دکلره مو چیست؟

دکلره مو به روشی گفته می‌شود که طی آن رنگدانه های مو رنگ طبیعی خود را از دست می دهند و به همین دلیل می توان بر روی آن هر رنگی ( فانتزی یا روشن ) را پیاده کرد. برای روشن کردن مو از پودر دکلره همراه با اکسیدان 12% استفاده می شود که با توجه به جنس موها باید حدود 20 تا 30 دقیقه روی سر بماند. اگر ریشه مو ها ضعیف باشند بهتر است به جای اکسیدان 12% از اکسیدان 9% استفاده شود.

دکلره چیست؟

دکلره چیست؟

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

آشنایی با عنواع پودر های دکلره:

پودر دکلره آبی:

پودر دکلره آبی از قوی ترین نوع دکلره می باشد که برای دکلره کردن کامل موها مخصوصا موهای مشکی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که اگر در دکلره کردن فویلی از پودر آبی دکلره استفاده کنید، پور موجب داغ شدن سریع فویل می شود و باعث آسیب رسیدن به موها می شود.

پودر دکلره بنفش:

از این پودر برای دکلره کردن موهای صورت و بدن استفاده می شود. دکلره با پودر بنفش ساختاری ضعیف تر از پودر آبی دارد و به همین دلیل برای موهای ضعیف مناسب است.

پودر دکلره سفید:

ضعیف ترین نوع پودر دکلره، پودر سفید است که دارای ساختار شیمیایی ضعیفی است و روش مناسبی برای دکلره با فویل است.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

دکلره کردن مو

دکلره کردن مو

همچنین ببینید: تفاوت مش و هایلایت

آموزش دکلره کردن مو در خانه:

وسایل مورد نیاز:

  •  دو حوله
  •  کاسه پلاستیکی برای ترکیب مواد
  • یک لباس بلااستفاده
  • یک برس کوچک غیر فلزی برای زدن مواد دکلره به مو
  • دستکش‌ پلاستیکی
  • خط کش
  • یک یا دو بسته مواد دکلره
بیشتر ببینید
مدل ناخن مجلسی 2024 - مدل های جدید برای مهمانی و عروسی

در مرحله اول ابتدا موهای خود را به طور کامل شانه کنید تا گره‌های مو باز شده و موهایتان صاف و یکدست شوند و سپس مو را به چند قسمت مختلف تقسیم کنید. در مرحله دوم به ازای هر یک واحد از پودر دکلره باید دو واحد اکسیدان استفاده کنید. مقدار مواد را متناسب با اندازه و حجم موهای خود تهیه کنید و درون کاسه ای غیر فلزی بریزید و سپس با قلم مخصوص رنگ‌مو آن‌ ها را ترکیب کنید. باید در هنگام استفاده از دکلره سرعت عمل بالایی داشته باشید. زیرا این مواد به سرعت با هوا واکنش نشان داده و ممکن است اثر بخشی خوبی روی موهایتان نداشته باشند. دستکش پلاستیکی را بپوشید و مواد دکلره را از پشت‌سر و پایین‌ترین قسمت سر روی موها قرار دهید و به کم کم این کار را تا بالای سر ادامه دهید. بهتر است مواد دکلره را با کمی ‌فاصله از ریشه مو قرار دهید. زیرا ریشه مو به دلیل نزدیکی به پوست سر بسیار گرم‌ است و مواد دکلره زودتر روی آن تاثیر می‌گذارد. لازم است این کار را با دقت بسیار زیادی انجام دهید تا تمام تارهای مو به مواد دکلره آغشته شوند و در نهایت نتیجه بهتری از دکلره کردن موهایتان بگیرید.

دکلره مو در خانه

دکلره مو در خانه

بعد از آغشته کردن کامل موها به مواد دکلره 20 تا 30 دقیقه به موهایتان زمان دهید تا به طور کامل روشن شوند. این زمان معمولا با توجه به ضخامت مو، نوع مواد، اندازه و حجم موها متغییر است. بنابراین در فاصله‌های کوتاه ۵ و ۱۰ دقیقه موها را چک کنید و بعد از اینکه موها رنگ زرد روشن به خود گرفتند باید آنها را بشویید. توجه داشته باشید که زمان زیادی باعث سوخن موها می شود.بهتر است برای شستن موها از شامپوهای نرم کننده و شامپوهای بنفش استفاده کنید تا احتمال نارنجی شدن رنگ مو را تا حد زیادی کاهش دهند. بعد از شستن موها، رنگ موهای دکلره شده را کنترل کنید و اگر به رنگ پایه مورد نظر نرسیده بود باید دوباره موها را دکلره نمایید. معمولا افرادی که دارای رنگ مو مشکی و قهوه‌ای تیره هستند به دوبار دکلره کردن موها نیاز دارند.

بیشتر ببینید
خط چشم گرافیکی چیست + مدل

عوارض دکلره کردن مو:

عوارض دکلره مو

عوارض دکلره مو

همچنین ببینید: مدل رنگ مو جدید

دکلره کردن مو باعث می‌شود که موها نرمی و لطافت کمتری داشته باشد. دلیل این امر هم این است که مواد موجود در پودر دکلره باعث تغییر در تخلخل و خاصیت ارتجاعی مو می‌شود. هنگامی که موهای شما تخلخل بیشتری دارد، بدان معنی است که کوتیکول مو بازتر است و به مرور بازتر و بازتر می‌شود تا به شکاف تبدیل شود و در صورت عدم درمان، در نهایت می‌شکند. یکی دیگر از آسیب های دکلره مو ناشی از نفوذ مواد شیمیایی دکلره به ساقه مو است. این مواد همچنین اسیدهای چرب طبیعی را تجزیه می‌کنند که منجر به ضعیف شدن رشته موها می‌شود.

  • از بین رفتن رطوبت موها
  • سوختن موها
  • زخم شدن پوست سر
  • شکننده شدن موها
  • وز شدن و پف کردن موها

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |