ساتیشو

رنگ مو در دوران بارداری

علی

۱۹ تیر ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

رنگ مو در دوران بارداری + نکات و روش های جایگزین

بدن زنان باردار با رشد جنین، دچار تغییرات زیادی در بدن میشود. اما خانم ها دوست دارند که همیشه آراسته باشند حتی در دوران بارداری هم رنگ مو را انجام دهند. بسیاری از رنگ موها حاوی مواد شیمیایی اند، بنابراین ممکن است شما نگران این باشید که کودک خود را در معرض مواد شیمیایی قرار دهید. قرار گرفتن در معرض سرب بالا در دوران بارداری سبب مشکلاتی همچون زایمان زود رس، سقط جنین و یا جنین کم وزن شود. مقدار کمی از رنگ مو میتواند جذب پوست شود و این مقدار کم نمیتواند سبب به خطر انداختن زندگی نوزادتان شود. خبر خوب این است که رنگ مو به خودی خود یک سم خطرناک برای کودکتان نیست، بنابراین رنگ کردن مو در بارداری ایمن است.

رنگ کردن مو در دوران بارداری

رنگ کردن مو در دوران بارداری

تا سه ماه دوم بارداری صبر کنید

برای به حداقل رساندن آسیب های احتمالی به جنین در حال رشد، تا طی 12 هفته بارداری موهایتان را رنگ نکنید. البته از آنجایی که در دوران بارداری پوست حساس است و نسبت به مواد خارجی حساسیت و واکنش نشان می دهد، استفاده از رنگ مو در این دوران به هیچ وجه توصیه نمی شود. رنگ کردن مو در دوران بارداری در سه ماه نخست جایز نیست و بهتر است در سه ماه دوم بارداری انجام شود، زیرا سه ماه اول بارداری زمان پیشترفت سلول های اولیه جنین و شکل گرفتن او است و در این زمان بیشترین خطر اسیب وجود دارد.

شرایط رنگ مو در دوران بارداری

شرایط رنگ مو در دوران بارداری

از روش جایگزین استفاده کنید

اگر میخواهید رنگ مو تماس مستقیمی با پوست سرتان نداشته باشد، به گزینه های بهتری مانند هایلایت فکر کنید. هایلایت کردن مو ها یکی از جایگزین های کم خطر برای رنگ کردن موها در دوران بارداری است. هایلایت کردن مو فقط با ساقه مو در تماس است.

بیشتر ببینید
انواع روش تقویت ناخن

رنگ مو یکی از حرفه های پولساز آرایشگری است اگر شما هم به این هنر علاقه مندید می توانید با خرید دوره آموزش رنگ مو در خانه ساتیشو این هنر را به صورت آنلاین زیر نظر یکی از بهترین اساتید ای حوزه آموزش ببینید.

استفاده از روش های جایگزین

استفاده از روش های جایگزین

رنگ مو بدون امونیاک

یکی دیگر از این راه های رنگ کردن مو در بارداری استفاده از رنگ مو بدون امونیاک است. آمونیاک موجود در رنگ موها موجب ایجاد مشکلاتی نظیر خشکی مو، سوزش چشم و بینی و یا آلرژی می شود که مناسب دوران بارداری نیست. این در حالی است که رنگ موهای بدون آمونیاک بدون بو هستند و فرمولاسیون سازگارتری با بدن دارند. از آنجایی که این نوع رنگ موها حاوی مواد شیمیایی اندکی هستند، آسیب کمتری نیز ایجاد می کنند. این روش ها خطر های مربوط به رنگ مو را در دوران بارداری کاهش می دهد.

رنگ کردن مو بدون امونیاک

رنگ کردن مو بدون امونیاک

رنگ حنا

حنا،رنگ موی مشهور طبیعی و ثابت شده که به بهبود کیفیت مو کمک میکند. رنگ کردن مو با حنای خالص عاری از مواد شیمیایی برای بیشتر افراد بی خطر است. اما خانم های باردار اغلب بر این باور اند که یکی از بهترین جایگزین هایی که در دوران بارداری می تواند به جای رنگ موی شیمیایی استفاده شود رنگ های گیاهی و حنا هستند. اما نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که متاسفانه در بازار رنگ های حنای زیادی وجود دارند که خالص و گیاهی نیستند و حاوی مواد شیمیایی سمی و مضر هستند.

بیشتر ببینید
آموزش لاک زدن

رنگ کردن مو با حنا

رنگ کردن مو با حنا

استفاده از رنگ موهای مطمئن

استفاده از رنگ مو های موقت و نیمه دائمی اگرچه به اندازه رنگ های دائمی ماندگار نیستند ولی میزان قرارگیری پوست سر را در معرض مواد شیمیایی به حداقل میرسانند  رنگ موهای موقت حاوی آمونیاک موجود در رنگ‌های شیمیایی نیستند و فقط موها را با یک لایه نازک از رنگ می‌پوشانند و برای مدت کوتاه رنگ موها را تغییر می‌دهند. رنگ مو موقت روی سطح مو باقی می‌ماند و بعد از چند بار شستشو از بین می‌رود. علاوه بر اینکه رنگ مو دائم حاوی مواد شیمیایی است و از طریق پوست سر جذب می‌شود، دارای گازهای سمی و خطرناکی نیز هست که استنشاق آن برای خانم‌های باردار مضر است و بهتر است در این مدت رنگ را از ریشه روی موها قرار ندهید تا رنگ با پوست تماس کمتری داشته باشد. علاوه بر رنگ موهای موقت و نیمه دائمی که فاقد آمونیاک هستند می‌توانید از رنگ‌های گیاهی فاقد امونیاک نیز استفاده کنید. نگ‌های گیاهی و حنا جایگزین خوبی برای رنگ موهای شیمیایی در دوران بارداری محسوب می‌شوند. حنا یک ماده کاملا طبیعی است و هیچگونه مواد شیمیایی و مضری در آن وجود ندارد، به همین دلیل استفاده از آن در طول بارداری هیچ آسیبی به جنین وارد نمی‌کند.

استفاده از رنگ های مطمئن

استفاده از رنگ های مطمئن

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها