ساتیشو

سنگ مصنوعی چیست؟ (بررسی کامل کاربرد و مزایا و ویژگی ها)

elarah

الهه

۱۸ دی ۱۴۰۲

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

سنگ مصنوعی چیست؟ (بررسی کامل کاربرد و مزایا و ویژگی ها)

سنگ مصنوعی به عنوان یکی از انواع مصالح ساختمانی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید و روانه بازار می شود. شما برای استفاده از این محصولات به بودجه زیادی نیاز ندارید مثلا قیمت ماربل شیت بین کابینتی چندان بالا نیست اما جلوه ای فوق العاده زیبا به محیط آپارتمانتان می بخشد و جذابیت ظاهری آنجا را افزایش می دهد.

اما سنگ مصنوعی چیست؟ چه کاربردها، مزایا و ویژگی هایی دارد و در چه مدل هایی تولید و روانه بازار می شود؟ آگاهی از پاسخ هر یک از این سوال ها کمکتان می کند که این محصول را با دقت بیشتری بخرید.

سنگ مصنوعی چیست

سنگ مصنوعی چیست؟

برای اینکه ساختمان و بنای خود را به سبک امروزی و خاص طراحی کنید، باید با انواع مصالح جدید و پیشرفته آشنا باشید. با آگاهی از اینکه ماربل شیت چیست؟ سنگ مصنوعی به چه کاری می آید و … می توانید بهترین مصالح را با زیبایی ظاهری خاص برای محیط داخلی یا بیرونی ساختمانتان استفاده کنید.

اما سنگ مصنوعی چیست؟ این محصول به عنوان یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی از ترکیب مواد مختلفی مثل آگرگات سنگ های ضایعاتی، رس، سیمان، مواد پلیمری و خاک با وزن سبک تولید می شود و جایگزین بسیاری از سنگ های طبیعی شده است. این مصالح با هدف جایگزینی با سنگ های طبیعی، به دلیل جلوگیری از آسیب به محیط زیست و ساخت معادن جدید، در تعداد بالا تولید شده اند و مزایا و ویژگی های مثبت زیادی نسبت به آنها دارند.

از انواع سنگ های مصنوعی می توانید به عنوان کفپوش یا دیوارپوش بخش های داخلی یا بیرونی ساختمان استفاده کنید. امکان استفاده از این سنگ ها حتی برای تزیین آشپزخانه و سینک ظرفشویی نیز وجود دارد. در واقع در هر قسمتی از خانه که نیاز به تزیینات دیوار یا کف بود، سنگ های مصنوعی بهترین گزینه پیش روی تان هستند.

ماربل شیت بین کابینتی

معرفی انواع سنگ مصنوعی تزئینی

آیا می دانید سنگ مصنوعی در چه مدل هایی تولید می شود؟ با نحوه نصب ماربل شیت، سنگ های مصنوعی و سایر مصالح امروزی و مدرن آشنایی دارید؟ شما می توانید برای نصب این محصولات از تکنسین های فعال در بازار کمک بگیرید.

این افراد با شناخت انواع این محصول هر کدام از آنها را با کیفیت فوق العاده بالا و در مدت زمان کوتاه نصب خواهند کرد. در ادامه قصد داریم انواع این محصولات را معرفی کنیم:

سمنت پلاست، مناسب برای دکوراتیو

این نوع مصالح رنگ بندی ها و طرح های متنوعی دارند و برای فضای داخلی و خارجی ساختمان ها به کار می آیند. سمنت پلاست ها از ترکیب افزودنی ها، رنگدانه ها، مواد پلیمری، مواد تثبیت کننده و … تولید می شوند. این محصولات را معمولاً با نام بتن پلیمری نیز در بازار می شناسند، چون به آنها در حین فرآیند پلیمریزاسیون بتن می افزایند.

بیشتر ببینید
شومیز و تونیک چه تفاوتی با هم دارند؟

سنگ مرمریت، بهترین سنگ مصنوعی

سنگ مرمریت، بهترین سنگ مصنوعی

انواع مرمریت ها جذب آبی کمی دارند و از استحکام و دوام بالایی برخوردارند. این محصولات به دلیل نصب و نگهداری آسان نیز توانسته اند در بازار جزء محبوبترین مدل ها شناخته شوند.

مقاومت سنگ های مرمریت مصنوعی بالاست و در برابر سرما و گرما به خوبی بافت خود را حفظ می کنند و دچار مشکل و آسیب دیدگی نمی شوند.

از آنجا که قیمت مرمریت های مصنوعی نسبت به مرمریت طبیعی پایینتر است، امکان خرید آنها حتی با بودجه کم هم وجود دارد.

ماربل شیت برای دیوار

سنگ کورین، پر کاربرد در دکوراسیون داخلی

کورین ها جزء آن دسته از انواع سنگ های مصنوعی هستند که امکان اتصال آنها به یکدیگر بدون مشخص شدن درز وجود دارد. این مصالح بدون دخل و فرج هستند و قابلیت ترمیم خط و خش روی آنها وجود دارد؛ بنابراین اگر به هر دلیلی روی آنها خط و خشی به وجود آمد، نگران از بین رفتن کیفیت ظاهری شان نباشید.

تنوع رنگ و طرح کورین ها بالاست، از این رو می توانید کاملاً متناسب با سلیقه و دکوراسیون موردنظرتان آنها را بخرید.

اپن با سنگ اونیکس

سنگ اونیکس، بهترین سنگ در دکور داخلی

سنگ های اونیکس قابلیت نصب بسیار آسان و راحتی دارند، از این رو از محبوبیت بالایی در بازار برخوردارند. این مصالح با مقاومت کششی بالا و استحکام خوب، تا مدت ها می توانند نیازتان را به هر محصول مشابه برای تزیینات محیط از بین ببرند.

اونیکس ها در رنگ بندی های مختلفی تولید می شوند، به همین دلیل می توانید آنها را کاملاً متناسب با دکوراسیون محیط موردنظرتان تهیه کنید.

مقاومت بالا در برابر دمای محیط، اشعه های مضر خورشید، برف، باران و … از سایر ویژگی های این محصول است که آن را نسبت به سایر سنگ های مصنوعی بازار یک سر و گردن بالاتر می برد.

سنگ کوارتز

سنگ های مصنوعی کوارتز قابلیت ها و کاربردهای مختلفی دارند؛ مثلا از این سنگ ها به عنوان سنگ مزار استفاده می کنند یا آنها را برای اپن، کفپوش و … به کار می برند. این محصول به دلیل نداشتن درز و تخلخل مانع رشد هیچگونه باکتری و میکروبی هستند، از این رو به بهداشت محیط کمک زیادی خواهند کرد.

وکیوم لمینت برای کف

وکیوم لمینت

یکی از انواع جدیدترین سنگ های مصنوعی که برای اولین بار در کشور آلمان تولید شد، وکیوم لمینت است که در ضخامت و ابعاد مختلفی تولید می شود. این محصول در صورتی که با ضخامت کم تولید شود، به عنوان بک لایت نیز کاربرد دارد. شما می توانید از وکیوم لمینت ها در موقعیت های مختلفی به عنوان پارتیشن، دیوارپوش حمام، تی وی روم و … استفاده کنید و جذابیت خاص و ویژه ای به محیط ببخشید.

بیشتر ببینید
بهترین مارک پرایمر برای پوست خشک

بررسی ویژگی های سنگ مصنوعی

ویژگی های سنگ مصنوعی چیست؟ در ادامه برخی از مهمترین ویژگی های این مصالح را بیان کرده و درباره آنها توضیح می دهیم:

وزن کم

یکی از ویژگی های این مصالح وزن کم آن در برابر سنگ های طبیعی است. در واقع این محصولات با وزنی بین 15 تا 70 کیلوگرم بر متر مربع تولید می شوند. وزن هر کدام از این سنگ ها متناسب با نوع و مدلشان تغییر می کند.

رنگ پذیری بالا

این مصالح رنگ پذیری بسیار بالایی دارند، بنابراین در رنگ ها و مدل های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. سنگ های طبیعی این ویژگی را ندارند و فقط در برخی رنگ های خاص در بازار به فروش می رسند.

طرح های مختلف

یکی از قابلیت ها و ویژگی های این مصالح امکان تولیدشان در انواع طرح هاست. در واقع برای اینکه محصولات را در طرح خاصی تولید کنید، کافیست قالب مناسبی انتخاب کرده و مواد اولیه ساخت را داخل قالب بریزید. بعد از بستن مواد متوجه می شوید که کاملاً شبیه به قالب طرح گرفته اند و امکان استفاده از آنها برای موقعیت های مختلف وجود دارد.

ماربل شیت برای دیوار اتاق خواب

بررسی مزایای سنگ مصنوعی

مزیت های سنگ مصنوعی چیست؟ در ادامه لیست انواع مزایای این مصالح را ذکر می کنیم:

  • طول عمر بالا
  • ضخامت پایین
  • امکان سفارشی سازی
  • نصب راحت و آسان
  • ضد لک
  • ضد خش
  • وزن سبک
  • ترمیم با هزینه اندک
  • مقاومت بالا در برابر یخبندان و عدم نفوذ آب به داخل آنها
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی

سنگ مصنوعی برای آشپزخانه

سنگ مصنوعی، مصالحی کارآمد در ساختمان سازی

با علم بر اینکه سنگ مصنوعی چیست، از این مصالح می توانید در ساختمان های مدرن و امروزی با طرح ها و سبک های مختلف استفاده کنید. این سنگ ها از کیفیت خیلی خوبی برخوردارند و به دلیل ویژگی های مثبتشان توانسته اند تبدیل به جایگزینی مناسب برای انواع مصالح طبیعی شوند.

اگر نمی خواهید به محیط زیست آسیب برسانید و بودجه ای کم برای تزیینات خانه تان دارید، این مصالح بهترین گزینه برایتان خواهند بود. در این مقاله بهترین جایگزین های سنگ طبیعی را از جمله انواع مصنوعی آن چون ماربل شیت ها، کوارتز و … را برای استفاده به عنوان مصالح ساختمانی جدید معرفی کرده ایم.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها