ساتیشو

دلیل افتادن کاشت ناخن

محبوبه

30 اردیبهشت 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

دلایل افتادن ناخن کاشته شده

همه ما به کاشت ناخن علاقه داریم و سعی می کنیم تا با استفاده از آن به راحتی ناخن های خود را زیبا کنیم.

افتادن کاشت ناخن

افتادن کاشت ناخن

دلایل زیادی برای افتادن ناخن وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند به تنهایی سبب افتادن ناخن های شما بشود. بنابراین ما می خواهیم تا با آشنا کردن شما با این دلایل جلوگیری از افتادن ناخن کاشت را انجام دهیم.افتادن ناخن کاشته شده امری است که باعث پایین آمدن کیفیت کار و دلخوری مشتری می شود، البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که همیشه ناخن کار مقصر نیست و در برخی موارد نگهداری غلط مشتری از ناخن کاشته شده باعث افتادن ناخن کاشته شده می شود.

با توجه به مطلبی که بیان شد دلایل افتادن کاشت ناخن به 2 دسته تقسیم می شوند:

دلایل افتادن ناخن کاشته شده که تقصیر ناخن کار است.

دلایل افتادن ناخن کاشته شده که تقصیر خود مشتری است.

همچنین ببینید: کاشت ناخن دخترانه 

دلایل افتادن ناخن کاشته شده که به ناخن کار مربوط می شود:

اگر موارد زیر توسط ناخنکار رعایت نشود کاشت ناخن از صدف ناخن جدا می شود و یا دچار هواگرفتگی زیاد می شود که همین امر می تواند باعث افتادن کاشت ناخن شود.

نکاتی درباره زیر سازی که اگر رعایت نکنید باعث افتادن ناخن کاشته شده می گردد

زیر سازی اولین مرحله در کاشت ناخن است و همانطور که از اسمش پیداست مرحله ای پایه و بسیار مهم می باشد. اگر زیرسازی صحیح و اصولی اجرا نشود، کاشت ناخن دوام زیادی نخواهد داشت و دچار هواگرفتگی می شود و یا کامل جدا می شود. یکی از مهمترین بخش های زیرسازی انجام مانیکور خشک است و به همین دلیل باید دقت داشته باشید که مانیکور خشک باید به طور کامل انجام شود و تمامی کوتیکول ها از روی صدف ناخن برداشته شود.

در حقیقت در زیرسازی، شما باید صدفی کاملا یک دست و بدون مزاحمت برای کاشتی موفق و با کیفیت آماده کنید و مثل خیلی از کارهای دیگری که قصد چسباندن چیزی را روی سطحی دارید باید سطح اولیه کاملا بدون مزاحمت باشد. خراش دادن سطح ناخن نیز از نکات مهم زیر سازی می باشد. هدف از خراش دادن سطح ناخن ایجاد بستر مناسب برای موادگذاری و برداشتن چربی های روی سطح ناخن است و باید به طور کامل کل سطح صدف ناخن را خراش دهید اما دقت داشته باشید که صدف ناخن را نازک نکنید. این کار باعث آسیب رسیدن به کراتین صفحه ناخن می شود و برای ترمیم، سطح صدف ناخن را تبدیل به بستری نامناسب برای مواد کاشت می کند و باعث افتادن کاشت ناخن می شود.

نکاتی درباره پرایمر که اگر رعایت نکنید باعث افتادن ناخن کاشته شده می گردد

همانطور که می دانید مواد کاشت ناخن به راحتی به ناخن نمی چسبد و برای ایجاد این چسبندگی به ماده ای واسطه به نام پرایمر نیاز دارید. پرایمر مانند چسب عمل کرده و کمک می کند مواد کاشت به ناخن بچسبد، به همین دلیل قبل از مواد گذاری باید سطح صدف ناخن را به پرایمر آغشته کنید!

بیشتر ببینید
راهنمای خرید حوله یزدی

همچنین ببینید: آموزش کاشت ناخن 

دلایل افتادن کاشت ناخن

فراموش کردن پرایمر یکی از دلایل افتادن ناخن کاشته شده و هواگیری کاشت ناخن است.

نکته دیگری که در مورد استفاده از پرایمر وجود دارد این است که پس از زدن پرایمر بر روی ناخن حدود ۲۰ ثانیه فرصت دارید که لایه اول مواد را بگذارید زیرا پس از این زمان پرایمر خاصیت خود را از دست می دهد. پس همانطوری که حدس می زنید خیلی مواقع فاصله موادگذاری و زدن پرایمر کمی از ۲۰ ثانیه عبور کرده و مجددا احتمال افتادن ناخن کاشته شده را بالا می برد. با توجه به تاثیر پرایمر در کیفیت نهایی کاشت ناخن و ماندگاری کاشت برای فراموش نکردن آن، توصیه ما این است که پرایمر را نزدیک به پودر و لیکویید نگه دارید تا هنگام برداشتن مواد در دید شما باشد که فراموش نشود

به چربی روی ناخن دقت کنید

چربی روی ناخن یکی از مسائلی بوده که بسیاری از افراد به آن بی توجه هستند و نمی دانند که وجود آن بر روی ناخن تا چه میزان می تواند سبب عدم چسبندگی مواد کاشت بر روی ناخن شود. از طرف دیگر نازک کردن بیش از حد ناخن نیز می تواند سبب از بین رفتن لایه اصلی ناخن شده و در نتیجه ناخن شما به صورت خودکار چربی ترشح می کند. از دلایل افتادن ناخن کاشت وجود چربی بسیار بر روی ناخن است که می توان با استفاده از یک پرایمر آن را تنظیم کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که ناخن ها نیز مانند پوست و موی انسان می توانند چرب، خشک و یا مختلط باشند. چربی موجود بر روی ناخن می تواند کاشت ناخن را خراب کند از این رو بسیاری از ناخن کارها برای جلوگیری از افتادن ناخن کاشت سعی می کنند تا با استفاده از انواع پرایمرها چربی اضافی روی ناخن ها را از بین ببرند.

اگر علاقه مند به کاشت و طراحی ناخن هستید و می خواهید کاشت ناخن را به صورت حرفه ای آموش ببینید دوره آموزش کاشت ناخن در خانه ساتیشو بهترین گزینه برای شما است که می توانید به صورت آنلاین آموزش ببینید و وارد بازار کار شوید.

 نکاتی درباره موادگذاری که اگر رعایت نکنید باعث افتادن ناخن کاشته شده می گردد:

مواد گذاری نادرست نیز یکی دیگر از دلایل افتادن ناخن کاشته شده است.

در مرحله مواد گذاری باید دقت کنید که وقتی مواد را روی ناخن می گذارید با قلم ضربه های آرام به مواد وارد کنید که اگر هوا زیر مواد مانده، به صورت کامل خارج شود. مواد گذاری خیلی نازک باعث هواگرفتگی کاشت ناخن و در نهایت افتادن کاشت ناخن می شود. در مواد گذاری اگر ضخامت مواد خیلی زیاد باشد در مرحله سوهان کشی مجبور به نازک کردن مواد می شوید و سوهان کشی زیاد باعث هواگرفتگی کاشت ناخن شده و خودش یکی از دلایل افتادن ناخن کاشته شده می باشد. در مورد کاشت ناخن با ژل اگر مواد گذاری خیلی ضخیم باشد ممکن است لایه زیری مواد خشک نشده و مواد خمیری باقی بماند که همین اتفاق مجددا یکی از شایع ترین دلایل افتادن ناخن کاشته شده می باشد.

بیشتر ببینید
چگونه چشم های درشت تری داشته باشیم؟

جنس ناخن مشتری مهم است

شما می توانید با تشخیص جنس ناخن مشتری به راحتی کاشت ناخن را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. از این رو بهتر است قبل از شروع کاشت به جنس ناخن مشتری توجه کنید. شما می توانید به راحتی با نگاه کردن به پوست و موی مشتری خود به راحتی نوع ناخن او را تشخیص دهید.

همچنین ببینید: آموزش مانیکور و پدیکور 

دلیل افتادن کاشت ناخن

دلایل افتادن کاشت ناخن

که به مشتری مربوط می شود:

علاوه بر کوتاهی هایی که ممکن است توسط ناخن کار صورت گرفته باشد، ممکن است افتادن ناخن کاشته شده به علت عدم مراقبت صحیح مشتری از کاشت ناخن باشد. افرادی که ناخن کاشت شده دارند باید نکاتی را برای مراقبت از کاشت ناخن رعایت کنند تا دوام کاشت ناخن آنها بیشتر باشد و با رعایت نکردن این نکات موجب افتادن کاشت ناخن و آسیب رسیدن به صدف ناخن خود می شوند. البته یادتان باشد که مجددا این بخش هم به ناخن کار مربوط می شود چرا که حتما باید راه های نگه داری از ناخن را به مشتری یادآوری کند و تذکرات لازم در خصوص بایدها و نبایدها را به او گوشزد کند.

انجام دادن برخی کارهای منزل بدون دستکش

یکی از مهمترین و شایعترین دلایل افتادن ناخن کاشته شده شستن ظرف بدون استفاده از دستکش است.

قرار گرفتن طولانی مدت ناخن کاشت شده در زیر آب برای شستن ظرف ها باعث جدا شدن مواد کاشت ناخن از صدف ناخن و هواگرفتگی کاشت و در نهایت افتادن کاشت ناخن می شود. بنابراین حتما به مشتری خود توصیه کنید که برای انجام کارهای منزل از دستکش استفاده کند.

استفاده زیاد از استخر و جکوزی:

حضور زیاد در آب استخر و یا جکوزی و حتی سونا از دیگر عوامل هواگرفتگی و افتادن کاشت ناخن است.

همانطور که قبلا هم گفته شد قرار گرفتن طولانی مدت کاشت ناخن در آب باعث جدا شدن کاشت ناخن از ناخن طبیعی می شود.

وارد شدن ضربه به ناخن:

مشتریانی که تمایل به داشتن ناخن بلند دارند بیشتر در معرض این آسیب قرار دارند.

با توجه به اینکه قد ناخن بلندتر از قد معمول ناخن طبیعی فرد می باشد در برخی موارد فراموش می کند که دستان او کمی حساس تر از قبل است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. خیلی مواقع ضربه به سر ناخن و به سمت پایین وارد می شود و این ضربه ها باعث هواگرفتگی و یا جدا شدن مواد از ناخن و افتادن کاشت ناخن می شود.

برگشتن ناخن:

کسانی که ناخن کاشته شده دارند هنگام برداشتن وسایل باید دقت بیشتری داشته باشند زیرا ممکن است سنگینی وسایل یکی از دلایل افتادن ناخن کاشته شده می باشد.

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها