ساتیشو

رشد سریع مو در خانه

محبوبه

۱۹ دی ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

رشد سریع مو در خانه

همه ما علاقه‌مند به تجربه کردن رشد سریع موهای خود در یک مدت زمان کوتاه هستیم. این موضوع و علاقه زمانی که یک دوره ریزش مو را تجربه کرده باشیم، به مراتب بیشتر خواهد بود. از این رو اهمیت زیادی دارد که روش‌هایی را برای تقویت رشد موها بشناسیم. باید بدانیم که چطور می‌توان با استفاده از یک سری مواد طبیعی که در دسترس همه هستند، به رشد سریع موهایمان کمک کنیم.مو نقش مهمی در زیبایی و جذابیت شما دارد، به همین دلیل است که بیشتر خانم‌ها دوست دارند موهای بلند، درخشان و زیبایی داشته باشند. اگر از کم مویی و رشد بد موهایتان ناراضی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های جادویی و طبیعی که در ادامه برای رشد سریع مو بیان کرده‌ایم، بهره بگیرید.

رشد سریع مو

چند توصیه ساده جهت رشد سریع مو

برخی از توصیه‌هایی که در ادامه می‌آید ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسند، اما رعایت تک تک آن‌ها شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر خواهد کرد.

1) داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل

2) ماساژ پوست سر به رشد سریع مو کمک بسیاری می‌کند

3) کوتاه کردن نوک موها به صورت مرتب

4) موهای خود را زیاد نشویید

5) موهای خود را زیاد برس نزنید

6) کاهش استرس باعث افزایش سرعت رشد موها می‌شود

7) روبالشی خود را عوض کنید

8) برای رشد سریع مو از مکمل‌ها استفاده کنید

9) از درمان‌های طبیعی مو استفاده کنید

10) از موهایتان محافظت کنید

11) به طور مرتب از نرم کننده یا ماسک موی داخل حمام استفاده کنید

12) برای رشد سریع مو به اندازه کافی آب بنوشید

13) موهای خیس خود را درون حوله نپیچید

14) برای رشد سریع مو، آن‌ها را ضد عفونی کنید

15) موهای خود را با روغن گرم ماساژ دهید

16) موی خود را با سرکه بشویید

تکنیک های سریع رشد مو

شما به راحتی می‌توانید در خانه محلول ها و ماسک های زیر را درست کنید و به رشد سریع موی خود کمک کنید. البته حواستان باشد که بیش از هفته ای یک الی دوبار، از این محلول‌ها و یا هر ماسک دیگری استفاده نکنید.

محلول زنجبیل و روغن جوجوبا

این محلول را نیم ساعت پیش از حمام کردن و شستن موها استفاده کنید تا به زودی شاهد تحریک رشد موی خود باشید.یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را با یک قاشق روغن جوجوبا مخلوط کنید؛ به آرامی کف سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید کاملا به ریشه موهای شما جذب شود. این محلول می‌تواند به رشد سریع مو کمک کند.

بیشتر ببینید
آموزش اصلاح ابرو در خانه

همچنین بخوانید: بهترین کرم ضد آفتاب

رشد سریع مو با جوجوبا

محلول رزماری

خیلی راحت و ساده با چند برگ رزماری، رشد موهای خود را بیشتر کنید. کافی است فقط چند برگ رزماری را در یک پیاله آب جوش بریزید و صبر کنید تا سرد شود. این محلول را حدود یک ربع ساعت روی موهای خود قرار دهید و سپس بشویید.

همچنین بخوانید: بهترین کرم دور چشم 

رشد سریع مو با رزماری

روغن نارگیل به ریشه موهای خود بزنید

استفاده از روغن نارگیل هم به تقویت ریشه موها منجر شده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر باعث تسریع رشد موهای شما خواهد شد. مقدار مناسبی روغن نارگیل را به ریشه موهای خود بزنید. سپس با حرکت دورانی و حرکات نرم و ملایم ماساژ دهید. اجازه بدهید تا روغن برای مدت یک ربع روی سرتان باقی بماند و بعد از آن سرتان را شستشو دهید.

رشد سریع مو با روغن نارگیل

از آب برنج کمک بگیرید

ما ایرانی‌ها عاشق برنج هستیم و اتفاقا برای داشتن برنج مجلسی، آن را آبکش کرده و دم می‌کنیم. اما آیا می‌دانید که آب به جای مانده از برنج آبکش شده، چه قدر ارزشمند است؟ این آب برنج، حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌ است. این مواد برای رشد موها، بسیار اثربخش و مفید هستند. اگر به دنبال رشد سریع مو هستید، آب برنج می‌تواند آب حیات موهای شما در این مدت باشد و چنین معجزه ای را رقم بزند.

رشد سریع مو با آب برنج

شست‌وشوی موها با سرکه سیب

همچنین ببینید: موس مو چیست

شست‌وشوی موها با سرکه سیب می‌تواند باعث درخشش و رشد سریع موهایتان شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دو قاشق سرکه سیب را به یک لیتر آب اضافه کرده و از آن برای آبکشی موهایتان استفاده کنید.

رشد سریع مو با سرکه سیب

کف سر خود را با روغن اسطوخودوس ماساژ دهید

استفاده از روغن اسطوخودوس یکی دیگر از تکنیک های رشد سریع مو است. روغن اسطوخودوس برای رشد سریع موهای شما فوق‌العاده عمل می‌کند. به علاوه این روغن باعث می‌شود تا تار موها ضخیم تر شده و استحکام بیشتری داشته باشند. روغن اسطوخودوس، دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و به ارتقای سلامت پوست سر کمک می‌کند.

بیشتر ببینید
مدلهای جدید ژلیش ناخن 2023

رشد سریع مو با اسطوخودوس

از آب پیاز نیز غافل نشوید

شنیده‌اید که می‌گویند پیاز مو! این پیاز همان پیاز نیست؛ اما آب پیاز می‌تواند به تقویت موها و رشد سریع تر آن‌ها کمک کند. دو یا سه پیاز را رنده کرده و آب آن‌ها را خارج کنید. این آب را با روغن زیتون یا روغن بادام تلخ مخلوط کنید. از این معجون رشد سریع مو به کف سر خود بزنید. سپس به خوبی کف سر را ماساژ داده و روی آن یک کلاه نایلونی بگذارید.اجازه دهید که این مخلوط یک ساعت و نیم تا دو ساعت روی سر شما بماند. بعد از آن موهای خود را با شامپوی ملایم شستشو داده و به خوبی آبکشی کنید. آب پیاز، فارغ از این که پیاز سفید یا بنفش باشد، برای تقویت رشد موها، بی‌نظیر عمل می‌کند.

رشد سریع مو با آب پیاز

مصرف روی و آهن

فقر آهن یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو است. مواد معدنی مانند آهن و روی برای تولید پروتئین‌هایی که موها از آن ساخته شده، بسیار مهم است. ‌‎شما می توانید آهن و روی لازم برای بدن‌تان را به‌ طور طبیعی، با خوردن اسفناج، لوبیا و غذاهای دریایی تأمین کنید.البته به یاد داشته باشید که میزان آهن و روی مورد نیاز روزانه بدنتان بستگی به سن، جنسیت و سبک زندگی شما دارد.

موانع رشد سریع مو

بعضی موارد هستند که کمتر به آن ها توجه می کنیم ولی همین کارهای به ظاهر ساده، می تواند جلوی رشد سریع مو ما را بگیرد. در این قسمت به چند مورد  از این موانع اشاره می کنیم.

رنگ کردن مو با مواد شیمیایی و نامرغوب

تغییرات مختلف مدل مو

شستن مو با آب داغ

استفاده از گل سر و کش موی سفت

شما چه توصیه‌ای برای افزایش رشد مو دارید؟ فکر می‌کنید کدام یک از راه حل‌های ذکر شده در این مطلب به رشد سریع مو بیشتر کمک می‌کند. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه داشته‌اید، می‌توانید با ما در میان بگذارید.

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها