ساتیشو

رنگ کردن مو با حنا – آموزش قدم به قدم رنگ مو با حنا در خانه

elarah

الهه

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

آموزش رنگ کردن مو به صورت حرفه ای با انواع حنا

حنا یک ماده گیاهی فوق العاده پر خاصیت است که استفاده از آن برای موها و حتی پوست بدن بسیار پر خاصیت می باشد.

رنگ کردن مو با حنا

حنا چیست؟

حَنا گیاهی است درختچه ای که البته قسمت مورد استفاده آن جوهره آن می باشد. از حنا برای رنگ کردن مو ها، نقش زدن روی بدن، رنگ کردن ناخن ها و.. استفاده می شود.

فواید حنا برای مو

همانطور که گفتیم حنا یک رنگ مو طبیعی است، یک رنگ مو که در کنار رنگ کردن موهایتان خواص بی نظیری نیز برای موها دارد. از جمله خواص حنا می توان به

  • ضخیم تر شدن
  • نرم شدن
  • حفاظت از پوست سر در برابر آفتاب
  • صافی و احیای مو
  • کاهش ریزش مو
  • متعادل سازی ph مو

ماندگاری حنا روی مو

ماندگاری حنا در بهترین و زیباترین حالت بین 4 تا 6 هفته خواهد بود. پس از آن رفته رفته کم رنگ می شود و بعد از آن نیاز است که دوباره موها را حنا کنید.

حنا گذاشتن مو

نکاتی که قبل از حنا کردن موها باید بدانید

1- حنا علاوه بر رنگ کردن موها باعث رنگ گرفتن پوست سر و بدن هم می شود که به سادگی هم قابل پاک شدن نیست، پس حتما باید در هنگام رنگ کردن موها از تکنیک درست استفاده کنید تا به این مشکل برنخورید.

2- بر خلاف رنگ های شیمیایی که زمان رنگ گرفتن موها بین 30 الی 45 دقیقه است. رنگ کردن مو با حنا بسیار کار وقت گیری است و معمولا با توجه به قدرت رنگ پذیری مو بین 1 الی 5 ساعت طول می کشد.

3- همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد حنا علاوه بر رنگ کردن موها باعث رنگ شدن پوست بدن و سر هم می شود پس حتما برای انجام این کار از دستکش و کلاه استفاده کنید تا حنا های اضافی باعث رنگ شدن نقاط مختلف بدن نشود.

رنگ حنا روی مشکی

4- می توانید با اضافه کردن قهوه و وسمه رنگ اصلی حنا را تغییر دهید. قهوه رنگ حنا را تیره تر می کند و وسمه رنگ حنا را به یک قهوه ای روشن تغییر می دهد. همچنین آب لیمو، سرکه و شراب قرمز هم رنگ حنا را به بلوند سرخابی ( رنگ توت فرنگی) تغییر می دهند.

بیشتر ببینید
تینت صورت چیست و چگونه استفاده می شود؟

5- مهم ترین نکته ای که در رنگ مو با حنا باید بدانید این است که بعد از انجام این کار تغییر رنگ موهایتان به رنگی دیگر بسیار دشوار و هزینه بر خواهد بود و حتی در صورت رنگ شدن موها هم هیچ وقت نتیجه دلخواه حاصل نمی شود.

آموزش رنگ کردن مو با حنا

مراحل رنگ کردن مو با حنا

خب در این قسمت به صورت کامل و قدم به قدم مراحل رنگ مو با حنا را قرار داده ایم:

تهیه حنا

ابتدا با توجه به مقدار موهایتان پودر حنا طبیعی را تهیه کنید و با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری شود سپس به مدت 8 الی 12 ساعت در یک جای گرم قرار دهید. بعد از تغییر رنگ حنا به سمت سبز یعنی حنا اکسید شده و آماده گذاشتن روی موها است.

ترکیب حنا

قبل از اینکه به حنا استراحت دهید فراموش نکنید که می توانید حنا را با هر کدام از مواردی که در بالا گفتیم با توجه به رنگ مورد نظر ترکیب کنید. اما اگر می خواهید برای بار اول این کار انجام دهید پیشنهاد می دهیم از ترکیب چای سیاه دم شده و آب لیمو تازه استفاده کنید.

نحوه گذاشتن حنا روی موهای سر

1- ابتدا با یک وازلین نزدیک خط رویش موها را چرب کنید تا حنا پوست را رنگ نکند.

2- موها را شانه و تقسیم کنید و با برس مخصوص رنگ حنا را به صورت مساوی روی تمام موها بگذارید و سپس همه موها را جمع کرده و کلاه دوش را بپوشید گرم نگه داشتن مو با یک حوله و ماساژ دادن می تواند در نتیجه بهتر کمک کند.

3- مدت زمان ماندن حنا بستگی به نتیجه دلخواه دارد می توانید بین 1 ساعت تا حدود 8 ساعت به آن زمان بدهید. هرچه زمان بیشتری به حنا بدهید نتیجه آن بهتر خواهد بود.

بیشتر ببینید
رنگ موی مناسب رنگ پوست + تشخیص تناژ پوست

رنگ کردن مو با حنا

شستن حنا

برای آب کشی حنا از روی موها دقت لازم را به خرج دهید بهتر است به جای شستن کامل بدن زیر دوش فقط سر را بشورید تا چون حنا هنوز هم می تواند باعث رنگ شدن قسمت های مختلف شود.

موها را تا جایی که دیگر آب شفاف از آن خارج شود بشورید و بعد از آن با استفاده از یک شامپو بار دیگر موها را خوب بشویید. پس از اتمام مراحل شست و شو می توانید از یک نرم کننده یا یک ماسک مو استفاده کنید کنید.

در پایان هم موها را با باد سشوار خشک کرده و حالت دهید استفاده از باد سشوار به باز شدن رنگ مو هم کمک می کند.

مثل تمام رنگ مو ها حنا هم در دو روز اول نباید شسته شود تا ثبیت شود.

 

اگر شما هم از آن دسته بانوانی هستید که به دنبال مستقل شدن و کسب درآمد هست و به یادگیری حرفه های آرایشگری پولساز مثل رنگ مو علاقه مند هست پیشنهاد ما به شما دوره جامع آموزش صفر تا صد رنگ مو ساتیشو هست.

برای دریافت و خرید دوره فقط کافیه کلیک کنید.

طرز استفاده حنا هندی مشکی برای مو

حنا روی موی سفید

توجه کنید که اگر موهای شما سفید است حنا روی موهای سفید رنگی در تناژ های مختلف نارنجی را به شما خواهد داد.

سیاه کردن مو سفید با حنا

حنای سیاه یکی از انواع حنا هندی است که روی موهای خاکستری بهترین پوشش را به صورت طبیعی دارد. شما می توانید با ترکیب حنا سیاه با حنا طبیعی یک رنگ مشکی طبیعی داشته باشید.

طرز استفاده حنا هندی مشکی برای مو

حنا هندی که انواع مختلفی دارد را می توانید مثل حنای طبیعی و طبق همان مراحل استفاده کنید. البته دقت کنید که بهتر است این حنا را با مواد دیگر ترکیب نکید و همچنین زمان ماندن حنا هندی روی موها در بیشترین حالت 30 دقیقه است و ماندن بیش از حد آن خواصیت این حنا را از بین می برد.

| امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها