ساتیشو

صاف کردن مو با گلت بهتر است یا کراتینه

علی

۲۱ خرداد ۱۴۰۲

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

کدام روش صافی مو بهتر است؟

برای صاف کردن مو های وز و فر دو روش کراتینه و گلت وجود دارد. در ادامه مطلب به معرفی این دو روش و تفاوت آنها می پردازیم. گلت در واقع نام یک محصول صاف کننده مو است و  یکی از روش های صاف کردن مو است که با تخریب پیوندهای گوگردی که باعث وز شدن موها می شوند، موهای شما را لخت و نرم می کند. اثر گلت کردن مو 4 تا 6 ماه باقی می ماند و پس از رویش ریشه مو که به صورت وز خواهد بود، ریشه مو را گلت می کنند تا مو یکدست شود.

گلت بهتر است یا کراتینه مو

کراتینه روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است که باعث نرم و ابریشمی شدن مو های اسیب دیده نیز می شود. ودر این روش از مواد کراتینی و پروتئینی استفاده می شود و مو ها را با مواد کراتین پوشش می دهند. این امر باعث نرم شدن و لطافت در موها می شود که تا حد زیادی وز و فر مو را از بین می برد.

تفاوت گلت و کراتینه:

گلت چون با روشی شیمیایی موها را صاف می کند با عث تخریب ساختمان پروتئینی مو شده. از گلت برای صاف کردن مو های دکلره شده یا رنگ شده نمی توان استفاده کرد. همچنین گلت کردن مو باعث تغییر ساختار بافت ساقه مو می شود و همین امر باعث از دست دادن رطوبت و آب موها خواهد شد. از دیگر معایب این روش این است که بعد از گلت کردن نمی توان موها را با سشوار حالت دار کرد. این روش اگر به صورت درست و صحیح انجام نشود می تواند آسیب جدی به مو بزند.

بیشتر ببینید
تمیز کردن جوش سر سیاه

در کراتینه کردن مو ساختار های پروتئینی مو تخریب نخواهد شد و ساقه مو تقویت می شود. از کراتینه می توان برای صاف کردن انواع مو حتی موهای دکلره و آسیب دیده استفاده کرد.

 گلت بهتر است یا کراتینه؟

کراتینه به دلیل استفاده از مواد کراتین و پروتئین و آسیب نرساندن به ساختمان مو روشی بهتر برای صاف کردن مو است. همچنین توجه کنید که کراتینه را برای انواع مو ها می توان استفاده کرد.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

3.5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها