ساتیشو

شرح کامل وظایف منشی سالن زیبایی در تهران

مهدی

۱۹ دی ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

در سال‌های اخیر، شغل منشی گری به یکی از شغل‌های پرتقاضا تبدیل شده است و تعداد زیادی از آگهی‌های استخدام تهران به آگهی‌های استخدام منشی در تهران، اختصاص پیدا کرده است. در این میان، بسیاری از سالن های زیبایی و آرایشگاه‌ها نیز برای حرفه‌ای‌تر کردن سالن خود و رضایت بیشتر مشتریان، به جذب و استخدام منشی سالن، روی آورده‌اند.

اما برخلاف تصور عموم افراد، وظیفه یک منشی سالن زیبایی، صرفا پاسخگویی تلفنی به مشتریان نیست و وظایف او فراتر از پاسخ به تلفن افراد است. برای آشنایی بیشتر با این شغل، در ادامه، به معرفی شغل منشی سالن زیبایی، شرح وظایف او، ویژگی‌های فردی مناسب منشی‌گری و بهترین تیپ شخصیتی برای منشی شدن، خواهیم پرداخت.

معرفی شغل منشی سالن زیبایی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، یکی از متداول‌ترین گزینه‌های استخدام منشی در تهران، استخدام منشی سالن‌های زیبایی است. در سال‌های اخیر، بسیاری از سالن‌ها برای حرفه‌ای‌تر شدن، برقراری ارتباط دوستانه‌تر با مشتریان و جلب رضایت آن‌ها، از راهکار استخدام منشی پاره وقت یا تمام‌وقت برای سالن خود استفاده می‌کنند.

وظایف منشی سالن با منشی مکان‌های دیگر از جمله منشی مطب، تفاوت دارد. این فرد، صرفا مسئول پاسخگویی به تلفن مشتریان نخواهد بود؛ بلکه باید بتواند به بهترین شیوه ممکن با مشتریان صحبت کند و با برقراری ارتباط مناسب، آن‌ها را در استفاده از خدمات سالن زیبایی موردنظر، یاری کند.

وظایف منشی سالن زیبایی در تهران

در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر با شغل منشی سالن زیبایی در تهران، به معرفی و شرح کامل وظایف منشی سالن زیبایی، خواهیم پرداخت.

بررسی و تنظیم زمان مشاوره‌های سالن

یکی از مهم‌ترین وظایف منشی سالن، بررسی، تنظیم و تعیین نوبت مشتریان برای مشاوره با کارشناسان سالن است. اشتباه در برنامه‌ریزی زمانی، بی‌نظمی در زمان مشاوره‌ها و معطلی بیش از حد، باعث نارضایتی مشتری می‌گردد. در مقابل، انجام مشاوره در نوبت تعیین شده و داشتن برنامه‌ریزی دقیق، رضایت مشتریان و مدیر داخلی سالن را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه، به رضایت صاحب سالن و امنیت شغلی منشی سالن زیبایی، کمک بسیاری خواهد کرد.

بایگانی پرونده و مستندات پرونده مشتریان

معمولا در سالن‌های زیبایی، نیاز به تشکیل پرونده برای مشتریانی که از خدماتی همچون میکرونیدلینگ یا میکروپیگمنتیشن استفاده می‌کنند، وجود دارد. به همین دلیل، یکی از وظایف منشی سالن که در آگهی‌های استخدام منشی در تهران نیز به آن تاکید می‌شود، گردآوری مستندات مرتبط با پرونده مشتریان در داخل پرونده و بایگانی کردن آن‌ها است.

بیشتر ببینید
گفت‌وگو با آقای مهندس محمد مسعودی، معاون بازرگانی شرکت صنام

پاسخگویی به تلفن‌های مشتریان

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف منشی سالن زیبایی، پاسخگویی به تلفن‌های مشتریان است. چرا که یک منشی از این طریق، ارتباط مستقیم با مشتری سالن برقرار می‌کند. در نتیجه، اولین تصویری که در ذهن افراد از یک سالن زیبایی نقش می‌بندد، طرز برخورد منشی سالن با آن‌ها است.

باتوجه به توضیحات گفته شده، نحوه برخورد منشی سالن با مشتریان در هنگام پاسخ به تلفن، باید به بهترین شکل خود انجام شود و او باید بتواند مشتریان را به استفاده از خدمات، مجاب نماید. در واقع، میزان موفقیت یک منشی سالن زیبایی تا حد بسیاری به نحوه پاسخ دهی به مشتری و بازاریابی او بستگی خواهد داشت.

برخورد خوشایند با مشتری

علاوه بر وظایف گفته شده، یک منشی سالن باید در هنگامی که یک مشتری برای اولین‌بار به‌صورت حضوری به سالن زیبایی می‌آید، به بهترین شکل با او برخورد کند تا بتواند فرد را به یک مشتری وفادار تبدیل نماید. در حقیقت، شیوه صحیح رفتار با مشتریان، چه به‌صورت تلفنی و چه حضوری، نشان‌دهنده میزان مهارت یک منشی است.

به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین وظایف منشی که در آگهی‌های استخدام منشی در تهران نیز به آن اشاره می‌شود، برخورد خوشایند با مشتری است.

رعایت بهداشت و داشتن ظاهری آراسته

رعایت بهداشت فردی، یکی از وظایف فرد در هر موقعیت شغلی است و در این شغل نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر این، داشتن ظاهری آراسته نیز، به ایجاد حس بهتر در فرد و حس آرامش در مشتریان کمک می‌کند.

ویژگی‌های یک منشی سالن زیبایی

داشتن ویژگی فردی مناسب برای این که منشی سالن زیبایی بتواند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد، بسیار مهم است و باید به آن توجهی ویژه داشت. علاوه بر این، ویژگی‌های فردی مناسب منشی می‌تواند نقش موثری در برندسازی سالن زیبایی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های منشی سالن که در شرح شغل بیشتر آگهی‌های استخدام منشی در تهران نیز به آن تاکید شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوش‌رفتاری
  • انضباط کاری
  • اخلاق حرفه‌ای
  • آشنایی نسبی با کامپیوتر
  • داشتن فن بیان متقاعدکننده
  • داشتن ظاهری منظم و آراسته
  • اجتماعی بودن و داشتن اعتماد به نفس
  • حافظه خوب و ذهنی خلاق
  • علاقه به یادگیری
بیشتر ببینید
ایده انتخاب اسم برای مزون

بهترین تیپ شخصیتی برای شغل منشی گری

دو تیپ شخصیتی ESFP و ISFJ، مناسب‌ترین تیپ‌های شخصیتی برای شغل منشی گری محسوب می‌شوند. در ادامه به معرفی هر یک از این تیپ‌های شخصیتی می‌پردازیم.

تیپ شخصیتی ESFP

افراد دارای این تیپ شخصیتی، افرادی اجتماعی بوده و رفتاری صمیمانه و دوستانه دارند. به همین دلیل، این تیپ شخصیتی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شغل منشی‌گری به شمار می‌آید. افرادی با تیپ شخصیتی ESFP، از معاشرت با افراد دیگر لذت برده و توانایی متقاعدکردن افراد را هم دارند. این افراد، پرنشاط و فعال هستند و اغلب ترجیح می‌دهند به‌صورت گروهی فعالیت کنند.

تیپ شخصیتی ISFJ

افرادی با تیپ شخصیتی ISFJ، بسیار صبور و شنونده خوبی هستند و علاقه‌مندند با ترفندهای روان‌شناسانه، افراد دیگر را به خود جذب نمایند. این گروه برخلاف دسته اول بوده و تمایل دارند به بهترین شکل کار کنند؛ اما همچنان در سایه باشند. همچنین این افراد، علاقه‌مند به نظم و قانون هستند و به همین دلیل، یکی از بهترین تیپ‌های شخصیتی برای منشی شدن محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله به معرفی شغل منشی سالن زیبایی، شرح کامل وظایف او، ویژگی‌های فردی مناسب منشی‌گری و بهترین تیپ شخصیتی برای منشی شدن، پرداختیم. یک منشی سالن زیبایی، وظایفی فراتر از پاسخگویی به تلفن مشتریان بر عهده دارد. از جمله مهم‌ترین وظایف این فرد که در آگهی‌های استخدام منشی در تهران نیز به آن‌ها تاکید شده است، می‌توان به بررسی و تنظیم زمان مشاوره‌های سالن، بایگانی پرونده و مستندات پرونده مشتریان، پاسخگویی به تلفن‌های مشتریان، برخورد خوشایند با مشتری و رعایت بهداشت و داشتن ظاهری آراسته، اشاره کرد. ISFJ و ESFP نیز، بهترین تیپ‌های شخصیتی برای شغل منشی‌گری محسوب می‌شوند.

با رعایت وظایف مطرح شده و تقویت ویژگی‌های فردی مناسب منشی شدن که در مقاله به آن‌ها اشاره گردید، می‌توان به‌عنوان یک منشی توانمند و مسلط در سالن زیبایی مشغول به کار شد و با جلب رضایت مشتریان و صاحب سالن، به پیشرفت شغلی و درآمد بیشتر، دست‌یافت.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها