ساتیشو

طریقه برداشتن قوز بینی با جراحی بینی یا رینوپلاستی

مصطفی

۵ فروردین ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

نوعی از برجستگی استخوانی یا غضروفی که در ناحیه پشت بینی به شکل برآمدگی ایجاد می شود را قوز بینی می گویند. قوز بینی یکی از مواردی است که افراد زیادی برای رفع و اصلاح آن دست به عمل جراحی می زنند. بهتر است بدانید که این ناموزونی در قسمت بینی می تواند به دو دسته تقسیم شود. قوز واقعی و قوز کاذب. علاوه بر این دو مورد، قوز بینی ممکن است به علت وارد شدن ضربه به بینی و یا عوامل ارثی ایجاد شود. قطعا قبل از هرگونه اقدام برای برداشتن این قوز می بایست نوع آن را تشخیص دهید. این روزها زیبایی بینی یکی از دغدغه های افراد شده و از این رو تعداد مراجعین به مراکز درمانی برای اصلاح بینی روز به روز بیشتر می شود. برداشتن قوز بینی با جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از روش های موثر است که ما تصمیم داریم در این مطلب به طور اختصاصی به این موضوع بپردازیم.

طریقه برداشتن قوز بینی با جراحی بینی یا رینوپلاستی

رینوپلاستی چیست ؟

اگر شما به دلایلی همچون عوامل ارثی، تصادف و… دچار نقص و قوز در ناحیه بینی خود هستید و تمایل دارید تا این معضل را رفع کنید. به شما پیشنهاد می کنیم مطالب این بخش را از دست ندهید. ما در این بخش به شما خواهیم گفت که با انجام رینوپلاستی که در واقع همان جراحی زیبایی بینی است، می توان اندازه، تقارن و فرم بینی را بسیار زیبا و جذاب کرد. رینوپلاستی به دو روش باز و بسته انجام می شود. انتخاب هریک از این روش ها بستگی به نوع بینی شما و همینطور نظر نهایی پزشک دارد. در ادامه به طور کلی کارهایی که رینوپلاستی می تواند برای بینی شما انجام دهد را شرح می دهیم.

  • رفع فرورفتگی یا قوز بینی
  • تنظیم ارتفاع نوک بینی
  • جراحی پره ها و کاهش عرض سوراخ های بینی
  • ایجاد تعادل در زاویه بین لب و بینی و…

 

علاوه بر این اگر قوز بینی شما از نوع قوز واقعی باشد برای اصلاح و برداشتن آن بهترین راه رینوپلاستی است. تنها در صورتی که قوز بینی از نوع کاذب باشد می توان با تزریق ژل و پرکردن فرورفتگی های اطراف قوز این برآمدگی را با سایر نواحی بینی همسان کرد. در این شرایط شما دیگر نیازی به جراحی یا تراشیدن بخشی از استخوان بینی خود ندارید. برای تزریق ژل حتما از معتبر بودن مرکز درمانی و همچنین استاندارد بودن ژل مورد نظر اطمینان کافی حاصل کنید. در نهایت می توان گفت، رینوپلاستی بهترین روش برای حذف این عارضه روی بینی است که علاوه بر رفع آن، در زیبایی بینی شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

بیشتر ببینید
خرید انواع لباس فرم اداری زنانه و مردانه با بهترین قیمت

اقدامات لازم قبل از اصلاح قوز بینی

از آنجایی که قوز در ناحیه استخوانی و غضروفی بینی ایجاد می شود رفع و اصلاح آن، تنها از طریق جراحی قابل انجام است. در واقع با جراحی بینی یا رینوپلاستی شما می توانید این قوز را به صورت اصولی برطرف کنید. قبل از برداشتن قوز بینی با جراحی بینی یا رینوپلاستی می بایست اقداماتی انجام دهید. اولین و مهم ترین کار مشورت با یک پزشک متخصص و با سابقه در این زمینه است. در ابتدا شما تعدادی عکس رادیولوژی از زوایای مختلف بینی و قوز آن می گیرید. پزشک شما، این عکس ها را به خوبی بررسی و ارزیابی کرده و بعد از تشخیص نوع قوز، براساس مشاهدات و تجربه خود بهترین مشاوره را برای جراحی بینی در اختیار شما قرار می دهد.

بنابراین می توان گفت ارزیابی و معاینه اولیه، یکی از مهم ترین اقدامات برای رفع قوز بینی است. علاوه بر شرایط قوز بینی، می بایست نوک بینی نیز به خوبی بررسی شود تا بعد از اتمام جراحی، نتیجه کار مورد رضایت باشد. شاید قوز بینی تنها برای شما یک استخوان اضافی و یا برآمدگی کوچک باشد. اما برای برطرف کردن آن می بایست به موارد زیادی توجه داشت. معاینه داخلی بینی نیز یکی دیگر از اقداماتی است که قبل از رینوپلاستی باید انجام شود. در این معاینه شرایط تیغه و همچنین مخروط بینی بیمار مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که در ناحیه تیغه بینی ناهنجاری و یا مشکلی وجود داشته باشد، می بایست قبل از عمل تشخیص داده شود.

اقدامات لازم قبل از اصلاح قوز بینی

نحوه ی جراحی بینی و برداشتن قوز بینی

تمامی این بررسی ها کمک می کنند تا جراح در حین عمل با مشکل برخورد نکرده و در ضمن بینی شما بعد از جراحی ظاهری بسیار زیبا داشته باشد. بهتر است بدانید که جراحی قوز بینی ، هیچ گونه تغییری در اندازه بینی شما ایجاد نمی شود و اندازه واقعی آن ثابت خواهد ماند. در صورتی که قوز بینی شما جزئی و کوچک باشد، در هنگام جراحی با مقداری تراشیدن سطحی می توان این قوز را به راحتی برطرف کرد.

بیشتر ببینید
بهترین مارک پرایمر برای پوست خشک

اما در صورتی که قوز بینی اندازه ای متوسط یا بزرگ داشته باشد، برداشتن آن کمی دشوارتر و زمان برتر خواهد بود. در جراحی قوز بینی، استخوان اضافی که موجب به وجود آمدن قوز بینی شده برش خورده و شکسته می شود. و همچنین غضروف های کناری این استخوان از آن جدا شده و مجددا به داخل برده می شوند. به علت شکسته شدن بخشی از استخوان امکان کبودی و ورم در اطراف بینی و چشم برای مدت یک الی دو هفته وجود دارد. حال می خواهیم بدانیم بعد از جراحی بینی یا رینوپلاستی چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

  • برای ریکاوری شدن شرایط جسمی و حتی روحی، شما به یک الی دو هفته زمان نیاز دارید.
  • بعد از جراحی امکان درد و خونریزی وجود دارد که کاملا طبیعی است. البته میزان درد و خونریزی برای هر فرد متفاوت است.
  • کلافگی، سردرد و تغییرات خلقی می توانند از عوامل بعد از جراحی بینی باشند که البته تمامی این موارد شایع و طبیعی هستند.

برخی افراد به دلیل ترسی که از داروی بیهوشی، جراحی و اتاق عمل دارند تمایل دارند تا روش های دیگری را برای رفع قوز بینی انتخاب کنند. برخی دیگر نیز به دلیل هزینه بالای جراحی، امکان انجام این کار را نداشته و به دنبال راه حلی به صرفه تر هستند تا بتوانند قوز بینی خود را برطرف کنند. روش های بدون جراحی همچون ماساژ و تزریق ژل برای رفع قوز بینی وجود دارند که البته در بسیاری موارد این روش ها توسط افراد غیرمتخصص انجام می شوند و از این رو نمی توان به آن ها اعتماد کرد.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

از امتیاز شما متشکریم!

اشتراک گذاری

دیدگاه ها