ساتیشو

رنگ مو موقت چیست؟ + نحوه استفاده از آن

علی

7 آبان 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

رنگ مو موقت چیست؟

رنگ موی موقت رنگ‌ بدون آمونیاکی است که بدون ایجاد هرگونه تغییری در ساختار مو و رنگدانه‌های آن باعث تغییر رنگ مو می‌شود. درواقع رنگ موی موقت یک لایه نازک با رنگی متفاوت است که بدون ورود به ساقه مو و اثرگذاری روی فولیکول‌های مو، باعث تغییر رنگ موها می‌شود.

رنگ مو موقت دخترانه

رنگ مو موقت دخترانه

مزایای رنگ موی موقت:

  • به راحتی و بدون آسیب به مو استفاده می شود.
  • از رنگ های مختلف موی خود لذت میبرید.
  • ظاهری طبیعی دارد.
  • ظاهر مو را پر پشت تر نشان می دهد.

معایب رنگ موی موقت:

  • ماندگاری کمی دارد.
  • به دلیل شیمیایی بودنش می تواند تاثیر منفی روی مو داشته باشد.
  • بر روی موی خاکستری اثری ندارد.
  • در موهای تیره پوشش دهی کمی دارد.

همچنین ببینید: تفاوت رنگ مو با رنگساژ

انواع رنگ موی موقت:

رنگ موی موقت پودری: این رنگ مو به صورت پودر است و به ساقه و فولیکول های مو هیچ گونه آسیبی نمی رساند. کاربرد اصلی این نوع رنگ موی موقت در نگ کردن ساقه موهای رشد کرده و سفید است.

رنگ موی موقت گچی: رنگ موی گچی دارای طیف رنگ های گسترده ای است و برای رنگ کردن موها به صورت فانتزی مناسب است و به همین خاطر طرفداران بسیاری دارد.

انواع رنگ موی موقت

انواع رنگ موی موقت

رنگ موی موقت اسپری: یکی دیگر از انواع رنگ مو موقت که کاربرد فراوانی دارد، اسپری رنگ مو است. این رنگ مو در قالب اسپری به فروش می‌رسد و استفاده از آن بسیار آسان است. در واقع شما به سرعت و به آسانی می‌توانید موهای خود را موقتاٌ رنگ کنید. اما در به یاد داشته باشید که هنگام استفاده باید موهایتان کاملاً خشک باشد.

بیشتر ببینید
مدل ناخن شاین دخترانه جدید با طرح هایی که کمتر دیده اید

همچنین ببینید: رنگ مو برای پوست سبزه

رنگ مو موقت خوراکی: یکی از رایج ترین رنگ موهای موقت، رنگ موی خوراکی است. رنگ‌های فانتزی معمولا از نوع رنگ موی خوراکی بوده و روی ساقه مو اثر می‌گذارند. افرادی که موهای خود را دکلره کرده‌ اند، می‌توانند با رنگ موی موقت خوراکی تناژ بسیار زیبایی به موهای خود بدهند. در هنگام استفاده دقت کنید که رنگ روی موهای شسته و خشک بهتر اثر می‌کند. و چون ترکیباتش دارای نرم کننده است، نیازی به مرطوب کردن موها ندارید.

نحوه استفاده از رنگ موی موقت:

برای استفاده از انواع رنگ مو موقت باید از روش مناسب آن استفاده کنید.

اسپری رنگ مو موقت

اسپری رنگ مو موقت

 گچی:

برای استفاده از رنگ‌های گچی بهتر است کمی موهایتان مرطوب باشد. ابتدا با اسپری آب، موهای خود را کمی مرطوب کنید. سپس پد نخی آغشته به رنگ را از بالا به پایین روی موهای خود بکشید. اگر تصمیم گرفته اید که موهای خود را چند رنگ کنید، ابتدا آنها را چند دسته کنید و روی هر دسته از مو یک رنگ را بکشید.

اسپری:

در این روش باید موهای خود را به 2 قسمت تقسیم کنید. سپس رنگ را به لایه‌های مو اسپری کنید. لازم به ذکر است اگر اول رنگ مو موقت سفید و سپس رنگ موی مورد نظر را روی موهای خود اسپری کنید، نتیجه بهتری خواهید دید.

خوراکی:

هنگامی که از رنگ موی موقت خوراکی استفاده می کنید هر شیشه رنگ مو را با نصف بطری نرم کننده مخلوط کنید تا یکدست شود. برای استفاده هم باید با قلم موی آغشته به رنگ، ساقه‌ هر تار مو را کامل رنگ نمایید.

بیشتر ببینید
معرفی انواع رنگ مو

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها