات بزرگ یا کاهش اندازه بینی، گزینه‌ی جراحی را در نظر داشته باشید.

میزان ماندگاری

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم جراحی بینی و فیلر بینی، میزان ماندگاری این 2 روش است که از اختلاف قابل‌توجهی برخوردار هستند. اثرات تزریق فیلر بینی دائمی نیست و بسته به این‌که شما از چه نوع فیلری استفاده کرده باشید، اثر آن پس از گذشت مدت زمان مشخصی (به‌صورت میانگین 6 تا 12 ماه) خنثی می‌شود.

بیشتر ببینید
مرتب کردن کمد لباس برای عید نوروز

در این شرایط اگر برای تزریق مجدد فیلر اقدام نکنید، اثرات آن به مرور زمان از بین خواهد رفت. از سوی دیگر اثرات جراحی بینی دائمی است و اثرات آن تا همیشه باقی خواهد ماند. توجه داشته باشید که اگر برگشت‌پذیری فرم بینی به شکل اولیه برای شما از اهمیت برخوردار است، فیلر گزینه‌ای مناسب‌تر محسوب می‌شود.

روند درمانی و زمان موردنیاز برای بهبودی

تزریق فیلر بینی تنها در چند ساعت به اتمام می‌رسد و بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به روند عادی زندگی خود بازگردید؛ همچنین روند بهبودی پس از تزریق فیلر نیز سریع است و عوارض جانبی احتمالی آن در طول چند روز از بین خواهند رفت.

در سمت دیگر، جراحی بینی یک روند تهاجمی است که شما پس از انجام آن باید چندین هفته منتظر اتمام روند بهبودی بمانید. در واقع علاوه‌بر این‌که جراحی بینی زمان بیشتری طول می‌کشد، روند بهبودی طولانی‌تری هم دارد.

هزینه

در نهایت باید به هزینه موردنیاز برای استفاده از این روش‌ها اشاره کنیم. هزینه جراحی بینی در مقایسه با تزریق فیلر بینی بسیار بیشتر است و شما برای استفاده از این روش باید هزینه بیشتری صرف کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید برای اصلاح ظاهر بینی خود هزینه هنگفتی نکنید، بهتر است که جراحی را از گزینه‌های خود خط زده و به تزریق فیلر بینی فکر کنید!

فیلر بینی

مزایای تزریق فیلر بینی

  • مدت زمان پروسۀ عمل بسیار کوتاه است. (کمتر از 30 دقیقه)
  • تزریق فیلر به‌سرعت نتیجه می‌دهد. (تثبیت کامل در چند روز)
  • نیازی به استفاده از بیهوشی نیست.
  • درصورتی که از نتیجه راضی نباشید، قابل بازگشت است.
  • عوارض جانبی محدودی دارد.

مزایای جراحی بینی

  • نتیجۀ این جراحی دائمی بوده و نیازی به تکرار روند وجود ندارد.
  • این عمل امکان اصلاح مشکلات تنفسی را فراهم می‌کند.
  • شانس کمتری برای درگیری با مشکلات تنفسی بعد از جراحی وجود دارد.

جمع‌بندی

جراحی بینی و فیلر بینی، رایج‌ترین روش‌هایی هستند که در حال حاضر به‌منظور اصلاح شکل یا اندازه بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما کدام یک از این روش‌ها گزینه بهتری است؟ آیا تزریق فیلر بینی به اندازه جراحی بینی موثر است؟

در این مقاله با بررسی ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کدام از این روندها، اطلاعات موردنیاز برای تصمیم‌گیری و انتخاب یکی از این راهکارها را در اختیارتان قرار دادیم تا شما با یک بررسی همه‌جانبه، بهترین تصمیم را مطابق با نیازهایتان بگیرید.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها