ساتیشو

جدیدترین معرفی انواع مدل شورت و کاربرد آنها

elarah

الهه

۱۱ اسفند ۱۴۰۲

علاقه مند به مدل و استایل

عناوین اصلی این مقاله

دوره آموزش گلدوزی

جدیدترین معرفی انواع مدل شورت و کاربرد آنها

انواع شورت

حتما میدانید که مدل های متنوعی از سوتین وجود دارد که هرکدام از آنها، کاربرد مخصوصی دارند. اما در مورد انواع مدل شورت و کاربرد آن ها اطلاعات لازم را دارید؟ میدانید کدام مدل شورت برای شما مناسب تر است؟ با توجه به ویژگیهای مختلف شورت ها، از کدام یک از انواع شورت نباید استفاده کنید؟ در ادامه با انواع شورت و کابرد هر کدام، آشنا خواهید شد.

انواع شورت

در مطالب قبلی، درباره جدیدترین انواع مدل سوتین توضیح دادیم. در ادامه با کاربرد تمام انواع شورت زنانه و مدل های روز دنیا از برندهای ایرانی و خارجی، آشنا خواهید شد.

انواع شورت زنانه شامل این موارد است:

شورتکس یا شورت پریودی یا قاعدگی

شورتکس که به آن شورت پریودی و یا شورت قاعدگی نیز گفته میشود، نوعی از شورت مخصوص بانوان است که با داشتن لایه های اضافه، مانع از کثیف شدن سایر لباس ها و منتشر شدن خون در دوران پریودی به سایر لباس ها خواهند شد. لایه اضافه ضد آب به کار رفته در شورتکس های باکیفیت، مانع از پخش شدن خون قاعدگی به سایر لباس ها خواهد شد.

با کمک شورتکس ها، بانوان در دوران عادات ماهانه، آسایش خاطر بیشتری دارند و این دوران را راحت تر، به سر میبرند. سعی کنید از شورتکس های باکیفیت که در فروشگاه های قدیمی و معتبر لباس زیر عرضه می‌شود، خریداری کنید تا بهترین مدل ها را با کمترین قیمت ها، خرید کنید.

شورت پریودی

شورت لامبادا

شورت لامبادا، از یک بند نازک و باریک تشکیل شده که پوشش کمی داشته و صرفا برای زیباتر جلوه دادن اندام های تناسلی طراحی شده است. شورت های بندی به علت پوشش دهی کم برای سلامت بانوان می تواند مضر باشد. بهتر است بدانید که معمولا این مدل از لباس زیر را از مواد محکم و ضخیم تولید میکنند. سایش این جنس از پارچه ها، میتواند موجب ایجاد زخم های میکروسکوپی در نواحی خصوصی و در نتیجه عفونت های اندام تناسلی شود. برای همین، متخصصین استفاده از انواع مدل شورت لامبادا را توصیه نمی کنند.

شورت بارداری

در دوارن باردای به خصوص در ماه های پنجم الی نهم بارداری، شکم و اندام های بانوان به طرز چشمگیری افزایش حجم خواهد داشت. برای همین باید از شورت های مخصوص بارداری که با داشتن جنس نخی ضد حساسیت و کشش و سایز مناسبی برخوردار هستند، استفاده کنند.

این سبک از انواع شورت زنانه، مخصوص بانوان بوده و جزو اساسی اکسسوری های بانوان باردار، به شمار می‌رود.

بیشتر ببینید
بهترین عطر برای از بین بردن بوی سیگار

شورت پروتز دار

بعضی از بانوان، از ران ها و باسن لاغری برخوردار هستند و در عین حال دوست دارند که حجم باسن خود را به صورت موقت، افزایش دهند. شورت های پروتزدار بدون درد و خونریزی و به صورت موقت، سایز باسن شما را افزایش داده و آن ها را حجیم تر نشان می‌دهد.

شورت گنی

شورت گنی، نوعی از شورت زنانه است که در قسمت کمر و یا ران، از پارچه ای مخصوصی برخوردار بوده که باعث ایجاد گرما در آن بخش از بدن خواهد شد. از شورت های گنی برای لاغری و برای تسکین درد نیز استفاده می‌کنند. استفاده از شورت های گنی، تاثیری در لاغری ندارد و صرفا میزان عرق کردن اندام های شما را افزایش می‌دهد.

شورت گن دار

شورت اسلیپ

از شورت های اسلیپ به صورت روزمره و شب و روز میتوان استفاده کرد. مهمترین ویژگی این مدل شورت ها، راحتی و داشتن فاق نخی ضد حساسیت است. این مدل شورت، جزو پرفروش ترین و محبوب ترین شورت ها در فروشگاه های لباس زیر ایرانی مانند لباس سکرت و دیجیکالا بوده است.

شورت اسلیپ

شورت لیزری

شورت لیزری؛ نوعی شورت زنانه است که از هیچ درز و دوختی برخوردار نبوده و استفاده از آن در زیر انواع مدل لباس، هیچ برآمدگی و درز و جای دوختی را نشان نمی دهد. از این مدل شورت، برای پوشیدن از زیر لباس های مجلسی و مهمانی که نیاز است درز و دوخت لباس های زیر نهان باشد، استفاده میکنند.

شورت پادار

شورت پادار، همانطور که از نام آن ها پیداست، تا بخش ران را به خوبی پوشش داده و بیشترین میزان پوشش را به همراه دارند. از شورت های پادار، به صورت روزانه میتوان استفاده کرد.

شورت بیکینی یا بندی

شورت های بیکینی و یا بندی به علت پوشش دهی کم برای سلامت بانوان می تواند مضر باشد. بهتر است بدانید که معمولا این مدل از لباس زیر را از مواد محکم و ضخیم تولید میکنند. سایش این جنس از پارچه ها، میتواند موجب ایجاد زخم های میکروسکوپی در نواحی خصوصی و در نتیجه عفونت های اندام تناسلی شود. برای همین، متخصصین استفاده از انواع مدل شورت لامبادا را توصیه نمی کنند.

شورت تانگ

شورت تانک بوکسری زنانه، دارای دو عدد مثلث کوچکی است که بخش باسن و واژن بانوان را می‌پوشاند و به طور کلی پوشش دهی کمی دارد. این مدل از شورت های در طرح ها و رنگ های متنوعی عرضه میشوند.

بیشتر ببینید
دلایل ارزشمند بودن طلا

شورت گیاهی

مدل های از جنس ویژه ای توسط بعضی از برند های نامعتبر تولید شده که به آن شورت گیاهی میگویند. در تولید پارچه و لباس زیر گیاهی؛ از الیاف پنبه ای و ابریشمی استفاده نمی‌شود. پس از برسی های انجام شده بر روی شورت های گیاهی، ثابت شد که این مدل از لباس زیر، برای پوست شما مضر بوده و امکان تحریک سلول های پوستی شما را بیشتر می‌کند.

با توجه به استفاده از مواد پلاستیکی در تولید شورت گیاهی، باعث به دام افتادن رطوبت در نواجی خصوصی بدن خواهد شد. در نتیجه احتمال ایجاد عفوت تناسلی و ابتلا به قارچ و باکتری را بسیار افزایش خواهد داد.

بهترین مدل های شورت کدام است؟

برای انتخاب بهترین مدل شورت، باید ابتدا انواع مدل شورت و کاربرد آن ها را بدانید که در بخش بالا توضیح داده شد. اما بدون شک، بهترین نوع شورت، مدل های هستند که در تولید آن ها از الیاف نخ و پنبه اصلی، استفاده شده باشد. جذب رطوبت توسط لباس زیر نخی اصلی، در حفظ سلامتی شما نقش زیادی دارد.

شورت گیاهی

شورت ها را هر چند وقت یکبار باید عوض کرد؟

با توجه به توصیه های سازمان جهانی بهداشت، بهتر است شورت را روزانه 2 بار تعویض کنید. چرا که رطوبت موجود در اندام های جنسی، به شورت جذب شده و در صورت تعویض نکردن طولانی مدت شورت ها، ممکن است باعث ایجاد محیطی ایده آل برای پرورش قارچ ها شود. از این رو توصیه می‌کنند که هر 24 ساعت، دوبار شورت خود را جایگزین کنید.

شورت توری

بهترین شورت برای استفاده روزمره

با توجه به حقایقی که درباره انواع مدل شورت در این مطلب از ساتیشو توضیح داده شد، بهترین شورت برای استفاده روزمره، شورت های اسلیپ نخی هستند. این مدل از لباس زیر، چه برای آقایان و چه برای خانم ها، راحت تر بوده و در صورت داشتن جنس پارچه مناسب، به سلامتی شما کمک خواهند کرد.

شورت لامبدا

بدترین مدل شورت کدام است؟

به دلیل عوارضی که شورت های نامتعارف مانند شورت های لامبادا و شورت های جی استرینگ دارد و همچنین احتمال ایجاد عفونت بیشتر با استفاده از این مدل شورت ها، بهتر است از استفاده آنها حتی برای کوتاه مدت، خودداری کنید. از همین رو، شورت های لامبادا، شورت گیاهی، شورت جی استرینگ، به عنوان بدترین انواع مدل شورت شناخته می‌شوند.

مطالب مرتبط

امتیازدهی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه ها