ساتیشو

راهنمای خرید حوله یزدی

elarah

الهه

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

گفتنی است که منسوجات یزد، از سال‌های گذشته تا به امروز از شهرت بالایی برخوردارند؛ انواع پارچه‌ نخی، با استفاده از دستگاه‌های بافندگی دستی، در یزد بافته می‌شدند که به این کار اصولا کاربافی می‌گفتند. یکی از محصولات کاربردی آن‌ها، حوله تن پوش یزدی هستند که از نخ ویسکوز برای تهیه‌ آن‌ها، استفاده می‌شود؛ ضمن اینکه رنگرزی این پارچه‌ها نیز با کیفیتی بالا و به‌صورت سنتی انجام می‌گیرد. البته امروزه رنگرزی کاملا ماشینی شده و از دستگاه‌های بافندگی دستی استفاده نمی‌شود. لازم به ذکر است که بافندگان امروزی یزدی، این هنر را از پدران خود به ارث برده‌اند؛ به همین دلیل کیفیت کار، در همان حد اعلا باقی مانده است. حوله‌ یزدی از لحاظ جنس و مدل، از معروف‌ترین نمونه‌ها در تمام کشور است. اگر قصد خرید حوله یزدی را دارید، می‌توانید نمونه جنس و مدل‌های آن را در نساجی‌های معتبر یزد مشاهده کنید.

چرا حوله‌ یزدی بخریم؟

یکی از بهترین منسوجات سنتی یزد، حوله‌ سنتی آن است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تولید نخ ویسکوز، بیشتر از نخ قابل استفاده است و این موضوع هم به دلیل جذب بالای حوله‌های ویسکوز نسبت به حوله‌های نخی است. جنس ویسکوز جذب آب بالایی داشته و در هر زمینه‌ای قابل استفاده است؛ کیفیت آن‌ها هم به دلیل مهارت بالای بافندگان یزدی، چشمگیر است. لازم به ذکر است که حوله‌های یزدی به دلیل اینکه بسیار پرکاربرد بوده و کیفیت و دوام بی‌نظیری دارند، در سطح جهان شناخته شده‌اند. این حوله‌ها که توسط صنعتگران ماهر و مجرب یزد بافته می‌شوند، تلفیقی از هنر و کیفیت هستند. نخ به‌کاررفته در آن‌ها از بهترین مواد اولیه و با رعایت استانداردهای مرغوب است؛ از این رو علاوه‌بر جذب بالا برای شستن مداوم و استفاده‌ بلندمدت انتخاب خوبی هستند. در واقع با خرید حوله یزدی، از لحاظ اقتصادی نیز به خود کمک کرده‌اید.

انواع حوله‌ یزدی

همه‌ افراد بعد از استحمام، شستن دست‌ها، رفتن به استخر و حتی برای نظافت منزل و آشپزخانه، روزانه از انواع حوله‌ استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل بافت آن‌ها با گذر زمان پوسیده و از لحاظ ظاهری هم چرک و قدیمی می‌شوند؛ بنابراین بهترین کار تهیه‌ یک جنس باکیفیت و ماندگار است. برای خرید جنسی مرغوب و خوش‌بافت پیشنهاد می‌کنیم که سراغ حوله‌های یزدی از فروشگاه یزد نساج به آدرس https://yazdnasaj.com رفته تا از خرید خود مطمئن باشید. این فروشگاه معتبر دارای انواع حوله، کاور فرش، کاور تشک مخمل و … است؛ در ادامه به شرح انواع حوله می‌پردازیم.

حوله استخری

حوله تن‌پوش

حوله تن‌پوش یزدی، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های حال حاضر به شمار می‌رود. این تن‌پوش‌ها بعد از استحمام جهت خشک کردن بدن استفاده می‌شوند و در طرح و سایز‌های مختلف طراحی شده و رنگ‌های متنوعی دارند. اگر برای حمام، قصد خرید حوله یزدی را دارید، این مدل را در اولویت بگذارید؛ در کنار نرمی و لطافت، خاصیت جذب بالایی در آب دارند و از لحاظ کیفیت تضمین شده هستند. طراحی آن‌ها شبیه یک پالتو بوده و اکثر آن‌ها دارای کلاه هستند؛ تمام سر و گردن را می‌پوشانند و بلندی آن‌ها هم معمولا تا زیر زانو یا مچ پاست. این تن‌پوش‌ها طراحی مناسب و پوشیده‌ای دارند و برای مکان‌هایی چون استخر، سونا، سالن ماساژ، هتل و … نیز قابل استفاده هستند.

حوله مسافرتی

طراحی و تولید این حوله‌های کاربردی معمولا از نخ سبک بوده و برای مسافرت و گردش استفاده می‌شوند. سایز آن‌ها نسبت به حوله‌های نوع تن‌پوش کوچک‌تر است و سریع‌تر خشک می‌شوند؛ این حوله‌ها دارای یک سایز کوچک‌تر هم هستند که هم برای مسافرت مناسب است و هم برای خشک کردن دست و صورت به‌کار می‌رود.

حوله آشپزخانه

آشپزخانه از جمله مکان‌های مستعد آلودگی در خانه‌ است؛ چرا که امکان ریختن آب، روغن و دیگر مایعات روی فرش، گاز، سینک و کابینت‌ها وجود دارد. به همین دلیل خرید حوله یزدی، برای آشپزخانه بسیار لازم است؛ زیرا این حوله‌ها قدرت جذب‌کنندگی بالایی داشته و هنگام استفاده به وسایل فلزی و چوبی آسیبی نمی‌زنند. مدل مخصوص آشپزخانه، در ابعاد کوچک‌تری تولید شده و برای گردگیری هم بسیار کاربردی هستند. شما می‌توانید برای این کار، نمونه‌ بدون پرز آن‌ها را نیز تهیه کنید. فراموش نکنید که این حوله‌ها باید دائما شسته شوند؛ بنابراین هنگام خرید، کیفیت را در اولویت بگذارید.

بیشتر ببینید
قیمت انواع کرم های صورت و بدن

حوله استخری

گفتنی است که حوله‌های استخری، از جنسی مناسب برای استفاده در محیط‌هایی مانند: استخر، دریا، موج‌های آبی و .. طراحی شده‌اند. این حوله‌ها به‌ویژه اگر از نوع یزدی باشند، خاصیت جذب آب بالایی داشته و به راحتی هم خشک می‌شوند. این حوله‌های کاربردی متنوع بوده و برای سنین مختلف طراحی شده‌اند. اگر قصد خرید حوله یزدی مدل استخری را دارید، دقت کنید که مناسب با سن خود تهیه کنید.

حوله عروس و داماد

حوله عروس و داماد

این مدل حوله‌ها، اصولا توسط عروس و داماد خریداری می‌شوند و بسته‌بندی و عَرضه‌ آن‌ها به‌صورت پکیج است. پکیج یا ست گفته‌شده شامل: روبدوشامبر (حوله تن‌پوش)، حوله دست و صورت، حوله‌های حمام تک نفره، دمپایی حوله‌ای و گاهی اوقات حوله‌های استخری است که در صورت نداشتن حوله‌ استخری می‌توانید آن را به‌صورت جداگانه خریداری کنید.

مشخصات انواع حوله‌ یزدی

لازم است بدانید که «یزد نساج» یکی از فروشگاه‌های معتبر کشور است که با خرید از آن نه‌تنها صاحب یک حوله‌ باکیفیت و مرغوب شده‌اید؛، بلکه از هنر و صنعت ایرانی نیز حمایت کرده‌اید. محصولات شهر تاریخی یزد و این فروشگاه خوش‌نام، هم از لحاظ زیبایی منحصربه‌فرد بوده و هم نمادی از میراث هنری کشور هستند. خرید حوله یزدی، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما به ارمغان دارد؛ زیرا توسط صنعتگران مجرب و متبحر این شهر تاریخی تولید می‌شوند. در ادامه به ذکر چند مورد از مشخصات حوله یزدی، می‌پردازیم.

طراحی چشم‌نواز و زیبایی

طراحی ویژه و زیبایی حوله یزد، از مشخصات بارز آن است. این حوله‌ها دارای طرح‌های منحصربه‌فرد و رنگ‌های خیره‌کننده‌ای هستند که هر یک از آن‌ها را به اثری هنری مبدل کرده‌اند. تنوع در طرح از ساده و کلاسیک گرفته تا مدرن و خلاقانه در کنار رنگ ثابت و جنس بادوامی که دارند، باعث می‌شود بعد از سال‌ها استفاده، زیبایی و کیفیت آن‌ها باقی بماند.

تنوع و انعطاف‌پذیری

لازم است بدانید که حوله‌های یزدی در سایز‌ و اندازه‌های مختلف، برای مصارف متنوع طراحی و تولید می‌شوند. از حوله‌‌های دستی کوچک تا حوله‌های حمام در سایزهای بزرگ و کوچک و حوله‌های استخر و … در واقع شما با خرید حوله یزدی فرصت انتخابی گسترده را به خود می‌دهید. ناگفته نماند که هر کدام از این حوله‌ها دارای کیفیت بی‌نظیری بوده و برای مصارف خاصی طراحی شده‌اند تا بتوانید در هر موقعیت و با هر نیازی که دارید، یک حوله مناسب داشته باشید. حوله یزدی در منزل، سفر، استخر و باشگاه‌های ورزشی همراهی ایده‌آل برای شماست.

سلامت و امنیت

لازم به ذکر است که تولید حوله‌های یزدی، همه به روش‌های ایمن و بهداشتی بوده و از هیچ‌گونه مواد شیمیایی مضر و رنگ‌های حساسیت‌زا، استفاده نمی‌شود؛ این موضوع باعث شده که این حوله‌ها برای افرادی که دارای پوست حساسی هستند و همچنین کودکان نیز مناسب باشند.

پایداری و مسئولیت اجتماعی

لازم است بدانید که فروشگاه‌های نساجی در شهر تاریخی یزد، همه متعهد به حفظ محیط زیست هستند. شما نیز با خرید حوله یزدی، هم به ارتقای استاندارهای این صنعت کمک کرده‌اید و هم محصولی را خریده‌اید که با بهترین مواد اولیه تولید شده و هیچ‌گونه تاثیر منفی بر محیط زیست نیز نداشته است.

انواع جنس حوله‌های یزدی

ناگفته نماند که محصولات فروشگاه‌های معتبر یزد از جمله انواع حوله، کاور تشک مخمل، کاور فرش، روفرشی و .. همه از جنس مرغوب هستند؛ از سویی دیگر حوله‌های یزدی با جنس‌های مختلف و متفاوتی تولید می‌شوند که البته این اختلاف جنس باعث اختلاف قیمت آن‌ها نیز شده است. در ادامه چند نمونه جنس را توضیح می‌دهیم.

حوله پنبه‌ای

یکی از بهترین جنس‌های حوله، پنبه است؛ به این دلیل که الیاف به‌کاررفته در این جنس، طبیعی بوده و باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی نمی‌شود. ضمن اینکه نسبت به حوله‌های نخی از نرمی و لطافت بیشتری برخوردار بوده و مقاومت بالایی نیز دارند. اگر قصد خرید حوله یزدی را دارید، باید بگوییم که این جنس حوله‌ها بعد از خیس شدن، تایم بیشتری را برای خشک شدن نیاز دارند. ضخامت آن‌ها تقریبا زیاد است و برای مسافرت، استخر و دریا پیشنهاد نمی‌شوند.

بیشتر ببینید
دفتر برنامه ریزی چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

حوله پنبه ای

حوله ابریشمی

گفتنی است که حوله‌های ابریشمی، جزو حوله‌های لوکس به شمار می‌روند. مصرف عمومی و روزمره‌ جنس ابریشمی معمولا کمتر بوده و بیشتر جهت مجالس مهمانی استفاده می‌شود. بافت این حوله‌ها ظریف و نازک است و از لطافت زیادی برخوردارند؛ از این رو ماندگاری آن‌ها نسبت به دیگر جنس‌های حوله، کمتر است. این حوله‌های خوش بافت برای فصل تابستان مناسب هستند.

حوله نخی

حوله‌های نخی، از بهترین و مناسب‌ترین جنس‌ها هستند. حوله‌ نخی یزدی، از نخ‌های بسیار مرغوب و باکیفیت ساخته شده و قدرت جذب آن بسیار بالاست؛ فقط هنگام خرید حوله یزدی، توجه داشته باشید که حوله‌های نخی نیز انواع مختلفی دارند. در گذشته جنس آن‌ها نخی ساده بوده؛ اما امروزه به خاطر جذب بیشتر آب و کیفیت بالاتر، از نخ ویسکوز برای تولید حوله نخی استفاده می‌شود تا هم رنگ آن ثابت باشد و هم بافت لطیف‌تری داشته باشد. لازم به ذکر است که نخ ویسکوز جهت تولید حوله نخی حمام کاربرد بیشتری دارد؛ ولی شما می‌توانید انواع حوله‌ نخی را برای مصارف مختلف تهیه کرده و از کیفیت و کارایی آن‌ها لذت ببرید.

حوله ابریشم

فواید خرید از منسوجات یزد

لازم به ذکر است که خرید کردن از فروشگاه‌های معتبر و منسوجات یزد، به شما امکان دسترسی به تمام محصولات آن‌ها از جمله: روفرشی، کاور فرش، کاور تشک مخمل و .. را می‌دهد؛ همچنین شما تجربه‌ خریدی ایمن، راحت و مطمئن را خواهید داشت. در ادامه دیگر مزایای خرید حوله یزدی از فروشگاه‌های معتبر را ذکر می‌کنیم.

سهولت خرید آنلاین

ناگفته نماند که منسوجات معتبر یزد، از جمله یزد نساج، تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما خرید اینترنتی، آسان و موفق را تجربه کنید. شما فرصت دارید تا در یک وب‌سایت سازماندهی شده و کاربرپسند انواع محصولات را، به همراهِ عکس باکیفیت و توضیحات دقیق، مشاهده کرده و خرید راحتی داشته باشید.

ضمانت بازگشت کالا

فروشگاه ذکر شده، به اصل بودن و کیفیت بالای حوله و دیگر تولیدات خود اعتماد کامل دارد؛ از این رو محصولات خود را با 7 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می‌دهد.

پشتیبانی مشتری

تیم پشتیبانی این فروشگاه، همواره آماده‌ پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما بوده و راهنمایی‌های لازم را در جهت خرید و ثبت سفارش با صبر و حوصله ارائه می‌دهند تا شما با خرید حوله یزدی تجربه‌ای شیرین و به یاد ماندنی از آن‌ها داشته باشید.

ضمانت اصل بودن محصولات

تمام محصولات این فروشگاه، با تضمین اصالت و کیفیت بی‌نظیر، ارائه می‌شوند. آن‌ها ادعا دارند که متعهد به تولید جنسی مرغوب و مطابق با استانداردهای کیفی هستند. خرید از منسوجات یزد، تجربه‌ای مطمئن همراه با راحتی و پشتیبانی کامل است. اگر در ارتباط با فرآیند خرید یا دیگر خدمات، سؤال یا ابهامی داشتید،؛ تیم پشتیبانی آماده‌ پاسخگویی است.

حوله دست و صورت

خریدی دلپذیر از منسوجات یزد

ما در این مقاله سعی کردیم منسوجات یزد و انواع محصولات باکیفیت آن‌ها از جمله حوله یزدی را به شما معرفی کنیم تا در موقع نیاز، خرید رضایت‌بخشی را تجربه کنید. این نساجی خوش سابقه، با تمرکز بر کیفیت و همچنین تنوع گسترده محصولات توانسته است فرصت بهترین انتخاب را به مشتریان بدهد؛ اگر قصد خرید حوله یزدی را دارید، چه به دنبال حوله‌ای نرم و راحت برای استفاده روزانه، چه یک حوله مسافرتی سبک و قابل حمل، چه به دنبال حوله‌ استخری بادوام و جذب بالا یا اگر به فکر خرید حوله‌های مرغوب و بدون پرز برای نظافت هستید، تمامی درخواست‌های شما با بالاترین استانداردهای کیفی در منسوجات یزد ارائه می‌شوند.

خرید از این فروشگاه معتبر نه فقط تضمین‌کننده‌ اصالت و کیفیت است، بلکه پشتوانه‌ای برای هنر و صنعت نساجی کشور نیز به شمار می‌رود. آن‌ها متعهد به ارائه‌ تجربه‌ای عالی در خرید آنلاین هستند. از سهولت جستجو و انتخاب در وب‌سایت تا گزینه‌های پرداخت مختلف، ضمانت بازگشت محصول و پشتیبانی، این موارد نشان‌دهنده‌ نظم، آگاهی و اهمیت آن‌ها به مشتری است. در پایان نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

1/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها