ساتیشو

مدل چادر + انواع چادر

الهه

۲۹ مرداد ۱۴۰۱

عناوین اصلی این مقاله

مدل چادر + انواع چادر

چادر در پوشش خانم های محجبه یکی از پوشش های اصل به حساب می آید و انواع بسیاری دارد چه از نظر مدل و چه از نظر طرح پارچه. در ادامه این مطلب انواع چادر را از نظر مدل برا شما بررسی کرده ایم.

چادر دانشجویی

اکثر خانوم ها به یک چادر جمع و جور و راحت نیاز دارند که بتوانند همه جا از آن استفاده کنند چادر دانشجویی انتخاب خوبی است چون نسبت به بقیه ی مدل ها قواره کمتری دارد و شما را کشیده تر نشان می دهد.

چادر دانشجویی

چادر دانشجویی

چادر عربی اصیل

چادر عربی بسیار پر طرفدار است و به خاطر پارچه ی زیادی که در دوخت این چادر به کار رفته است کاملا آزاد و راحت می باشد و هر مدل لباسی را می توان زیر این چادر پوشید چه در تابستان و چه در  زمستان.

چادر عربی

چادر عربی 

چادر خبرنگاری

این چادر مناسب استفاده روزانه است اگه می خواهید چادر شما را لاغر و کشیده تر نشان دهد این مدل بهترین گزینه است در این مدل چادر دست ها به سادگی حرکت میکنند و شما می توانید به راحتی از کیف استفاده کنید.

چادر خبرنگاری

چادر خبرنگاری

چادر قجری (حسنی)

این چادر خاص، یک دامن متصل است که با دو بند پشت کمر بسته میشود این چادر در بالای سر هم کش دارد که باعث ایستایی بیشتر چادر میشود چادر حسنی چون با پارچه عریض دوخته شده قسمت پشت چادر دوخت ندارد این مدل آستین ندارد و جلوی چادر آزاد است که راحتی بیشتری دارد.

بیشتر ببینید
لباس محرم بچه گانه برای محرم 1402

چادر قجری

چادر قجری 

همچنین ببینید: مدل مقنعه

چادر جلابیب

این چادر بسیار پوشش کاملی دارد و با سر کردن آن دیگر نیاز به حتی پوشیدن مقنعه هم نیست.

چادر جلابیب

چادر جلابیب

چادر صدفی لبنانی

طراحی چادر صدفی به شکلی است که مرتبط با چادر لبنانی است، چادر لبنانی همانطور که از اسمش پیداست از سبک چادرهای عربی می باشد که بیشتر در کشور های لبنان و فلسطین مورد استفاده قرار می‌گیرد، این چادر همانند سایر چادر های عربی از عرض زیادی بهره‌مند است و گشادی و راحتی خاصی دارد و به دلیل داشتن مچ های 15 سانتی که به نوعی حالت آستین دارند آزادی عمل در کارهای روز مره را برای بانوان محجبه فراهم نموده است.

چادر لبنانی

چادر لبنانی

چادر عبایی یا چادر جده

چادر جده عبایی یک نوع دیگر چادر سبک عربی می باشد و به واسطه شباهت بسیاری که الگوی چادر جده به عبا دارد به چادر عبایی نیز معروف است. در چادر جده پارچه زیادی به کار رفته شده و همین باعث پهن شدن این مدل می گردد و عرض زیاد آن پوشش کامل و راحتی را برای بانوان به همراه دارد.

چادر جده یا عبایی

چادر جده یا عبایی

چادر شال دار 

این چادر هم مانتو و هم شال و در واقع یک حجاب کامل زیبا و با وقار است. چادر شال دار در دو نوع معمولی و مریمی دوخته می شود که تفوت آنها در شال مدل است.

چادر شال دار

چادر شال دار

چادر سنتی – ایرانی

این چادر، زیبا و یکدست روی سر قرار می گیرد و امکان روگیری و استفاده از ان با کش و بدون کش وجود دارد.

بیشتر ببینید
مدل لباس گلدار برای خانم های شیک

چادر سنتی

چادر سنتی 

| امیدواریم از دیدن این مطلب لذت برده باشیم |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها