ساتیشو

مزایا و عوارض رنگ کردن مو

محبوبه

17 اردیبهشت 1402

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

همه چیز در مورد مزایا و عوارض رنگ کردن مو

رنگ کردن مو این روزها امری طبیعی است و بسیاری از دختر خانم‌ها حتی از سنین کم اقدام به رنگ کردن موهایشان می کنند، در حالی که از عوارض رنگ مو و اینکه  تکرار این اقدام شیمیایی تا چه اندازه اثرات مخرب داشته باشد اطلاعی ندارند. تعداد زیادی از خانم‌ها و آقایان با پدیدار شدن اولین تار موی سفید بر روی سر، موهای خود را با استفاده از رنگ‌های شیمیایی رنگ می‌کنند. خیلی از افراد هم هستند که اولین قدمی که برای تنوع برمی‌دارند رنگ کردن موهایشان است و بدون وقفه در فواصل کم این کار را انجام می‌دهند.

رنگ کردن مو

رنگ کردن مو علاوه بر ظاهر زیبا به جذابیت هر فردی نیز کمک می‌کند. رنگ کردن موها می تواند یکی از جالب ترین کارها برای تغییر ظاهر باشد و همیشه اولین چیزی است که شخص برای تغییر ظاهر خود به سمت آن می رود.

رنگ مو هنری است که اکثر خانم ها علاقه مند به یادگیری آن هستند با یادگرفتن این دوره علاوه بر اینکه می توانید موهای خودتان رنگ کنید می توانید موهای دیگران را هم رنگ کنید و از این حرفه کسب درآمد داشته باشید. دوره آموزش رنگ مو ترکیبی بدون دکلره یکی از کامل ترین دوره های آنلاین حوزه آرایشی می باشد، ویدیو های دوره به زبان فارسی بوده و بلافاصله بعد از ثبت نام به ویدیو های دوره دسترسی دارید و می توانید آموزش را شروع کنید.

مزایا رنگ کردن مو

رنگ مو ضرر دارد؟

رنگ مو مانند رنگ چشم و پوست ارثی است و خصوصیات آن بسته به نژاد انسان متفاوت است. گاه پیش می‌آید که اشخاص از رنگ موی خود راضی نیستند و در سنین بالا تصمیم می‌گیرند رنگ موهای خود را تغییر دهند. رنگ کردن موی سر در گذشته بیشتر در میان بانوان شایع بود، اما امروزه بسیاری از آقایان نیز به دلایل مختلف مانند سفیدی مو و یا حتی زیبایی اقدام به تغییر رنگ موهایشان می‌کنند.

بیشتر ببینید
مدل ناخن پاستلی دخترانه جدید 1402

همچنین ببینید: رنگ مو هایلایت روشن

عوارض رنگ کردن مو

عوارض رنگ کردن مو

رنگ مو مانند هر ماده آرایشی بهداشتی به خاطر وجود مواد شیمیایی در ترکیبات آن دارای  مضراتی است که با استفاده مداوم قطعا باعث آسیب جدی به سلامت موها می‌شود و حتی ممکن است بر سلامت سایر اعضای بدن هم اثر بگذارد. موارد زیر بعضی از عوارض گزارش شده رنگ مو هستند:

1. حساسیت

2. شکنندگی مو

3. ریزش مو

4. موخوره

5. ایجاد مشکل در بارداری

6. آسم

7. سفیدشدن سریع موها

8. حساسیت و التهاب چشم

9. تغییر رنگ پوست

10. ابتلا به سرطان

عوارض رنگ کردن مو

برای کاهش عوارض رنگ مو چه باید کرد؟

به هر حال رنگ کردن موها گاهی اجتناب‌ناپذیر است و انسان مجبور است برخی عوارض آن را بپذیرد و یا به دنبال راهی برای کاهش این عارضه‌های احتمالی باشد در ادامه راهکارهایی را برای کاهش این عوارض شرح می دهیم.

1.تست حساسیت

2.عدم تماس با پوست سر

3.رعایت فاصله زمانی در رنگ کردن

4.استفاده کردن از رنگ‌های قابل شستشو

5.شستشوی کمتر موهای رنگ شده

6.استفاده از شامپو های مخصوص موهای رنگ شده

7.نشستن موها با آب داغ در حمام

8.به‌کار بردن ماسک‌ آبرسان مو

9.اجتناب از رفتن به استخر

همچنین ببینید: مدل آمبره مو

کاهش عوارض رنگ کردن مو

رنگ مو برای چه کسانی ضرر دارد؟

اگرچه رنگ کردن به ظاهر یک کار ساده دیده می شد اما باید بدانید که رنگ کردن مو برای بعضی افراد می تواند بسیار خطرناک باشد.

1- افراد با بیمار هایی که باعث ضعیف شدن موها می شود.

2- افرادی که بیماری دارند که با تب همراه است.

بیشتر ببینید
مدل بافت مکزیکی - با این بافت زیبا و منحصر به فرد باش

3- بانوان باردار در سه ماهه اول بارداری بهتر است از رنگ کردن موها اجتناب کنند.

مزایا و عوارض رنگ کردن مو

تاثیر رنگ مو بر مغز

تحقیقات جدید در زمینه سرطان زا بودن، تأثیرات نابسامان هورمونی و اختلالات هورمونی رنگ مو‌های شیمیایی و دکلره انجام گرفته است و محققان می گویند استفاده کمتر از رنگ مو‌ها باعث جلوگیری از ضربه به بافت مغز خواهد شد.

همچنین ببیندی: رنگ مو برای مو کوتاه

عوارض رنگ مو مشکی 

شاید فکر کنید که دکلره بیشترین آسیب را به موها می رساند اما باید بدانید که رنگ های شیمیایی هم هرچه تیره تر باشند مقدار آسیب آن ها بیشتر می شود و در مورد رنگ مشکی پر کلاغی بیشترین آسیب به مو وارد می شود.

| امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید |

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها