ساتیشو

سامبره مو چیست؟ تفاوت سامبره با آمبره + نحوه انجام سامبره

elarah

الهه

۱۰ آبان ۱۴۰۲

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

سامبره مو چیست؟ نحوه انجام سامبره مو

سامبره مو چیست؟ تکنیک ها و روش های زیبایی هر روز درحال تغییر هستند. در گذشته رنگ کردن موها به صورت یک دست و کامل انجام می شد. اما امروزه می بینیم که روش های بسیار زیادی برای تغییر رنگ مو ها ابداع شده اند. هایلایت اولین تکنیک رنگ مویی بود که تناژهای تیره و روشن روی مو ایجاد می کرد. اما افراد خلاق در هایلایت هم با ایجاد تغییراتی از آن انواع جدید و روش های زیبا تولید کردند. آمبره، بالیاژ و سامبره از انواع هایلایت مو هستند.

سامبره مو چیست؟

سامبره مو

سامبره یک تکنیک جدید و فوق العاده است. این روش زیر مجموعه آمبره است و در واقع روش رنگ گذاری روی موها نیز مثل آمبره انجام می شود. تغییر رنگ مو از تیره به روشن در سامبره بسیار ملایم است و موها حالت طبیعی دارند.

تفاوت سامبره با آمبره؟

تنها تفاوت تکنیک سامبره و آمبره در شدن تغییر رنگ مو از تیره به روشن است. در آمبره ریشه مو تیره است و هرچه به سمت نوک مو نزدیک می شویم درجه روشنی به شدت افزایش پیدا می کند. اما در سامبره تغییر درجه روشنی مو بسیار ملایم است و بین ریشه تا نوک مو تفاوت بسیار بالا وجود ندارد، در مواقع رنگ به آرام به سمت روشن شدن می رود.

همچنین ببینید: مدل سامبره مو 

مزایای سامبره مو

عدم محدودیت در انتخاب رنگ 

در روش سامبره به این دلیل که رنگ آمیزی مو از ده سانتی متر بعد از ریشه شروع می شود، شما می توانید انواع رنگ های مختلف را انتخاب کنید بدون ترس از اینکه رنگ انتخابی به چهره و رنگ پستتان هم خوانی دارد یا نه.

کاهش آسیب به مو

در تکنیک هایی مثل امبره و بالیاژ بخاطر افزایش درجه روشنی مقدار زیادی از موها باید دکلره شوند. دکلره کردن مو یکی از روش هایی است که رنگ دانه موها را از بین می برد و برای مو بسیار آسیب زا است. اما در سامبره مقدار موهایی که دکلره می شوند کمتر است و در نتیجه آسیب هم کمتر خواهد بود

بیشتر ببینید
صابون ابرو چیست

هزینه کمتر نسب به تکنیک های دیگر 

همانطور که گفتیم در سامبره مقدار موهای که دکلره م شوند بسیار کم است. در نتیجه، در این تکنیک مواد مصرفی کمتر خواهد بود که باعث کاهش هزینه های شما نیز خواهد شد.

ظاهر طبیعی و عدم نیاز به تمدید

در روش های آمبره و بالیاژ چون روشن شدن موها از نزدیک به ریشه شروع می شوند بعد از مدتی شما حتم نیاز به ترمیم رنگ موهایتان خواهید داشت. اما در سامبره چون رنگ مو نزدیک به ساقه زده می شود و ب ریشه فاصله دارد نیاز به ترمیم سریع وجود ندارد.

در تکنیک سامبره چون تغییر رنگ مو از تیره به روشن زیاد نیست موها بسیار حالت طبیعی دارند.

سامبره مو بلند

سامبره روی مو مشکی

شما می توانید با توجه به رنگی که انتخاب می کنید یک سامبر زیبا داشته باشید. دقت کنید رنگی که برای سامبره انتخاب می کنید نباید با رنگ زمینه مو زیاد فرق داشته باشد چون سامبره حالت طبیعی باید داشته باشد. از رنگ هایی که برای سامبر روی موی مشکی می توانید انتخاب کنید می توان به به :

قهوه ای

مسی

آبی نفتی

خاکستری

بنفش

فندوقی

بلوند دودی

و.. اشاره کرد.

سامبره مو کوتاه

برای انجام تکنیک سامبره روی موی کوتاه دقت کنید چون در این مدل ها قد مو کوتاه است و موهایی که سامبره روی ان ها انجام می شود در اطراف صورت ریخته می شوند. دقت کنید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست، رنگ چشم و چهرتان همخوانی داشته باشد.

سامبره مو برای چه کسانی مناسب است؟

سامبره یک روش بسیار طبیعی و زیبا است و برای همه افرادی که این سبک از رنگ مو را می پسندند مناسب است.

بیشتر ببینید
مدل های جدید تاتو سه بعدی

نحوه انجام سامبره مو

سامبره مو یک تکنیک تخصصصی است و بهتر است اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید این کار را به دست افراد متخصص بسپارید. به صورت خلاصه سامبره مو طی مراحل زیر انجام می شود.

1- ابتدا قسمت هایی که باید روشن تر شوند با دکلره به پایه مناسب رسانده می شود.

2- اگر موهایتان سفید است با یک رنگ مو مناسب موهای سفید را با رنگ زمینه مو یکی می شود.

3- رنگ تیره بعد از اماده سازی در قسمت های بالای مو نزدیک به ریشه زده می شود.

4- رنگ روشن برای نوک موها استفاده می شود.

5- مرز دو رنگ با هم ترکیب می شود.

6- بعد از شست و شو و براشینگ نتیجه نهایی قابل مشاهده است.

سامبره

سامبره مو چیست

ماندگاری سامبره مو

ماندگاری سامبره مثل تمام رنگ ها بستگی به جنس مو و برن های مورد استفاده دارد. اما چون در سامبره رنگ امیزی مو با ریشه فاصله دارد با رشد ریشه ها زیبایی سامبره همچنان حفظ خواهد شد.

مضرات سامبره مو

در بالا نیز گفتیم ک سامبره مو نسبت به دو تکنیک بالیاژ و آمبره به مو آسیب کمتری می رساند. اما باز هم استفاده دراز مدت از مواد رنگی باعث سفید شدن زود رس موها و خشکی مو خواهد شد. سعی کنید بعد از هر بار رنگ کردن موهایتان را تقویت و احیا کنید.

سامبره در دوران بارداری

رنگ مو با هر تکنیکی که انجام شود در دوران بارداری و شیردهی برای هیچ مادری توصیه نمی شود. چون مواد شیمیایی موجود در رنگ مو علاوه بر حساسیت زا بودن ممکن است برای جنین خطرناک باشند.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها