ساتیشو

چه نوع شخصیت هایی از پرواز چارتری لذت میبرند؟!

مهدی

۲۲ فروردین ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

بلیط چارتری

اگر بخواهیم مشخص کنیم که پرواز چارتر برای چه افرادی مناسب است، باید ابتدا تعریف هواپیما چارتر و فرق آن با انواع دیگر را متوجه شویم. در تعریف واژه‌ چارتر می‌توان گفت که چارتر در معنای لغوی، معادل دربست کرایه دادن است. اما آنچه در  صنعت گردشگری اتفاق می‌افتد و چارتر کردن خوانده می‌شود، در حقیقت فروش یا اجاره هرچیزی است که به تعداد زیاد موجود باشد. مثلا صندلی‌های وسایل نقلیه‌ عمومی، اتاق‌ها و تخت‌های هتل یا مراکز اقامتی، می‌تواند چارتر شود. در این میان به آژانس‌ یا دفتر خدمات مسافرتی که بخشی یا همه صندلی‌های یک پرواز را اجاره می‌کند، چارترکننده و به شرکت هواپیمایی یا همان ایرلاینی که صندلی‌های هواپیمای تحت مالیک خود را اجاره می‌دهد، چارتردهنده می‌گویند.

اما تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی در چیست؟

تفاوت بلیط‌های سیستمی با چارتر، در ثابت بودن قیمت آن است. در خصوص بلیط‌های چارتر، هر قدر به زمان پرواز نزدیک شویم قیمت بلیط هواپیما ارزان و ارزان‌تر خواهد شد. دومین تفاوت را نیز می‌توان رده‌بندی سنی بلیط‌های سیستمی دانست. بلیط‌های سیستمی در سه رده سنی به فروش می‌رسد و هزینه بلیط کودکان با بزرگسالان متفاوت است. اما در خرید بلیط چارتر، قیمت برای تمام رده‌های سنی یکسان خواهد بود. سومین تفاوت نیز، امکان کنسل کردن پرواز سیستمی با امکان استرداد وجه است که در خصوص خرید بلیط چارتر این امکان وجود ندارد. بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که اگر به دنبال قیمت بلیط هواپیما ارزان باشد، بلیط چارتری مناسب شما است. ولی در صورتی که ممکن است بخواهید تاریخ پرواز را تغییر دهید، با فرزندان خود سفر کنید و یا از مدت‌ها قبل بلیط خود را خریداری نمایید، بلیط سیستمی مناسب شما خواهد بود.

شخصیت‌هایی که پرواز چارتری برای آن‌ها مناسب است

همانطور که علم روانشناسی ثابت کرده است، انسان‌ها شرایط روانی متفاوتی دارند. موقعیت‌های مشابه، با توجه به شخصیت افراد می‌تواند برای آن‌ها جذاب یا عذاب آور باشد. پس این احتمال وجود دارد که پرواز چارتری هم مثل هر موقعیت دیگری در زندگی برای یک دسته از افراد، مناسب‌تر باشد. در ادامه به عده‌ای از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر ببینید
راهنمای خرید حوله یزدی

افرادی با شم اقتصادی

افراد شم اقتصادی

همانطور که می‌دانید، گاهی می‌توان یک بلیط چارتری خاص را با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمود. این یعنی افرادی که بعد مالی سفر برای آن‌ها اولویت است یا شخصیتی اقتصادی دارند، می‌توانند از پرواز چارتری لذت بیشتری ببرند. این افراد در زمانی که احساس کنند سود مالی کسب کرده‌اند، خوشحال و سرخوش خواهند بود. بنابراین پرواز چارتری همان چیزی است که این افراد را راضی خواهد کرد. چرا که اگر متوجه شوند هزینه اضافی پرداخت کرده‌اند، احساس بدی بر آن‌ها چیره خواهد شد. پس این افراد، اولین گروه شخصیتی لیست ما را تشکیل می‌دهند.

این مطلب را هم بخوانید: هتل تکسیم گونن استانبول چطور هتلی است؟

 افراد ریسک پذیر

از آن جایی که برای کنسل کردن پرواز جریمه سنگینی متوجه افرادی است که بلیط چارتر خریده‌اند، خرید این نوع بلیط یک نوع ریسک محسوب می‌شود. همچنین ممکن است در برخی مواقع شرکت چارتر کننده، اعتبار زیادی نداشته باشد. که در این صورت باز هم یک ریسک دیگر متوجه مسافران خواهد بود. بنابراین افراد ریسک پذیر، دسته دومی هستند که از پرواز چارتری لذت می‌برند.این دسته از افراد برای رسیدن به منفعت، خطر می‌کنند و زمانی که به نتیجه برسند خوشحال و راضی خواهند بود.

افرادی با قدرت برنامه ریزی پایین

زمانی که یک فرد تمام کارهای خود را در لحظه انجام می‌دهد، این روند در تمام قسمت‌های زندگی وی نفوذ خواهد کرد. البته این موضوع می‌تواند از شدت مشغول بودن به کار و یا مشغله‌های روزانه افراد باشد. اما به طور خلاصه تمام این موارد سبب خواهد شد که این افراد برنامه دقیقی برای سفر کاری یا تفریحی خود نداشته باشند. به همین دلیل، به ناگهان تصمیم به سفر خواهند گرفت. در این زمان است که اگر خوش شانس باشند و بتوانند بلیط چارتر لحظه آخری خریداری نمایند، لذت یک خرید قیمت مناسب را تجربه خواهند نمود.

بیشتر ببینید
چطور مطمئن شویم عطری که می‌خریم اورجینال است؟

افراد پرمشغله

چه نوع شخصیت هایی از پرواز چارتری لذت میبرند؟!

همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد به واسطه شغل خود، مجبور به رفت و آمدهای فراوان بین شهری هستند. اما هزینه بالای حمل و نقل به آن‌ها این اجازه را نمی‌دهد که از هواپیمای گرانقیمت استفاده کنند. بنابراین پرواز چارتری با هزینه‌ای بسیار کمتر، آن‌ها را به مقصودشان خواهد رساند. پس این گروه هم جزو افراد لیست ما خواهند بود.

کلام آخر

استفاده از پرواز چارتر، می‌تواند به کاهش هزینه‌های سفر کمک شایانی نماید و سبب شود که افراد بتوانند با هزینه کمتری به سفر بروند. البته هر قدر تعداد اعضای خانواده بیشتر و زمان بلیط به زمان پرواز نزدیکتر باشد، این سود اقتصادی بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید که می‌توانید بلیط چارتر مورد نظر خود را از سایت علی بابا تهیه نمایید. همچنین می‌توانید از طریق این سایت به رزرو هتل، خرید بلیط اتوبوس و قطار نیز بپردازید. سایت علی بابا علاوه بر ایجاد بستری امن برای خرید اینترنتی بلیط و امکان خرید سریع، این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که تمام گزینه‌های موجود را بررسی نموده و سپس به خرید بپردازند. پس قبل از تهیه خدمات گردشگری، به سایت علی بابا سری بزنید.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها