ساتیشو

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟ (کدام برای استفاده بهتر است؟)

elarah

الهه

۲۳ دی ۱۴۰۲

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟ (کدام برای استفاده بهتر است؟)

عطر و ادکلن، 2 خوشبوکننده متفاوت از یکدیگرند که بسیاری از مردم آنها را به اشتباه در یک دسته بندی قرار می دهند. عطرها و ادکلن ها توسط برندهای مختلفی در سراسر جهان تولید می شوند و هر کدام از لحاظ ویژگی ها و رایحه ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند. مثلاً ادکلن باکارات رژ اصل به دلیل نت ها، گروه بویایی، طعم، طبع و … با محصولی از برندی دیگر فرق می کند.

اما آیا مهمترین تفاوت عطر و ادکلن چیست، آیا می دانید؟ این خوشبوکننده ها چه فرق هایی با یکدیگر دارند؟ ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن؟ در این مقاله به بررسی این تفاوت ها پرداخته ایم.

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

بررسی تفاوت عطر و ادکلن

اگر می خواهید به صورت تخصصی اقدام به خرید خوشبوکننده کنید، در مرحله اول باید فرق عطر و ادکلن را با یکدیگر بدانید؛ چون شاید بهترین ادکلن مردانه با ماندگاری بالا کیفیتی حتی پایینتر نسبت به عطرهای معمولی بازار داشته باشد. زمانی که تفاوت این محصولات را با یکدیگر بدانید، خریدی آگاهانه و مطمئن خواهید داشت.

بسیاری از افراد فکر می کنند تفاوت این 2 خوشبوکننده در جنسیت است؛ مثلاً مردان از ادکلن و زنان از عطر استفاده می کنند؛ هر چند چنین اتفاقی رایج شده، اما به طور کلی این باور درست نیست. در ادامه لیستی از تفاوت های عطر و ادکلن را می آوریم و درباره هر یک از آنها توضیحات کاملی می دهیم:

قدرت ماندگاری

شاید بسیاری از افراد به عطر علاقه داشته باشند، اما ناآگاهانه اقدام به خرید ادکلن نمایند. برای برخی حتی گرانترین ادکلن مردانه یا زنانه نمی تواند جای معمولی ترین عطرها را نیز بگیرد؛ از این رو اگر شما از ماندگاری بوی محصولی که خریده اید رضایت ندارید، شاید باید اطلاعاتتان را در زمینه خوشبوکننده ها بالا ببرید.

عطرها همواره رایحه و بویی بسیار قوی تر نسب به ادکلن ها دارند، به همین دلیل از لحاظ قدرت و ماندگاری یک سروگردن نسبت به آنها بالاتر قرار می گیرند. غلظت اسانس ها در این خوشبوکننده ها به قدری بالاست که تا مدتی طولانی بعد از استفاده همچنان رایحه دلپذیرشان مشامتان را در بر می گیرد و نوازش می دهد. این موضوع در مورد ادکلن ها صدق نمی کند و معمولاً زمان از بین رفتن رایحه شان کوتاه تر از عطرهاست.

قدرت ماندگاری عطر

میزان مصرف

خوشبوکننده ها معمولاً از لحاظ میزان مصرف و زمان ماندگاری نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند. از آنجا که عطرها از رایحه ای غلیظتر و ماندگارتر برخوردارند، تا مدتی طولانی از مصرف مجدد بی نیازتان خواهند کرد؛ در صورتی که رایحه و بوی ادکلن ها خیلی زود از بین می رود، بنابراین دوباره مجبور به استفاده از آنها می شوید.

بیشتر ببینید
8 روش برای استفاده از رنگ طوسی در استایل زنانه

شما در یک روز فقط به تعداد محدود مجاز به استفاده از عطرها هستید، چون رایحه قوی آنها تمام مشامتان را در بر می گیرد و در صورت استفاده زیاد رایحه شان آزار دهنده خواهد بود و گاهی حتی منجر به سردردهای طولانی نیز خواهد شد. اما از آنجا که ادکلن ها رایحه ای ملایم دارند، بارها می توانید در طی روز از آنها استفاده کنید.

نحوه استفاده

نحوه استفاده از این سبک رایحه نیز با یکدیگر متفاوت است. در واقع عطر را از راه دور بر روی پوست اسپری می کنند، در صورتی که ادکلن را روی پوست می مالند تا جذب شود و بوی خوبی را در فضا بپراکند.

میزان مصرف عطر

قیمت های متفاوت

تفاوت عطر و ادکلن را می توان در قیمت ها نیز جستجو کرد. بارها اشاره کردیم که عطرها غلیظتر هستند، بنابراین انتظار می رود که قیمت بسیار بیشتری نسبت به ادکلن ها داشته باشند؛ بنابراین اگر بودجه کمی برای خرید خوشبوکننده دارید، پیشنهاد می دهیم به سراغ ادکلن ها بروید.

قیمت عطر و ادکلن

تفاوت در ریشه کلمه

شاید تعجب کنید، اما ریشه کلمه عطر و ادکلن نیز با یکدیگر متفاوت است، اما با این حال خیلی ها آنها را یکی می دانند.

در واقع کلمه عطر یک واژه عربی و به معنای خوشبوکننده ای از گل ها، مرکبات و حیوانات می باشد. کلمه ادکلن نیز به معنی آب کلن بوده و برای اولین بار در کشور آلمان ساخته شده است.

شیشه و بطری

بطری یا شیشه ای که داخل آن عطر را نگهداری می کنند، حجم بسیار کمتری نسبت به ادکلن ها دارد. در واقع ادکلن ها را داخل شیشه ها و بطری های بزرگ با حجم بالا می فروشند، در صورتی که گاهی شیشه عطرها به اندازه یک بند انگشت می رسد.

ادکلن شنل

میزان محبوبیت

هر چند عطر و ادکلن بر اساس جنسیت خریداری نمی شوند، اما معمولاً یکی از این محصولات بین آقایان یا خانم ها از محبوبیت بیشتر یا کمتری برخوردارند. مثلاً ادکلن ها به دلیل رایحه های ملایمتر نسبت به عطرها محبوبیت بیشتری بین مردان دارند و بیشتر آقایان ترجیح می دهند که به عنوان خوشبوکننده از ادکلن ها استفاده کنند.

تعداد رایحه ها

عطرها از ترکیب سه نت مختلف تولید می شوند که شامل ابتدایی، میانی و پایانی هستند. در واقع زمانی که این خوشبوکننده ها را اسپری می کنید، در مراحل ابتدایی یک بوی مشخص دارند و با گذشت زمان کم کم این رایحه تغییر می کند.

بیشتر ببینید
سنگ مصنوعی چیست؟ (بررسی کامل کاربرد و مزایا و ویژگی ها)

در نقطه مقابل، ادکلن ها فقط از یک نت یا رایحه تشکیل می شوند؛ یعنی در تمام مدت زمان استفاده فقط یک رایحه خاص را در فضا می پراکنند؛ بنابراین نمی توان آنها را در دسته بندی انواع عطرها قرار داد.

تنوع رایحه

تنوع رایحه در بین عطرها همواره نسبت به ادکلن ها بیشتر است، بنابراین دست بازی در خرید آنها دارید. در واقع شما می توانید این محصولات خوشبوکننده را کاملاً بر اساس سلیقه و علاقه تان بخرید و استفاده کنید.

عطر شنل چنس

درصد تقلبی بودن

متاسفانه فیک و نمونه تقلبی بسیاری از ادکلن های برندهای معروف در بازار پیدا می شود، از این رو خرید محصول اصل کمی سخت به نظر می رسد.

کدام یک را بخرم، عطر یا ادکلن؟

با توجه به تفاوت عطر و ادکلن اکنون شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کدام یک را بخرم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این کاملاً بستگی به سلیقه شخصی و انتخابتان دارد. اگر محصولی با ماندگاری بیشتر و رایحه های متنوعتر می خواهید، قطعاً عطرها گزینه بهتری برایتان نسبت به ادکلن ها هستند؛ اما شما باید قیمت این محصولات را نیز به یاد داشته باشید که همواره نسبت به ادکلن ها بیشتر است.

خرید ادکلن

عطر و ادکلن، خوشبوکننده هایی حرفه ای

با درک تفاوت عطر و ادکلن اکنون به این نتیجه می رسیم که هر 2 این خوشبوکننده ها ویژگی های خاص خود را دارند. این محصولات برایتان یک امضای شخصی به وجود می آورند و تمام توجه ها را در هر مهمانی و جمع به شما جلب خواهند کرد؛ از این رو بسیاری از مردم مایل هستند که یک یا چند نمونه از آنها را بخرند.

با آگاهی از تفاوت عطر و ادکلن پیشنهاد می دهیم که به سراغ مراکز خرید معتبر بروید و از آنها خوشبوکننده موردنیازتان را بخرید. این مراکز ابتدا مشاوره ها و راهنمایی های لازم را ارائه می دهند، سپس بر اساس نیازتان کاربردی ترین و بهترین خوشبوکننده را معرفی خواهند کرد. شما می توانید همان ابتدا سلبقه و نیازتان را نیز به کارشناس ها بگویید تا آنها در معرفی محصولی کاربردی و مناسب به شما دقت عمل بیشتری به خرج دهند.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها