ساتیشو

عوارض کاشت مژه

علی

۱۲ مرداد ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

عوارض کاشت مژه

مژه یکی از عوامل زیبایی در صورت است اما برخی به دلایل مختلف مژه های کم پشت و کوتاهی دارند و دوست دارند با روشهای مختلفی مژه های خود را بلند و پر پشت کنند. یکی ازین روش ها کاشت مژه است. کاشت مژه به دوحالت دائمی و موقت انجام می شود. در روش موقت تارهایی از مژه مصنوعی با چسب بین مژه ها چسبانده می شود. این روش چند هفته دوام دارد و بعد باید آن را ترمیم کرد. و در روش دائم که توسط پزشک انجام می شود، برش هایی در پلک ایجاد می شود و موهایی که از قسمت های دیگر بدن برداشته شده به مژه پیوند می زنند.

کاشت مژه

کاشت مژه

همچنین ببینید: آموزش لیفت ابرو در خانه

عوارض کاشت مژه:

کاشت مژه روشی سریع برای داشتن مژه هایی پرپشت و بلند است اما عوارضی و معایبی را به دنبال دارد.

چسب هایی که برای چسابندن مژه های مصنوعی استفاده می شود می تواند موجب حساسیت و عفونت در پلک شود. و زمانی که مژه های مصنوعی را بر میداریم ممکن است باعث ریختن و کندن مژهای اصلی شود.اگر کاشت مژه توسط افراد ماهر و متخصص انجام نشود می تواند به چشم آسیب های جدی را برساند.

ریزش مژه ها:

استفاده مکرر از چسب هایی که برای چسباندن مژه های مصنوعی استفاده می شود وهمچنین فشاری که هنگام چسباندن به پیاز مژه های خودتان وارد می شود می تواند تاثیراتی مانند نرسیدن خون به مژه ها داشته باشد و باعث ریختن مژه ها شود. در حقیقت مژه کاشته نمی شود بلکه با چسب به پلک شما چسبانده می شود.

بیشتر ببینید
دیسکوژل ناخن چیست؟

التهاب پوست و حساسیت:

برای گزاشتن مژه مصنوعی از چسب های خاصی استفاده می شود که استفاده مکرر از این چسب ها می تواند حساسیت های پوستی اگزما و التهاب پوست را منجر شود. چسب ها دارای موادی به نام لاتکس هستند این ماده بسیار حساسیت زا است.

گل مژه:

یکی از عوارض کاشت مژه گل مژه است و افرادی که از مژه های مصنوعی استفاده بیشتری دارند، بیشتر دچار گل مژه می شوند.

عوارض کاشت مژه

عوارض کاشت مژه

عفونت:

استفاده مکرر و دراز مدت از این مژها باعث جمع شدن باکتری های مختلف و عفونت ها می شود.

در صورتی که از مژه های مصنوعی استفاده کردید و با مواردی مانند درد در چشم، پرخونی در چشم، قرمزی در لبه پلک، ترشح از لبه پلک و خارش در پلک  روبه رو شدید باید به پزشک مرجعه کنید.

تقویت مژه:

استفاده از روغن کرچک وزیتون خوردن غذاهایی که پروتئین دارند مانند تخم مرغ،سویا و گوشت باعث تقویت مژه ها می شود. همچنین می توانید با برس های کوچک آرایشی به آرامی مژه های خود را شانه کنید.

درصورتی که برای پر پشت نشان دادن مژه های خود از کاشت مژه استفاده کردید بهتر است از زدن ریمل به آنها خود داری کنید و همچنین اگر با تورم پلک، قرمزی چشم و خارش در چشم مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید.سعی کنید عمل کاشت مژه را مکرر و زمان طولانی انجام ندهید.

 

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشید. |

 

 

 

مطالب مرتبط

امتیازدهی

4.9/5 - (10 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها