موس مو چیست ؟

مو یکی از رکن های مهم و اساسی در زیبایی افراد محسوب می‌شود. امروزه محصولات مختلف و متعددی جهت زیبایی و مراقبت از مو در بازار وجود دارد. برای حالت دادن به مو ها و حجیم کردن آن ها روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این محصولات زیبایی و تقویت کننده مو، موس مو می باشد. موس مو می‌تواند به درخشندگی مو، حالت دهندگی و افزایش حجم مو کمک کند. اما اگر دقیقا نمی‌دانید موس مو چیست، چه فوایدی دارد و چگونه استفاده می‌شود تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما در این مقاله به بررسی این محصول و کاربرد های آن می‌پردازیم.

موس مو چیست؟

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

موس مو یکی از محصولات آرایشی مو است که برای حالت دادن به مو و افزایش حجم آن مورد استفاده قرار می گیرد. موس ها در حقیقت فوم های کرمی هستند که برای زیبایی مو ها استفاده می شود. استفاده از موس مو و یا فوم های حالت دهنده علاوه بر حالت دهندگی به مو، باعث براقیت آن می‌شود. همچنین حجیم کردن موها و خوش حالت شدن آن ها از دیگر مزیت های استفاده از موس مو می باشد. موس های مو ممکن است به صورت پمپی و یا به صورت کاسه ای در بازار موجود باشند.

همچنین ببنید: ماساژ صورت با یخ 

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

موس مو برای چه کسانی مناسب است؟

• کسانی که موهای نازک دارند.

• کسانی که موهای کم پشت دارند.

• کسانی که موهای وز دارند.

• کسانی که موهای بی حالت دارند.

• کسانی که موهای کدر و مات دارند.

 

آشنایی با انواع موس مو

موس های مو انواع مختلفی دارند که انتخاب آن ها به موارد استفاده از آن، انواع مو و نیاز مو و … بستگی دارد. از انواع موس مو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• موس نگهدارنده مو

• موس نگهدارنده قوی مو

• موس نگهدارنده بسیار قوی مو

• موس حجم دهنده مو

• موس مخصوص موهای آسیب دیده

• موس برای مو های رنگ شده

• موس مخصوص مو های حالت دار و یا مواج

• موس مخصوص مو های صاف و بدون حالت

• موس های صاف کننده

• موس های حجم دهنده

• موس مخصوص موهای رنگ شده

• موس مخصوص موهای فر

• موس برای موهای معمولی

• موس مخصوص موهای نازک

 

مواد تشکیل دهنده موس مو چیست؟

از مواد زیر برای ساخت موس استفاده می‌شود:

۱- دایمتیکون

دایمتیکون ماده اولیه مورد استفاده در موس مو است که از گره خوردن موهای شما جلوگیری می‌کند. این ماده یک روغن سیلیکونی است که اغلب در محصولات مختلف مراقبت از مو و مرطوب کننده‌های پوست استفاده می‌شود. دایمتیکون به موهای شما ظاهری درخشان و صاف می‌بخشد.

۲- لیمونن

لیمونن به دلیل داشتن رایحه قوی مرکباتی، در محصولات مراقبت از مو و پوست استفاده شده و از مرکبات استخراج می‌شود. لیمونن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی نیز است.

۳- متیل پارابن

بیشتر ببینید
مدل شینیون فرمالیته

موس مو دارای متیل پارابن به عنوان یک ماده نگهدارنده و ضد قارچ است. شما همچنین ممکن است پروپیل پارابن، بوتیل پارابن و اتیل پارابن را پیدا کنید زیرا همه آنها برای یک هدف عمل می‌کنند.

۴- لسیتین

لسیتین به عنوان یک سورفکتانت در موس مو عمل می‌کند. این ماده یک بافت چربی است که در گیاهان و حیوانات وجود دارد. لسیتین تارهای موی شما را تقویت می‌کند و آنها را درخشان‌تر نشان می‌دهد.

۵- پانتنول

پانتنول یا اسید پانتوتنیک یک عنصر مرطوب کننده در موس مو است. همچنین در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می‌شود. این ماده نوک‌ موهایی که دارای موخوره هستند را درمان می‌کند و موهای شما را زیبا نشان می‌دهد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده پانتنول را به عنوان یک ماده «احتمالاً ایمن» فهرست کرده است. این ماده همچنین برای پوست‌های حساس نیز مفید است.

۶- لانولین

لانولین مومی است که از گوسفند استخراج می‌شود. موس مو به دلیل خاصیت ضد آب بودن حاوی لانولین است. لانولین از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

۷- بهنتریمونیم کلراید

به عنوان یک نرم کننده برای موهای شما استفاده می‌شود. بهنتریمونیم کلرید موهای شما را نرم کرده و استاتیک را کاهش می‌دهد.

 

نحوه استفاده از موس مو

توجه کنید که قبل از این که برای خرید موس مو اقدام کنید، باید نوع مو خود را بشناسید، سپس متناسب با نوع مو برای خرید موس اقدام کنید. استفاده از موس مو کار نسبتا راحتی می باشد و شامل مراحل زیر می باشد.

۱. موهای خود را بشویید
در ابتدا باید مو های خود را بشویید. موس ها را باید روی مو های نمی مورد استفاده قرار داد تا به خوبی عملیات حجم دهی و حالت دهی را انجام دهند.

۲. آب اضافی موهایتان را بگیرید
بعد از شست و شو مو ها باید آب اضافی مو ها گرفته شود. مو ها باید نم دار و یا به عبارت دیگر مرطوب باشند، خیس بودن مو ها مانع از حالت دهی موس به مو ها می شود. برای گرفتن آب اضافی مو ها نیاز نیست که مو ها را سشوار کنید تنها کافی است مو ها را توسط پارچه نخی لمس کنید.

۳. موس را به موهایتان بزنید
بعد از این که آب اضافی مو ها را گرفتید، تنها کافی است مقداری از موس را کف دست های خود قرار دهید و آن را به ساقه مو بکشید. سپس مو ها را به آرامی ماساژ دهید تا موس استفاده شده به ریشه مو برسد.

۴. از سشوار استفاده کنید
اکنون نوبت براشینگ مو است. برای استفاده از سشوار باید آن را روی حرارت ملایم تنظیم کنید. اگر قصد دارید موهایتان حجیم به نظر برسد اما حالت دار نباشد باید از یک برس گرد برای صاف کردن مو ها استفاده کنید و مو ها را به سمت بالا سشوار کنید. اما اگر قصد دارید موهایتان حالت دار و مواج باشد تنها کافی است از سشوار با حرارت ملایم جهت خشک کردن مو ها استفاده کنید.

بیشتر ببینید
37 مدل طراحی ناخن ماربل یا مرمری شیک

۵. موهایتان را شانه کنید
بعد از خشک کردن مو ها تنها باید از یک شانه را دندانه های درشت و با فاصله و یا یک برس نرم برای مرتب کردن مو ها استفاده کرد.

 

فواید موس مو برای زیبایی موها

1.براق کننده
موس مو خاصیت براق کنندگی مو را نیز دارد به این صورت که اگر موهای کدر و مات دارید میتوانید به موهایتان موس مو بزنید و آن ها را براق و درخشان کنید.

2.حجم دهنده
یکی از راه های افزایش حجم موها استفاده از موس مو است، برای پرپشت نشان دادن موها بهترین کار این است که مقداری موس مو به ریشه موهایتان بزنید و آن ها را پوش دهید به این ترتیب موهای پرحجمی خواهید داشت.

3.از بین بردن حالت وز بودن مو
با استفاده از موس مو با موهای وز خداحافظی کنید، موس مو مانند ژل موها را چسبنده نمی کند و مانند اسپری موها را خشک نمی کند بلکه موهای وز را نرم و خوش حالت می کند.

4.حالت دهنده
یکی دیگر از کاربردهای موس مو این است که موها را حالت دار می کند به این صورت که اگر موهای موج دار دارید با استفاده از موس مو حالت موج دار موها را زیباتر کنید و ماندگاری آن ها را افزایش دهید.

5.ساختار سبک
موس موبرای افراد دارای موی چرب بسیار مناسب است زیرا برعکس ژل مو ساختاری بسیار سبک دارد و به صورت فوم تولید می شود پس این افراد می توانند به جای ژل از موس مو استفاده کنند.

6.سرعت در آرایش موها
موس مو به دلیل نوع مواد بکار رفته در ترکیبات آن خیلی سریع خشک شده و حالت دلخواه را در موهای شما ایجاد می کند و سبب بالا رفتن سرعت آرایش کردن مو می شود.

 

عوارض موس مو چیست؟

موس مو اگر به درستی و به مقدار مناسب استفاده شود، عوارضی برای مو ندارد اما مصرف هر روزه و طولانی مدت آن عوارض زیر را به همراه دارد:

• اگر موس با چشم یا بینی شما تماس پیدا کند، ممکن است باعث تحریک شود.

• تغییر حالت، بدرنگی،‌ و کدر شدن ساقه مو

• اگر موهای شما تحت درمان شیمیایی است، استفاده بیش از حد از موس شاید اثرات نامطلوبی روی موهای شما داشته باشد.

• ایجاد آلرژی به دلیل عطر زیاد

• آسیب به ساقه مو به دلیل نیاز به استفاده از ابزارهای حرارتی مو

• در صورت استفاده زیاد از محصول، ممکن است موها زبر یا شکننده شوند.

• مشخصات موس موی خود را بررسی کنید. برخی از موس‌ها ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که منجر به نازک شدن یا ریزش موها می‌شوند.

برای جلوگیری از این عوارض، باید هنگام خرید موس مو به جنس موهای خود، نوع موس، کیفیت برند، و اصل یا تقلبی بودن آن توجه کنید. همچنین، دقت کنید که به طور مداوم از این محصول استفاده نکنید و فقط گاهی برای مدل دادن به موهای خود از آن استفاده کنید.

| امیدواریم از این مطلب لذت برده باشد |