ساتیشو

تور زمینی ترکیه، ارزان ‌ترین سفر خارجی زمینی

مصطفی

25 بهمن 1400

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

ترکیه از جمله کشورهای توریستی است که ایرانیان را بسیار شیفته خود کرده ‌است. این کشور با آداب و رسوم، فرهنگ و خلق و خویی شبیه به ایرانیان، به مقصد اصلی آن‌ها برای مسافرت تبدیل شده ‌است. البته نداشتن دردسرهای دریافت ویزا نیز مزید بر علت شده‌ است تا هر ساله ایرانیان بسیاری به قصد تفریح به این کشور بروند. تورهای زمینی ترکیه از ارزان ‌ترین راه ‌های سفر به این کشور هستند.

اتوبوس ترکیه

ترکیه، ارزان‌ترین مقصد گردشگری خارجی برای ایرانی‌ها

ترکیه را می ‌توان ارزان ‌ترین مقصد گردشگری خارجی برای ایرانی‌ها دانست. دلیل این امر نیز می ‌توان چند مورد بیان کرد، یکی از این دلایل نزدیکی این کشور به ایران است که باعث می‌ شود هزینه مسافرت و طی کردن مسیر کاهش یابد. دلیل دیگر را نیز می ‌توان در تورهای ارزانی دانست که سفر به این کشور را آسان و کم هزینه می‌ کنند.

بهترین مقاصد ترکیه جهت سفر زمینی

سفر زمینی به ترکیه علاوه بر اینکه بسیار مقرون به صرفه است می‌ تواند امکان لذت بردن از مسیر را نیز برای مسافران فراهم کند. در سفر زمینی از جذابیت ‌های مسیر می ‌توانید بهره ببرید و جذاب ‌ترین قسمت‌ های سفر خود را در این مسیر رقم بزنید. سفر زمینی به ترکیه از روشهای مختلفی امکان پذیر است. ایرانیان می ‌توانند به وسیله خودروی شخصی، قطار یا اتوبوس به شهرهای مختلف ترکیه سفر کنند.

  • استانبول

شهرهای زیادی از ترکیه را می‌ توانید به طور زمینی بگردید اما اولین و بهترین پیشنهاد را می ‌توان به استانبول اختصاص داد. این شهر هرساله میزبان گردشگران بسیاری است که به این شهر زیبا و تاریخی می ‌آیند. در واقع این شهر را می‌توان از قدیمی ‌ترین شهرهای جهان دانست که دارای بناها و جاذبه ‌های تاریخی بسیاری است.

در این شهر می ‌توانید ترکیبی از فرهنگ غرب و شرق را مشاهده کنید. در این شهر مردم با آداب و رسوم متفاوت در صلح در کنار هم زندگی می ‌کنند. این شهر از شهرهای اقتصادی ترکیه است که با جذابیت‌ های خود توانسته سالانه میلیون ‌ها گردشگر را به خود جذب کند. سفر با 👈 تور ترکیه استانبول 👉 قطعا برایتان خاطره انگیز خواهد شد، قیمت تورهای استانبول را با کیک بر روی لینک از سایت لحظه آخر ببینید.

  • آنتالیا

امکان ندارد از شهرهای دیدنی ترکیه نام برده شود و نام شهر آنتالیا فراموش گردد. این شهر یکی از بهترین مقاصد برای سفر زمینی به ترکیه است. این شهر ساحلی با سواحل زیبا و همچنین مکان‌ های تاریخی گوناگون خود توانسته‌ است به خوبی نظر گردشگران را به خود جلب کند. از کوهستان ‌های سرسبز گرفته تا بناهای تاریخی، همه و همه آنتالیا را به مقصدی رویایی برای سفر تبدیل کرده ‌است.

  • وان
بیشتر ببینید
معرفی آفرهای تور استانبول + قیمت

شهر وان از آن‌ جایی که با ایران هم‌ مرز است می‌توان در دسته شهرهای ترکیه برای سفر زمینی قرار گیرد. این شهر به واسطه دریاچه زیبای وان شهرت یافته ‌است اما نمی‌توان از جاذبه‌های فوق‌العاده آن چشم پوشی کرد. مراکز خرید متنوع و خوش ‌قیمت که مکانی رویایی برای خریداران پوشاک ترک است، جاذبه‌ های گردشگری و بناهای تاریخی، وان را به شهری مناسب برای گردشگری تبدیل کرده‌است.

  • ازمیر

ازمیر از شهرهای فوق ‌العاده ترکیه است که چه از لحاظ گردشگری و چه از لحاظ تحصیل، زندگی و کار به یکی از مقاصد خوب تبدیل شده ‌است. این شهر که از شهرهای باستانی ترکیه است، دارای جاذبه‌ های تاریخی و فرهنگی بی‌شماری است. همجواری با دریای اژه نیز به شکوه این شهر افزوده است. در این شهر می ‌توانید انواع تفریحات عالی و جالب را امتحان کنید.

ازمیر

فاصله ایران از شهرهای مختلف ترکیه

سفر زمینی با قطار یکی از ارزان ‌ترین روش ‌های سفر زمینی به ترکیه است. خوشبختانه پایانه های بسیاری وجود دارد که سفر زمینی به ترکیه را آسان کرده ‌است.

  • فاصله تبریز تا وان ترکیه

سفر از تبریز به وان ترکیه از دو مرز رازی و بازرگان امکان ‌پذیر است. فاصله تبریز تا وان از طریق مرز رازی حدود 330 کیلومتر می ‌باشد که اگر قصد دارید این مسافت را با خودروی شخصی طی کنید، حدود 4 ساعت و 30 دقیقه زمان می ‌برد. فاصله تبریز تا وان از طریق مرز بازرگان نیز حدود 490 کیلومتر بوده که طی این مسیر با خودروی شخصی حدود 7 ساعت و 30 دقیقه زمان خواهد‌ برد.

  • فاصله تهران تا وان ترکیه

اگر قصد سفر زمینی با خودروی شخصی از تهران به وان ترکیه را دارید، دو انتخاب مرز رازی و بازرگان هنوز پیش پای شما قرار می‌ گیرد. فاصله تهران تا وان از مرز رازی حدود 958 کیلومتر است که این مسافت بدون توقف 11 ساعت و 30 دقیقه زمان خواهد برد. مسیر ریلی تهران به وان نیز تقریبا 334 کیلومتر بوده که به طور کلی 20 تا 22 ساعت زمان برای طی کردن مسیر صرف می ‌شود.

  • فاصله تهران تا استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را از تهران با ماشین شخصی دارید باید مسیری یک روز و سه ساعته را طی کنید. برای سفر به وسیله اتوبوس این زمان به تقریبا 34 ساعت می ‌رسد. در واقع مسافت تهران تا استانبول 2457 کیلومتر است که برای رسیدن به استانبول از تهران باید مسافت تهران تا تبریز، مرز بازرگان، دغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو و ایزمیت را سپری کنید.

بیشتر ببینید
جشن تولد یاسر یزدانی+تصاویر

برای سفر از تهران به استانبول با قطار سه روز و 70 ساعت در راه خواهید بود. البته سفر با قطار این مزیت را دارد که می ‌توانید از مناظر آبی و سرسبز بین راه لذت ببرید و اینگونه متوجه گذر زمان نخواهید ‌شد.

فاصله تهران تا استانبول

قیمت تور ترکیه زمینی

قیمت تور ترکیه زمینی کاملا بستگی به این دارد که کدام هتل را برای اقامت انتخاب می‌ کنید، کدام آژانس را برای تور انتخاب می ‌کنید و اینکه زمان سفرتان را چه هنگامی انتخاب می ‌کنید. زیرا از آن‌جایی که تقاضا در نوروز و تابستان برای سفر به ترکیه بیشتر است ممکن است این هنگام قیمت تور ترکیه زمینی افزایش داشته ‌باشد. اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که هزینه تور ترکیه به صورت زمینی از دیگر تورهای هوایی بسیار به صرفه ‌تر است.

تور ترکیه زمینی از کدام شهرهای ایران برگزار می‌شود؟

تور ترکیه زمینی بیشتر از مبدا تهران برگزار می ‌شود، بنابراین در اولین اقدام باید خود را به تهران برسانید. اما اگر ساکن شهرهای غربی ایران هستید می ‌توانید در بین مسیر در ترمینال تبریز سوار اتوبوس هایی که به ترکیه می‌ روند شوید. به این ترتیب دیگر نیازی به رفتن به تهران ندارید.

تور زمینی ترکیه با قطار به صرفه‌تر است یا اتوبوس؟

اگر قصد سفر به ترکیه را با قطار دارید باید در نظر داشته ‌باشید که این سفر به صورت یکسره امکان‌ پذیر نیست. در بین سفر باید مسیر خود را عوض کنید و به هر یک از مقصدهای خود برسید. می ‌توانید از شهر تهران تا شهر وان را با قطار طی کرده و سپس در شهر وان به هریک از مقصدهای خود، با کشتی، قطار، اتوبوس و یا خودروی شخصی سفر کنید.

اما به صرفه‌ ترین راه برای رفتن به ترکیه سفر با اتوبوس است. این روش ارزان ‌تر، آسان ‌تر و سریع ‌تر است. اگر نگران اتوبوس‌های بی کیفیت هستید و فکر می‌کنید در طی مسیر نتوانید از سفر لذت ببرید، باید گفت اتوبوس‌های VIP دارای 25 نفر ظرفیت هستند که با کیفیتی عالی شما را تا مقصد همراهی می‌کنند.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها