ساتیشو

رنگ کردن مو ها در پریودی

علی

۱۴ تیر ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

رنگ مو هنگام پریودی

معمولا همیشه این سوال برای خانم ها پیش می آید که آیا می توان در زمان قاعدگی موهایمان را رنگ کنیم یا نه؟ در ادامه مطلب به پاسخ این سوال می پردازیم.

علت رنگ نگرفتن مو در دوران پریودی

علت رنگ نگرفتن مو در دوران پریودی

تاثیر دوران پریودی بر بدن

بسیاری از خانم ها در این دوران دچار دردهای شکمی و کمر می‌شوند. گاهی این دردها بیشتر شده و خانم ها را در این دوران ضعیف‌تر می‌کند. دوران قاعدگی علاوه بر تاثیری که روی جسم میگذارد، می‌تواند خلق‌وخوی فرد را هم بهم بریزد تا جایی که فرد ممکن است احساس افسردگی کند. البته علایمی که گفته شد در همه یکسان نیست. خیلی‌ها در این دوران هم راحت هستند و می‌توانند به راحتی به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. این افراد ممکن است حال خود را با ورزش و جنب‌وجوش بهتر کنند. اما برخی دیگر استراحت را برای بهبود خود ترجیح می‌دهند.

همچنین ببینید: مدل مو باب 

تاثیر رنگ مو در دوران پریودی بر موها

در دوران قاعدگی، تعادل هورمون‌ها به‌هم می‌ریزد. بی‌نظمی هورمونی باعث به‌وجود آمدن تغییراتی در بدن می‌شود که این تغییرات ممکن است سبب شود تا رنگ مو تاثیر خود را به خوبی نداشته باشته باشد.

در اثر بی نظمی هورمون‌ها متابولیسم حرارت بدن تغییر می‌کند و واکنش بدن نسبت به تغییرات شیمیایی مانند رنگ‌کردن مو در دوران قاعدگی، متفاوت می‌شود. به دلیل ترشح چربی و کم‌شدن نفوذ‌ پذیری رنگ در بافت مو در این دوران، زمانی که بعضی از خانم‌ها موهای خود را رنگ می‌کنند، رنگ به خوبی روی موهایشان نمی‌ماند. به این ترتیب رنگ گرفتن موها بیشتر از زمان معمول طول می‌کشد و رنگدانه‌های رنگ مو به طور نامنظم و به سختی به عمق مو نفوذ می‌کند. چربی در قسمت پایه رنگ را دفع و برعکس نوک مو، آن را با قدرت مضاعف جذب می‌کند. علاوه بر این، تغییر رنگ و ظاهر شدن «لکه» روی موها نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در دوران قاعدگی به علت حساس شدن پوست بدن، استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ مو، موجب سوزش یا خارش پوست سر می‌شود.

بیشتر ببینید
وسایل ضروری عروس در روز عروسی

روز چندم پریودی میشه مو رنگ کرد

روز چندم پریودی میشه مو رنگ کرد

روز چندم پریودی میشه موهارو رنگ کرد؟

با توجه به نکاتی که گفته شد بهتر است منتظر پایان دوره قاعدگی خود باشید و سپس اقدام به رنگ‌کردن مو نمایید. اگرچه هیچ توضیحی علمی دقیقی درباره تاثیر دقیق رنگ مو در دوران قاعدگی و میزان موثر‌بودن آن روی مو وجود ندارد، اما زنان زیادی از این موضوع شکایت دارند. باز هم تاکید میکنیم که این موضوع برای همه زنان صحت ندارد. بسته به نوع بدن هر فرد و میزان تغییرات هورمونی، این واکنش در بدن متفاوت است. به‌طور کلی و طی آزمایش‌های متعدد در این زمینه، مشخص شد که تعداد بسیار کمی از افراد، رنگ مو را همانند روزهای عادی (بدون قاعدگی) و مطابق با رنگ درج شده بر روی محصول تجربه کرده‌اند. به دلیل افزایش سطح هورمون‌ها در دوره‌ی قاعدگی، رشد موهای سر بیشتر می‌شود و در این دوران، مو می تواند در فاصله‌ی ۳ تا ۴ روز رشد کند. در حالی که به طور معمول، طی یک هفته تا ۱۰ روز، موی جدید رشد می‌کند. همچنین تغییرات هورمونی در بدن، باعث حساس‌تر‌شدن پوست سر می‌شود. در نتیجه رنگ کردن مو یا هرنوع تحریکات پوستی دیگر در دوران قاعدگی، باعث آسیب رساندن و یا ایجاد قرمزی و کبودی بر روی پوست می‌شود. بهتر است که اجازه دهید، دوران قاعدگی شما به پایان برسد و سپس موهای خود را رنگ کنید و حتی برای از بین بردن موهای زائد اقدام نمایید.

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها